Kaptitel 10

3.5K 37 6
                                    

Dani kollade på mig med undrande ögon, han visste knappt något om mitt privatliv och hur jag har det hemma. Han känner bara igen den glada Leiah hon som alltid ler o skrattar i skolans korridorer. Han har aldrig sett denna sida av mig, det har nog ingen gjort förutom Selma. Jag gillade inte att visa mig själv svag för någon speciellt inte han, jag ville hålla upp fasaden, för då var livet mycket enklare. Jag slapp frågor och folk som tyckte synd om mig, men på något sätt så lockade Dani fram den känsliga sidan av mig. Den sidan jag kämpat flera år med att dölja med att bygga murar och väggar men nu, nu vet jag inte längre.

- Ska hon flytta permanent? Han kollade mig rakt in i ögonen.
- Jag tror det iallafall, hon kom aldrig hem ändå. Jag flyttade min blick till golvet.
- Det spelar ingen roll, hon är din mamma och jag förstår att du skulle sakna henne. Även fast hon kanske inte brukar finnas där för dig så är det annorlunda nu när hon ska flytta. Jag förstår varför du reagerade på det där sättet, jag skulle gjort samma. Han la sin hand på min axel och började smeka den.
- Fast du förstår nog inte, jag har aldrig haft en mamma om tagit hand om mig utan hon flyttade in och ut från vårat hemma hela min uppväxt pågrund av hur pappa behandlade henne. Nu ska hon dessutom flytta utomlands för att glömma honom och allt han fått henne att gå igenom. Men jag? Nej ingen tänker på mig, jag klarar mig själv så som jag alltid gjort. Ingen har någonsin brytt sig om mig och ingen kommer någonsin göra det heller. Min ilskna sida tog över nu, han förstår inte ett skit av vad jag går igenom. Hans hand rörde sig från min hand till min haka och han vinklade den så att jag mötte hans blick. Jag drog bort blick direkt.
- Leiah kolla på mig.
Jag kunde inte motstå honom och rörde blicken sakta till hans ögon. Hans bruna chokladaktiga ögon. Vissa tycker att bruna ögon är tråkiga, jag brukade också tycka det. Men hans ögon var inte vanliga eller tråkiga de var unika och sällsynta.
- Jag vet exakt hur detta känns, min pappa var en drogmissbrukare, En dag gick jag för att besöka honom. Jag var kanske 19 år, jag knackade och ringde på ringklockan men ingen öppnade. Jag låste upp dörren och gick in i köket för att hitta min egna pappa överdosad på köksgolvet. Den trauman kommer aldrig lämna mig, jag behövde gå på terapi i flera år. Den mannen du känner idag är inte hur jag alltid varit. Berättade han med en mjuk och lugn ton. Jag kan inte fatta att jag hade dömt honom och han är fortfarande lugn.
- Förlåt Dani, jag beklagar verkligen, sade jag medans klumpen i magen växte.
- Det är lungt, jag förstår att du är arg och säger saker du inte menar, alla har varit där. Han kollade mig i ögonen och log.

Jag ville luta mig fram och kyssa honom tänk hur bra han är i sängen. Han är ju äldre och äldre män brukar vara mer erfarna. Jag brukar inte ligga med killar i min ålder eftersom att de inte vet hur man får en tjej att komma. De brukar hålla i Max 1 minut. Men Dani han var lite äldre vilket gjorde saken ännu mer sexigt. Jag avbröt mina egna tankar, hur mår jag egentligen. Fanatiserar jag verkligen om hur det skulle var att ligga med min lärare.
- Jag tänkte beställa mat, är det något du vill äta?
- Nej, inget speciellt du kan välja, sade jag.
- Okej jag beställer pizza, blir det bra?
- Jaa, jättebra, sade jag och log. Han var så omtänksam, han har tagit hand om mig hela dagen och nu ska han beställa mat till oss. Han har ingen skyldighet att ta hand om mig men ändå är jag här, hemma hos honom. Jag har aldrig känt mig så älskad.

Efter ett tag så kom pizzan och vi satte oss ner för att äta. Han åt snabbt, jag åt lite saktare eftersom jag betraktade honom och iakttog sättet han åt på, de små kommentarerna han lade och hans ansiktsuttryck.

- Får jag smaka din pizza, sade jag och småskrattade.
Han tog upp en pizza bit och räckte fram den till min mun, jag var nog ganska överraskad men jag gapade och bet i pizzan. Han åt sedan från samma bit han hade matat mig ifrån. Men jag tror inte han tyckte att det var något konstigt med det.

Efter att ha ätit klart så hjälpte jag honom att städa undan.
- Du kan sova i min säng jag har en bäddsoffa som jag kan sova i, han pekade på soffan.
- Nej, jag kan inte sova i din säng medans du sover på en soffa, jag sover på soffan, sade jag bestämt.
- Det är lungt Leiah, jag klarar mig, han småskrattade.
- nej jag sover här, punkt slut, sade jag med en högre och mer bestämd ton.
Han nickade och gick iväg för att hämta ett täcke och en kudde. Han kom tillbaka genast och hjälpte mig att vika ut bäddsoffan. Jag lade mig ner ensam och han gick in i sitt rum och stängde dörren. Jag kommer ihåg när jag var här för första gången, jag hade sovit gott i hans armar och till och med vågat kyssa honom.

Tankarna höll mig uppe hela kvällen och efter en timme hade jag äntligen samlat moder till att gå till hans rum..

Icecold love Where stories live. Discover now