- Leiah stanna, ropade Dani till mig.
Mitt hjärta stannade upp och jag började andas tungt, vad ville han nu. Han har ignorerat mig hela dagen och undvikit att berätta vad som hände men ändå ropar han mig i sista sekund. Jag stannade upp och vände mig om mot honom.
- Ingen i skolan borde veta om vad som hänt, sade han lågt med blixtrande ögon.
- Såklart inte, sade jag snabbt och irriterat.
- vi ses imorgon, sade han medans han vände sig om o gick.Jag betraktade hans steg och hur han var klädd, jag betraktade varenda centimeter av honom. En sån perfekt varelse hade Gud skapar, varför kunde han inte var min. Jag var född fel tillfälle och plats, jag hör inte hemma här. Jag borde inte vara här. Varför ska livet vara svårt, varför ens falla för en person som aldrig kommer känna samma sak emot mig. Varför blir 2 personer förälskade i varandra men ändå inte kan få det och funka mellan varandra. Har egot verkligen tagit över världen, har människor glömt sitt sanna värde och vem de egentligen är. Varför kan vi inte bara ha vara nära jorden och inte tro att vi är bättre än andra.
Frågorna snurrade runt i mitt huvud hela dagen och jag kunde inte sluta tänka. Klockan passerade midnatt och jag bestämde mig för att lägga ner telefonen för att somna. Men lite visste jag om att jag skulle drunkna i mina egna tankar då. Folk brukar kalla mig för drömmare men lite vet de också om att jag sover minst. De vet inte heller så mycket om nätterna min kudde har varit genomblöt och jag skakat av vinden som inte existerade. Dagarna dörren bankade och han ville in i rummet men jag öppnade inte. Dagarna han lämnade ärr på min kropp som jag sedan förklarat med att säga att jag hade ramlat. Nätterna alkoholen stank i huset och slynorna skrek nerifrån trapporna. Nätterna jag låg uppe och väntade honom för jag varit orolig men där kom han hem efter att ha slösat pengarna som jag arbetar hårt för. Pengarna jag sliter och kämpar för, pengarna jag får höra äckliga ord och bli sexuellt trakasserad för. De pengarna slösar han på horor och alkohol. Han hade väll inget bättre för sig, en gammal man som kommer förlora allt snart inklusive mig.
DING DING DONG DING DONG
Mitt alarm hade gått och jag hade inte ens insett när jag somnat. Men jag var tacksam över det lilla sömn jag fick idag, de flesta nätterna brukar gå utan. Jag hade såklart fjärilar i magen, idag är den första dagen jag kommer träffa Dani i skolan efter vad som hade hänt. Jag var orolig över hur han skulle behandla mig.Jag kammade mina locka och satte uppe håret i en bulle, En oversized vit hoodie med svart tryck och ett par blåa mom jeans fick det blir idag. Jag kollade mig själv i ansiktet men orkade inte gömma mig själv idag. Mina fräknar och påsar under ögonen ville jag inte gömma idag. Jag smörjde en kräm på mitt ansikte och lade vaselin på mina fylliga läppar, nu skulle jag springa och ta bussen.
När jag steg in genom skolan ingång så kände jag en obeskrivlig känsla o magen. Jag ville fråga men samtidigt skratta, jag ville sov men samtidigt vara vaken, jag var sjuk men ändå i skolan, Jag var levande men ändå död..
Jag såg inte Dani och började kolla runt omkring mig, fan jag hade hoppats på att se honom. Men han var inte där. Selma sprang till mig och började prata om något bråk som hade hänt i helgen och någon fest som jag hade missat. Inte bryr jag mig om någon jävla fest. Medans de festade låg jag och myste ner mig i Danis säng med hans armar runt mig, det kommer jag ihåg som igår. Jag vet att Dani inte vill att jag ska veta detta därför ska jag leka som om jag inte vet. Hela förmiddagen gick förbi och jag såg inte honom, min hjärna krävde att se honom för att må bra, han var som min dagliga dos av glädje exakt som droger.Jag kollade runtom mig och plötsligt ville jag svimma 100 gånger om, jag hade det svårt och andas, benen kändes som gelé och jag kände mig inte frisk. Jag skakade och var jätte kall, mina läppar var nästan blåa och jag kände hur det kalla hårda golvet hade fångat mig. Allt jag såg nu var svart.
Ett kapitel för att fördjupa sig i Leias liv lite mer, nästa blir om Dani. Håll utkik för nya kapitel och ge gärna feedback
YOU ARE READING
Icecold love
RomanceEn berättelse om Leiah som brottas mellan rätt och fel. En tjej som föll för sin lärare trots hur mycket än hon försökte motstå det. Daddy issues och ensamheten spelade Dock på hennes känslor, hon hade inget val längre. Men var han verkligen den hon...