Kapitel 22

2.6K 32 5
                                    

Leiahs POV

Jag kände mig så självisk just nu, han mådde dåligt och var helt skärrad. Ändå kunde jag inte undvika att jag själv blev sårad av att han inte litade på mig. Jag har aldrig sett en man bryta ihop som han gjorde. Han var verkligen djupt krossad och jag kunde se hur ont det gjorde i honom. Men det värsta är att jag inte kunde göra något åt det eller ens hjälpa honom. Han fortsätter bara att knuffa iväg mig. Ju närmare jag kommer honom, ju längre bort jag finner mig.

Klockan var omkring midnatt och jag satt hemma hos mitt ex i hans t-shirt. Han undrade varför jag grät men det var svårt att svara eftersom jag själv inte visste varför. Han lämnade mig ensam ett tag men kom tillbaka in med snacks och öl.
- Har du hört om dubbelmordet? Frågade han.
- Nej, jag hatar att läsa nyheter. Man mår ju bara sämre av något man inte kan kontrollera. Svarade jag.
- Men det är ju sjukt, 2 stycken 24 åringar blev ihjälskjutna i Danmark.
- Aha så de var danskar?
- Nej, nej. De är svenskar och jag tror att det stod något om gängkrig. De blev skjutna i huvudet och båda avled.
- När hände detta?
Det här kan väll inte ha något med Dani att göra.
- Igår tror jag, det står överallt på nyheterna om det, öppna Aftonbladet, twitter och glöm inte de galna flashbackarna, sade han och garvade.
- Vartifrån kommer gängen?
1+1 Leiah, lägg ihop 1+1 skrek min hjärna åt mig.
- Det är typ de 2 farligaste gängen i Sverige, ett är nog är från Stockholm och den andra från Malmö.
Tack gode gud, jag kunde släppa mina misstankar om Dani nu.
- Men nog om det, varför är du här? Du måste ju berätta till mig, sade han skämtsamt.
- Du vet hur pappa är, ljög jag.
- Jag är glad att du kom hit och att du fortfarande litar på mig. Du vet att jag älskar dig. Sade han och kollade mig djupt in i ögonen.
- Exakt med de ögonen lurade du mig att du var hetero, sade jag och flinade åt honom.
- Bakom varje bög finns det alltid en tjej som visat de att de är attraherade till allt annat än tjejer, skämtade han.
- Är det nu jag borde bli arg och boxa dig i det där perfekta ansiktet? Skämtade jag tillbaka.
- Du kan ju bara våga, Jag skulle göra en Chris Brown på dig då. Mörk humor var ju verkligen våran grej.

Hans skämt fick mig att skratta flera gånger och fly långt bort från mina djupa tankar. Han hade ju lurat hela skolan att han var hetero. Jag blev t.o.m hans flickvän bara för att hitta honom otrogen med en kille på en hemmafest.
Jag blev inte sårad för att jag aldrig haft riktiga känslor för honom. Men nu när han sov djupt bredvid mig kunde jag inte undvika eller fly mina tankar längre. Var det fel att jag skrattade idag medans Dani led? Det kanske det var men Ayman var bara en distraktion för mig. För varje gång jag var ensam så leddes mina tankar tillbaka till Dani och vad han gjorde. Det jag hade med Dani var annorlunda, det var förbjudet vilket gjorde det ännu mer spännande. Det var äkta men samtidigt förvridande och vilseledande. Jag kunde inte sitta här längre i sängen och låta min hjärnas 100 olika delar kriga mot varandra.

Jag ställde mig upp och drog på mina jeans men behöll Aymans Nirvana t-shirt på. Sedan drog jag på mig min svarta rock och smög ut från rummet. Klockan var 04:08 men innerst inne visste jag att Danis hjärnspöken inte lät honom somna. Jag tog Aymans moppe nycklar och sedan lämnade jag hans lägenhet. Han kommer väll bli lite arg men jag bryr mig inte just nu. Jag drog på hjälmen och satte mig på moppen. Jag var framme hos Dani på 10 minuter efter att ha gasat som en idiot med dödslängtan.

När jag var framför hans ytterdörr så blev jag jättenervös. Tänk om han slänger ut mig igen. Tänk om de där grabbarna fortfarande var här, eller värst av allt att någon tjej jag inte kände var med honom. Jag andades djupare och tog äntligen tag i handtagen. Innan jag ens hann dra ner den så öppnades dörren upp och Dani stod där framför mig utan tröja. Utan att ens tänka så slängde jag mig på honom direkt. Jag kramade honom tajt, han luktade alkohol och rök, men jag brydde mig inte. Hans händer drog upp mig kort därefter så att mina ben var virade runt hans midja. Han stängde dörren bakom mig och ledde mig in till hans rum.

