Jag tog tag i handtaget samtidigt som jag kände Danis hand på min Axel.
- Leiah kom, vi kan gå prata någon annanstans. Det är helt kaosigt där inne, Dani suckade och tog tag i min höft för att vända min kropp mot hans. Mitt hjärta började slå snabbare av hans mjuka beröring. Han fick mig och glömma bort min nyfikenhet för vad som pågick bakom dörren. Han gav mig en allvarlig blick och tog tag i min hand. Jag kunde inte göra annat än att följa efter honom då jag inte kunde släppa taget om det hårda greppet han hade runt min hand.När vi var framme vid hans bild så öppnade han den snabbt och nästan slängde in mig i sätet bredvid hans. Jag blev chockad av hans våldsamma gest.
- Vad håller du på med? Jag höjde min ton åt honom.
- Vad jag håller på med? Du kommer in och ut från mitt hem när du känner för det som om du äger stället och sen har du mage och fråga vad jag håller på med? Seriöst Leiah jag har också ett liv. Du känner mig knappt.
Han letade sakta efter min blick men jag kollade ner. Orden han sa var för hårda för att ta smälta på samma gång. Jag vet inte ens varför jag sitter kvar i den här bilen, eller varför jag fortfarande har hopp.
- Jag ska inte störa mer, sade jag med en bruten hes röst och klev ur bilen.En del av mig hoppades så innerligt att han skulle öppna dörren och stoppa mig från att gå. Jag kan inte förneka att jag vill att han ska be om ursäkt för sina hårda ord och omfamna mig. Mina önskemål uppfylldes dock inte, jag gav redan upp hoppet efter att ha gått drygt 100 meter från hans bil. Jag var fortfarande i chocktillstånd och visste verkligen inte vart jag skulle ta mig till. Jag kände mig så tom, så tom att inte ens tårarna fyllde mina ögon. Jag hade ingen känsel kvar i kroppen när jag insåg hur ensam jag var, jag var dömd sedan födsel att vara ensam. Den glada Leiah, jag skrattade åt tanken. Vem visste att den gladaste tjejen var den mest eländiga, den som i nöd sökte efter någon att fylla hennes tomrum men ständigt befann sig i misär.
Jag fortsatte gå utan att höra något bakom mig eller ens en signal från min mobil. Jag tog upp den för att dubbelchecka, nej ingenting och det var nästan midnatt. Det blev kallare ute och mina tunna kläder stödde mig inte. Jag tog upp mobilen igen och kollade igenom min kontaktlista. Vem kunde jag ringa såhär sent. Jag försökte nå Selma flera gånger men utan något svar, Amanda svarade inte heller och jag hade tagit bort mitt ex nummer. Smarta smarta Leiah, skrattade jag åt mig själv.
Jag hade inget val längre än att gå hem till min pappa, jag behöver nya kläder och en plats att sova. Jag får väll stå ut med honom för idag. När jag närmade mig dörren till huset jag levde i hörde jag olika röster. Kul vi har gäster. Jag tog fram nycklarna och låste upp dörren, jag möttes av en stökig och smutsigt hall. Jag brukar alltid städa, men nu så såg hela huset äckligt ut. Fimpar på golvet och tomma spritflaskor överallt, det luktade instängt och jag kunde knappt andas av röken. De kvinnliga rösterna kom från vardagsrummet och jag var inte intresserad av att veta vilka som var här. Jag rörde mig genast mot mitt rum och när jag öppnade dörren möttes jag av en ännu större röra. Mina kläder var slängda över hela rummet och lådorna var utdragna från byrån. Sängens madrass var på golvet och mina böcker låg utspridda över golvet. Min pappa hade säkert letat efter pengar i mitt rum igen, det såg ut som om ett rån hade skett här. Jag satte genast igång med att städa och hämtade en väska för att packa mina grejer. Jag skulle hitta ett annat boende denna vecka. Efter att ha städat klart så tog jag en snabb dusch. Jag lät vattnet skölja bort mina djupa tankar och önskar att de kunde skölja bort minnet av honom.
Han kanske tror att det inte betyder något större för mig att vi hade sex bara för att jag inte är oskuld. Men det betyder mer än han kan någonsin föreställa sig. Han bara uttnyttjade mig och nu vill han inte ens prata med mig längre. Jag kanske var den som tog första steget men han valde att slutföra handlingen och sedan bara lämna mig. Jag kände mig äcklig för att ha låtit honom.
Ännu en till sömnlös natt, jag gick från sängen omkring 6 på morgonen för att fixa mig till skolan. Idag skulle jag jobba och då kunde jag fråga Amir om han kunde hjälpa mig att fixa boende. Jag gjorde min vanliga naturliga sminkrutin och piffade upp den med en eyeliner, extra blush och nude läppstift. Jag lät min svarta lockar vara idag. Jag drog på ett par svarta slitna jeans och mitt ex för stora vita Champions Hoodie. Jag drog på min svarta kappa ett par svarta sneakers och drog.
Selma var inte i skolan vilket gjorde det klart för mig att jag skulle vara helt ensam ännu en gång. Dagen gick långsamt, och jag valde att inte gå till Historie lektionen. Jag ville inte träffa Dani efter gårdagens incident. Jag satte mig i biblioteket och gjorde Historie uppgiften som fanns på classroom när jag såg Sebbe komma gåendes mot mig. Vad fan ville han nu då.
- Hej, kan vi prata, sade han.
- vad vill du? Frågade jag
- jag vill bara be om ursäkt Leiah, jag vet att det jag gjorde var fel, sade han snabbt och stressat.
- Sebbe jag pallar inte diskutera det här nu, jag har redan glömt det. Sebbe vet inte att jag har större problem än någon skolpojke.
- Kan du ge mig en till chans då? Han log
- Sebbe, jag jobbar
- Komigen Leiah, jag ångrar mig verkligen duvet väll att vi alla på festen var stenhöga, sade han och la handen på min Axel.
- okej, okej Sebbe. Men försök aldrig röra mig på det sättet igen. Jag tänkte inte så mycket på saken, Sebbe har rätt han var hög och visste inte vad han höll på med. Sebbe kramade mig vänskapligt sedan gick han.När dagen var klar så kikade jag på parkeringen efter Danis bil, den var där. Jag var påväg hemmåt. Jag skulle förbereda mig för jobbet, jag hoppas verkligen inte några äckliga män kommer dit idag. När jag skulle lämna skolgården så kände jag en hand på min arm, och jag kunde tydligt känna igen den.
- Har du ignorerat mig idag? Viskade Dani i mitt öra, vilket skickade stötar igenom hela min kropp och fick nackhåren att resa på sig.
YOU ARE READING
Icecold love
RomanceEn berättelse om Leiah som brottas mellan rätt och fel. En tjej som föll för sin lärare trots hur mycket än hon försökte motstå det. Daddy issues och ensamheten spelade Dock på hennes känslor, hon hade inget val längre. Men var han verkligen den hon...