Han drog mig sedan till en vägg som täckte oss från andra. Jag försökte gå men jag var instängd mot hörnet och han hade armarna på väggen runt mig. Han rörde sig närmare och försiktigt stängde mellanrummet mellan oss. Han var betydligt längre än mig vilket fick mig att känna mig liten men ändå beskyddad. Jag tvingades att kolla upp på han och mötte hans beundrande blickar på mig. Hans kanel ögon rörde sig från mina ögon till mina läppar hela tiden.
- Dani, vad menar du? Jag avbröt tystanden med mina förvirrade frågor.
- Glöm det, glöm lei, viskade han.
- Glöm vadå? Vad snackar du om? Släpp mig bara, jag försökte dra mig loss hans grepp men han tog tag i mina armar och klämde fast de på väggen bakom mig.
- Glöm vad jag sa igår, det var inte vad jag menade. Jag önskar att jag kunde ta tillbaka mina ord, sade han med glittrande ögon.
- Dani kan du fucking släppa, någon kan se oss, sade jag snabbt. Jag vet inte om mitt hjärta slog hårdare pågrund av rädslan för att bli upptäckt eller pågrund av hans närhet. Han la sitt finger på mina läppar och sedan ledde han mig till sin bil. Jag kollade snabbt runt omkring oss för att vara säker på att ingen hade sett oss.Jag ville inte in i bilen men han upprepade sin gest, genom att tvinga in mig i bilen.
- Leiah kan du lyssna på mig?
- Lyssna på vadå Dani? Du var väldigt tydlig igår när du bad mig lämna fast än du mycket väl visste om att jag inte hade någon annanstans att gå. Du visste om hur dåligt folk hade behandlat mig men ändå gjorde du exakt samma sak som de. Jag har inga ord för hur mycket du förödmjukande mig igår, alla mina tankar rann ut från min mun.
- Le, jag var tvungen att få dig lämna igår, det var därför jag sa dessa hårda ord. Hade du sett vad som pågick i min lägenhet igår så hade du inte kunnat komma ut.
- Dani du hade rätt, jag känner inte dig, sade jag o försökte ta mig ut men dörrarna var låsta.
- fråga vad du vill, jag lovar att svara ärligt på 3 av dina frågor , sade han med en rädsla i rösten.
Jag funderade på vad jag skulle fråga honom. Jag undrade så mycket om honom men i denna stund kändes det som att alla frågor försvann.
- Har du någonsin varit kär ? Vågade jag äntligen fråga även om jag var rädd för svaret. Han kollade på mig och suckade lätt. Han lade en av sina händer på mitt lår och började smeka den.
- Jag vet inte Le, Jag vet inte vad kärlek är.
Jag vill klandra honom för hans svar men jag kan inte för att jag känner exakt samma. Jag har aldrig varit kär men en grej visste jag och det var att jag sakta men säkert föll för honom.
- Vad hände i din lägenhet igår kväll? Han förstod mina avsikter med frågan och att jag trodde att det fanns tjejer där.
- Det är inte som du tror Le, det var bara mina grabbar som kom över, vi pratade om några viktiga affärer. Jag lovar att inte en enda tjej var där igår.
- Vad för affärer? Frågade jag.
- Inget du behöver oroa dig för, vi har ett litet företag ihop så vi diskuterade det. Jag kunde se i hans ögon att han inte svarade ärligt.
- Vad för företag? Frågade jag snabbt.
- 3 frågor sa jag.
Jag himlade med ögonen åt hans svar. Varför kunde han inte bara vara ärlig med mig.Han startade bilen och började köra ifrån parkeringen, han hade sin hand på mitt lår och den andra på ratten.
- Jag jobbar idag, Jag ska försöka fixa ett boende också, sade jag.
- Jobbar? Ska du till den där baren igen? Jag kan inte riskera att du någon ska försöka trakassera dig igen. Jag kunde se oroligheten i hans ögon.
- Jag klarar mig, det du fick se förra gången är ingenting jämfört med vad som brukar hända mig annars, svarade jag ärligt.
- Nej Le, du kan inte jobba där. Du själv erkänner att det inte är en bra miljö för dig. Om någon rör dig så kommer jag döda den och jag ville inte döda någon så snälla säg upp dig.
- Ingen kommer röra mig, plus så har jag mina kollegor där som alltid skyddar mig om något händer. Jag behöver det jobbet, jag behöver pengarna.
- Du behöver inga pengar när du är med mig, jag har tillräckligt, Och om du så gärna vill jobba kan du väll försöka hitta ett annat jobb.
- Jag tänker inte låta dig spendera pengar på mig, jag kommer fortsätta jobba på baren tills jag hittar ett annat jobb.
- Okej Le, som du vill men om det händer något vill jag att du ringer mig direkt. Du kan även glömma att flytta ut. Du bor med mig.
- Jag behöver inte flytta ut sen jag aldrig flyttade in, Jag ska skaffa mitt egna ställe och befria alla andra ifrån mig.
Dani himlade med ögonen och stängde av bilen.När jag kom in så var lägenheten väldigt städat och fint som alltid. Jag gick genast in i rummet för att fixa mig för jobbet. Jag hade redan smink på och valde att inte sätta på mer. Jag drog på ett par svarta byxor och en vit skjorta. Jag satte upp mitt hår i en tofs och gick ut från rummet. Dani hade lagat pasta carbonara så det luktade gott i hela köket. Medans vi åt så diskuterade vi mitt jobb igen och han lovade att hjälpa mig med att hitta ett annat. Dani var väldigt överbeskyddande vilket jag fann sexigt. Ingen hade någonsin brytt sig om mig och nu när jag hade Dani ville jag aldrig förlora honom .
Dani skjutsade mig till jobbet och sedan åkte han. Jag undrar vad han kommer göra när jag inte är där och om han kommer träffa sina konstiga vänner igen. När jag kom in så var baren ganska tom. Jag hälsade på Amanda och Amir. Jag berättade till Amir om min situation och om han kunde hjälpa mig hitta boende. Han sa att han skulle kontakta mig om han hittade något vilket gladde mig. När jag hade varit i baren omkring 1 timme så kom en man in som jag kände igen. Det var han som var här med Dani förra veckan. Han var helt ensam klädd i svarta kostymkläder. Han satte sig på ett av borden och beställde en drink. Jag kände mig iakttagen av honom men jag inbillade mig nog.
Efter att några timmar hade gått så satt han kvar klistrad på sin plats, utan något umgänge alls. Det enda han gjorde var att kolla klockan då och då annars satt han bara där.
När mitt skift var över så ställde sig mannen upp och började gå mot mig.
YOU ARE READING
Icecold love
RomanceEn berättelse om Leiah som brottas mellan rätt och fel. En tjej som föll för sin lärare trots hur mycket än hon försökte motstå det. Daddy issues och ensamheten spelade Dock på hennes känslor, hon hade inget val längre. Men var han verkligen den hon...