Jag hade inte känt mig så befriad på hela dagen. Visst kunde Ayman distrahera mig från mina problem för några timmar men Dani kunde få mig att glömma min existens och få mig att känna som om jag svävade bland moln. Men just nu handlade det inte om mina känslor utan hans. Jag ville veta allt, jag ville veta vad som bekymrade honom.

Jag tog upp mitt ansikte från hans Axel och kollade honom i de trötta och slitna ögonen.
- Dani, prata med mig snälla, bad jag.
- Le, du vill inte veta, du är inte redo. Hans röst lät helt skärrad och hes.
- Sluta, du sårar mig när du säger sådant, jag är redo att finnas där för dig och stötta dig och kommer göra allt för att kunna förstå din situation. Snälla våga lita på mig! Grät jag ut.
- Jag kunde inte ens sova hela natten för att jag tänkte på dig, jag kunde inte ens blunda! Skrek jag nu.
- Förlåt för att jag tvingade dig att lämna, vart var du? Frågade han.
- Hos Ayman, svarade jag utan att tänka på hur det lät.
- Vänta, är det inte han som går i din parallell klass, han som du var ihop med? Hans ögon vandrade längs min kropp och stannade förskräckta på ett ställe.
- Är det hans tröja du har på dig också? Dani höjde sin röst och började låta arg.
Innan jag hann öppna min mun för att säga något så ringde min telefon, Det stod Aymans babe med hjärta. Jag kollade upp på Dani igen.
- Ska du inte svara på din pojkvän? Inte konstigt att du inte kunde blunda när du var med honom. Men jag slår vad om att jag knullar dig hårdare, är det därför du är kvar här fortfarande? Sade han upphetsat.

Tårarna sved bakom ögonlocken men jag skulle inte visa mig svag för honom igen. Äckliga man, jag hade stulit min väns moppe och tagit mig hit mitt i natten för att få höra om vilken hora jag var, inte en chans.

Jag tog upp min hand och smällde den på hans kind, så det lät. Jag kunde inte hålla mig mer hur kunde han förnedra mig på det sättet när mina avsikter var att hjälpa honom. Jag tog upp min hand igen men han tog tag i både mina handleder och slängde mig på sängen sedan sträckte han ut mina armar över mig, plötsligt så var han själv ovanför mig. Flashbacks av hur min pappa brukade misshandla mig spelades upp i mitt sinne. Det fick mig att känna mig hotad av Dani, jag började röra på hela min kropp av ren instinkt för att kunna fly hans hårda grepp. Tårar rann ner för mig kind medans jag fortsatte sparka och skrika. Han släppte äntligen mina händer och precis när jag skulle gå upp så omfamnade han mig istället. Hans ord ekade i mitt huvud igen och jag började slå honom på bröstkorgen och be honom släppa mig, när han inte gjorde det så placerade jag mina armar på hans rygg och började riva den med mina naglar. Ju hårdare och djupare jag rev ju tajtare han kramade om min svaga kropp.
Han bet ihop sina tänder och lade ner mig på sängen. Han släppte mig fri och vände sig om för att visa mig hans rygg som blödde av hur hur hårt jag rivit.

- Le, du skadar mig, sade han
- Nej, du skadar mig! Hur kan du ens säga något sådant till mig när du inte vet ett skit jävla äckel. Skrek jag medans jag förberedde mig själv på att gå.
Jag drog på kappan och skyndande mig ner för trapporna men han följde efter mig. Jag skulle lämna tillbaka moppen till Ayman han trodde säkert jag var död eller något vid det här läget.
En figur stod vid moppen men jag kunde inte se än vem det var pågrund av tårarna i mina ögon, Dani skrek att jag skulle stanna men jag fortsatte bara att gå. När jag kom tillräckligt nära så kunde jag se vem som stod vid moppen. Fan vad gjorde han här, mitt hjärta hoppade nästan ut ur min bröstkorg.

- LEIAH, ÄR DU FUCKING SERIÖS! Hörde jag Dani skrika, han hade hunnit ifatt mig.

Det eskalerar fort här :D Vem tror ni är vid moppen?

Icecold love Where stories live. Discover now