Kapitel 35

1.9K 27 16
                                    


Efter att ha passerat grinden så kom en av vakterna efter mig, och försökte stoppa mig.
- Where are you going mam, sade han på engelska, men jag svarade inte.
- i'm supposed to follow every step you take, do you want me to take you somewhere? Fortsatte han.

- Please leave me alone, don't follow me, and don't tell Dani that i left, sade jag med gråten i halsen.

- I think it's to late for that, svarade han mig och kollade på något bakom mig. Jag vände mig om och såg Dani gåendes mot mig. Nej, jag tänkte inte lyssna på honom. Inte idag.

- Give me the car keys, skrek jag på mannen framför mig.
- Please, i beg you, tjatade jag gråtandes.

Han letade fram nycklarna från sin ficka och gav mig de, men Dani var nästan vid mig.
Jag sprang mot den svarta suven och öppnade bildörren men längre än så han jag inte. Dani tog tag i mina armar bakifrån när jag vilt försökte gå in bilen.
- Det var inte som det såg ut, Le, sade han.

- HUR VAR DET DÅ? Skrek jag med tårar i ögonen och drog mig loss hans armar.

- Hon kysste mig, Le. Jag hade aldrig ens kommit nära henne, svarade han.

- Hemma hos dig ett par gånger? Ska du säga att det där inte heller är som det låter? Fortsatte jag.

- Le, vad vill du att jag säga. Att du är min 18 åriga elev som lever hos mig och som jag sätter på ibland? Frågade han mig.

- Vet du vad? Du behöver inte säga något alls. Om du skäms så mycket över mig så behöver jag inte vara här, jag tänker inte stå ut med att du knullar mig och sen kysser du en annan tjej som säkert är ditt ex. Fattar du det? Jag har självrespekt.

- Leiah, jag kan inte låta dig gå nu och du vet exakt varför. Såfort vi åker hem igen så kan du göra vad du vill. Men just nu så måste du vara med mig vare sig du vill eller inte! Skrek han på mig.

Istället för att be om ursäkt och försöka trösta mig eller förklara för mig så väljer han att konfirmera allt jag nyss påstått och skrika på mig. Just nu så skiter jag i om någon Mafia eller vad det är kidnappar mig. Jag gjorde det vilken människa som helst hade gjort, jag sprang, men jag hann inte komma så långt innan flera av Danis vakter tog tag i mig och tvingade mig att gå tillbaka. Han stod där med armarna i kors och ihop bitna läppar medans hans vakter förde in mig i hans äckliga slott igen. I den här sekunden kunde jag inte ens avgöra om jag älskade Dani längre. Varje dag så hade jag fått se en ny sida av honom och upptäckt ännu en grej som han hade hållit undan för mig. Helt ärligt så visste jag inte hur länge jag skulle hålla.

Vakterna bar mig upp för trapporna och tog in mig i ett rum med en stor säng med vita påslakan. Mittemot sängen så fanns en dusch med glas dörrar. Rummet hade stora fönster som blickade ut mot sjön och även en balkong. Vakterna slängde mig på sängen och sedan gick de ut. Jag fattade inte vad som hände just nu, var jag kidnappad av Dani? Han som försökte skydda från att bli kidnappad, kidnappade mig. Jag var så borta att jag inte ens kunde tänka längre.

Efter att ha suttit på sängen ett tag så gick jag till dörren och försökte öppna den, men den var låst. Jag kunde inte tro att Dani låste in mig i ett rum medans Gud vet vad han höll på med just nu. Han kanske knullade sitt ex i rummet bredvid, jag förväntade mig vad som helst av honom. Jag lade mig ner på sängen och kramade om kudden.

Efter att ha legat där ett tag så gick jag ut på balkongen, mitt rum var bara på andra våningen. Om inte Dani kommer och låser upp dörren så hoppar jag härifrån jag skiter i. Jag hade hoppat från högre höjder förut, jag var inte rädd. Jag tänkte inte låta honom förnedra mig.

Icecold love Where stories live. Discover now