Danis POVJag flinade åt hennes dumma fråga, klart jag inte legat med elever förut vad tror hon jag är. Om hon inte hade gått in i duschen med mig i morse så hade det aldrig hänt mellan oss heller.
- Vad är det här för fråga, såklart inte. Jag startade bilen och track på gasen.
- Men jag har hört att elever har haffat på dig förut. Ja det kanske är sant men legat det är att gå över gränsen.
- Der kan ha hänt ja, men ingen av de har varit hemma hos mig eller lika nära mig som du varit, jag var helt ärlig mot henne. Jag brukar inte ligga med så unga kvinnor som hon. De brukar inte vara bra alls men hon var annorlunda. Hon fick mig att längta till henne och vilja slita sönder hennes kläder såfort hon kollade på mig med den sexiga blicken.När vi var framme i linköing så gick vi runt och shoppade i ett tag. Hon köpte massor med kläder, då hon inte hade något att ha på sig nu när hon var hemma hos mig. Hon ville betala fast jag lät inte henne, jag hade mycket mer pengar än hon. Mycket mer än vad hon anade så hon behöver inte slösa dina pengar på något onödigt nu. Hon försökte övertala mig att köpa den nya " pic nic" kappan som jag kallade det men efter att ha sett halva stan ha på sig den så ville jag inte ha den längre. Vi avslutade dagen med att äta på en restaurang.
Jag vet inte vad jag kände för Leiah än, eller varför jag tog hand om henne på detta vis. Det var nästan läskigt hur mycket jag ville vara i hennes närhet. Även fast jag vill göra om det som hände imorse så kan det aldrig hända igen.
När vi var framme hemma hos mig igen bäddade jag bäddsoffan åt henne och hon såg på mig besviket. Hon trodde säkert att hon skulle sova med mig varje dag nu, bara för imorse. Jag ville inte komma närmare henne och ju snabbare hon var borta ju bättre det var för mig. Visst jag behövde inte jobbet på skolan men jag behövde inte en elev till flickvän heller. Leiah rörde sig närmare mig vilket för någon anledning gjorde mig nervös. Detta var så komplicerat jag ville så gärna vara i hennes närvaro men tanken av hur fel det var fick mig att kämpa med att motstå hennes dragningskraft.
- Är du klar, hon hade armarna i kors och himlade med ögonen åt mig. Fan varför måste hon vara så frestande. Jag nickade och backade undan från soffan. Jag sade godnatt till henne och gick sakta mot mitt rum, jag ville verkligen inte gå men jag var tvungen. Tänk om Leiah visste om allt jag höll på med, hade hon fortfarande varit här då? Skitsamma Dani hon behöver inte ens veta hon är ingen bara en person du försöker hjälpa.
Innan jag skulle somna så ringde jag ett snabbt samtal till Parole för att checka läget. Jag hade inte pratat med de på länge. Leiah hade distraherar mig och jag försökte gömma det här för henne så gott som det gick. Jag lade ner telefonen för att somna.
Jag vaknade av att min ringklocka ringde, det var 10 och Leiah hade säkert redan lämnat. Jag började lite senare idag, tråkigt att jag inte får se henne men jag tror jag har lektion med henne idag. Mina gissningar visade sig stämma när jag gick ut från rummet och såg att bäddsoffan var helt städat med inga spår av Leiah. Fan tänk om hon var arg på mig eller något, för hur jag betedde mig igår. Varför behöver jag ens bry mig, det är bättre om hon är arg för då håller hon sig borta. Jag klädde på mig med beiga kostymbyxor och en vit skjorta, man kunde nästan se mina magrutor igenom. Jag borstade håret och gick ner för att åka mot skolan.
Jag gick mot klassrummet för att förbereda min första lektion, vi skulle fördjupa oss i industrialiseringen och demokratiseringen idag. Klassrummet började fyllas och jag såg några av Leiahs kompisar. Hon och Selma dök upp sist av alla och fnittrade påväg in i klassrummet. Hon verkade glad tills hon mötte min blick och frös till. Hon satte sig längst bak vilket var irriterande för nu skulle jag inte kunna betrakta henne som alltid.
Jag och Leiah delade några blickar under lektionen, hon frågade inte om hjälp en enda gång vilket hon brukade göra annars. Det var irriterande och se henne med dessa barn, det kändes inte som att hon passade in med de. Hon var så mycket mer, så
Dani sluta, jag kan inte tänka på det sättet längre när jag bestämt mig för att ignorera henne. När lektionen var slut så gick alla ut, hon passade på att röra sin Axel mot min påvägen ut. Vilket gav mig rysningar, jag hade inte känt hennes kropp på 1 dag och detta hände mig, min kropp krävde hennes närvaro.När jag kom hem så hittade jag inte henne där, Great! Bra jobbat Dani nu har hon säkert flyttat tillbaka till hennes alkoholiserade pappa. Jag ville verkligen inte att hon skulle gå igenom samma trauma som jag gick igenom när jag var i hennes ålder. Bara minnet av den kvällen skrämmer mig. Jag tog upp mobilen och knäppte in hennes namn. Jag var tvungen och kolla upp hon hon mådde. När jag skulle lägga på så svarade hon men det var inte hon, vem var det? Vem var han?
YOU ARE READING
Icecold love
RomanceEn berättelse om Leiah som brottas mellan rätt och fel. En tjej som föll för sin lärare trots hur mycket än hon försökte motstå det. Daddy issues och ensamheten spelade Dock på hennes känslor, hon hade inget val längre. Men var han verkligen den hon...