Leiahs POV
Jag rörde mina höfter till musiken som fyllde hela rummet. Det var längesen jag var på en fest, det var skönt att släppa loss efter allt som hänt. Jag kände igen de flesta ansikten här, de gick i min skola. De hade druckit och kanske även rökt weed, jag hade bara druckit ett eller var det 2 glas? Jag kommer inte ihåg. Jag letade i mina fickor efter min mobil, jag ville checka tiden. Men den var inte där. Jag letade mig fram igenom folkmassan. Jag gick till soffan där jag hade suttit med Sebbe och Yara. Yara hade ju dragit med mig hit efter jag hade gått in i henne i skolan.
Sebbe satt där fortfarande, hans blonda hår var rufsigt och tröjan var av, vilket avslöjade hans magmuskler. Hans blåa ögon mötte mina, han log med sina tunna läppar och sträckte fram sin hand mot mig.
- Har du sett min mobil, jag skrek nästan för att musiken var så hög och satte mig bredvid honom.
- Jaa, den är här, någon ringde och jag svarade, Vem fan hade ringt, tänk om det var Dani. Fuck varför skulle Sebbe svara. Jag tog emot min mobil snabbt och låste upp den. Fan Dani hade ringt och pratat med Sebbe. Tänk om han kom hit. De flesta vet ju vem han är, han är våran fucking So lärare.
- Han lät väldigt arg och frågade vem jag var, vart vi var och massor andra skumma frågor. Onej jag hoppas verkligen inte att Sebbe svarade honom.
- jag svarade dock inte, jag visste inte att du hade en pojkvän Leish, han besvarade mina tankar. Pojkvän, låg mig inte skratta.
- Hahahahaha, han är långt ifrån min pojkvän Sebbe, skrattade jag och kollade in i Sebbes isblåa ögon, De var fina men väldigt ordinära. Inget speciellt med de. Han log till efter att hört mina ord.
- skönt att höra, han blinkade med ett öga och log snett. Sebbe kanske inte var så illa efter allt.
- varför det?
- Du vet väll att de flesta grabbarna i skolan skulle göra slut med deras flickvänner för dig? Du är lätt den snyggaste i skolan, skulle vara synd att inte kunna ha en chans på dig iallafall.
Jag blev lite schackad av hans ord, jag hade inte alls sett mig själv på det sättet innan.
Han gick närmare mot mig och lutade sig in, vafan gör han, detta kommer inte hända.
- Akta, sade jag och försökte trycka bort honom. Han rörde sig inte vilket skrämde mig. Hörde han inte mig första gången?
- Sebbe sluta, kan du akta eller du är för nära, jag höjde min ton slog hårdare mot hans bröst.
Sebbe rörde på sig nu och hans såg väldigt arg ut. Han gav mig en hård blick och flinade.
- Svår också tydligen, vadå är du oskuld också eller?
- Va fan är det med dig? Jävla äckel, skrek jag.
- Ta det lungt gumman, sade han och la sitt pekfinger på mina läppar. Jag tog bort den snabbt vem fan tror han att han är?
- Rör mig inte, sade jag och ställde mig upp för att gå. Jag kollade runt mig men jag hittade inte Yara. Några meter bort såg jag Ayman, mitt ex. Exakt innan jag skulle gå emot honom tog Sebbe tag i min handled och vände mig om.
- Bli inte arg Leiah, jag är bara inte van med att bli avisad, sade han lungt. Men jag visste han försökte manipulera mig till att stanna. Inte idag bitch.
- Men vilket del av låt mig va förstår du inte släpp mig din idiot, jag skrek nu men det funkade inte för hans grepp blev bara hårdare och jag skulle nog få ett blåmärke av den. Han kollade på mig ilsket och drog mig mot honom.
- Va äre som händer här, fucking släpp henne. Är du döv eller, Jag hörde Aymans mörka röst bakom mig. Jag har aldrig varit så glad att höra hans röst.
- Okej, ta det lungt bror. Sade Sebbe och släppte mig. Lättnad sköljde över mig och jag sprang till Ayman. Jag visste att den killen alltid skulle finnas där för mig oavsett vad. Han tog emot mig i hans famn och vi rörde oss mot dörren.- Han är så jävla äcklig, hur kan han ens försöka kontrollera mig på det där viset men sedan bara släppa mig för att en kille bad om det? Jag skrek på han flera gånger och det enda du behövde göra var att säga några ord och jag var fri, Jag var så jävla arg nu och varje ord på min hjärna kom ut igenom min mun.
- Jag vet Leiah, det borde inte vara så. Men vissa män är äckliga, sade han och ledde mig till hans bil.
- Ska jag skjutsa hem dig?
Jag har ingenstans att gå, vad ska jag ens säga till honom. Jag tog upp min mobil, 8 missade samtal från Dani. Jag kanske ändå borde gå hem till han. Han är säkert jätteorolig över mig.
- nej jag visar dig vägen dit vi ska, sade jag och ledde honom till Danis hem. Vi bad han dock att stanna någon gata före. Jag kunde ju inte avslöja Danis hem till någon.
- Ta hand om dig, sade han. Jag kramade honom hejdå och sedan gick jag.Klockan var 10 och jag var illamående. Jah hoppas att Dani är hemma. Jag plingade på dörren till hans lägenhet och väntade. En man jag inte kände öppnade dörren. Han var skallig och hade mörkadrag. Han hade även skägg. Han kollade upp och ner på mig utan att säga något. Plötsligt kom Dani bakom honom.
- Leiah? Va gör du här jag trodde inte att du skulle komma idag.
- inte komma? Vart tror du jag ska gå? Du ringde mig 8 gånger jag trodde att du ville att skulle komma. Tårarna sved i ögonen, det här var droppen.
- Kan du ta bort din bitch här ifrån eller vi har saker att göra, sade den skalliga mannen. Dani tog sin skinnjacka, gick ut och stängde dörren efter sig.
- killen jag pratade i telefon med gjorde det ganska tydligt för mig att du inte skulle komma hem idag
- Vem fan var han i dörren?
- vem fan var han i telefonen? Dani gick på mig hårdare.
- Varför kan jag inte komma in jag tänker inte störa er
- det funkar inte såhär Leiah, du kan inte bara dyka upp hemma hos mig när du vill. Du har haft tur att jag varit ensam de senaste dagarna. Det brukar inte vara så. Sade han kallt
Tusen frågor snurrade i mitt huvud, som jag visste att Dani inte skulle besvara. Jag började röra mig snabbt mot hans dörr för att öppna den och se exakt vad de höll på med. Det var säkert massor med nakna tjejer där inne.
- Leiah du vill inte in dit, sade han bakom mig.
Hans ord kunde inte stoppa mig, jag skulle veta vafan han har gömt för mig alla dessa dagar.
YOU ARE READING
Icecold love
RomanceEn berättelse om Leiah som brottas mellan rätt och fel. En tjej som föll för sin lärare trots hur mycket än hon försökte motstå det. Daddy issues och ensamheten spelade Dock på hennes känslor, hon hade inget val längre. Men var han verkligen den hon...