الفصل الرابع

59.7K 1.1K 10
                                    

كانت متوتره ومش عارفه تعمل إيه لحد ما المكالمه فصلت من نفسها ، إتنهدت بإرتياح بس موبايلها رن تانى...

سيف بغضب:"ماتردى."

فتحت المكالمه بسرعه وبدأت تتكلم...

رقيه بتوتر:"أ..ألو."

أحمد بتنهيده:"أخيرا رديتى ، قلقتينى عليكى ، طمنينى إنتى فين ياحبيبتى؟"

عيونها جات على سيف إللى معقد حاجبه بضيق وهو مركز فى الطريق ، بلعت ريقها وردت...

رقيه:"أنا مروحه للمكان إللى بشتغل فيه."

أحمد:"ليه؟ كنتى فين؟"

رقيه:"نزلت الكليه حضرت محاضره ومروحه أهوه."

احمد:"ماشى ياحبيبتى ، وحشتينى."

رقيه:"مش وقته يا أحمد أنا...."

سكتت لما عيونه جات فى عيونها ونظراته كلها شر...

رقيه بتصرف سريع:"أنا فى الطريق ، هكلمك لما أروح وسلم على بابا وماما وقولهم إنهم وحشونى أوى."

قفلت المكالمه بسرعه...

رقيه:"ده ...ده .. ده ...أخويا اه أخويا."

سيف ببرود كله غضب وهو مركز فى الطريق:"وأنا ماسألتكيش مين ده ، عموما حابب أعرفك نظام الشغل... ممنوع إجراء أى مكالمات فى الشغل ، تركيزك مع مليكه وبس فاهمه؟"

رقيه:"ح...حاضر فاهمه."

بمرور الوقت...دخل القصر وهى دخلت وراه....

سيف لرجاء بغضب:"بعد كده خروج الآنسه دى بمواعيد معينه ، ماتخرجش كده بمزاجها ، الشغل له أهميه وأساس ، مافيش خروج إلا للضروره القصوى ، أنا إتفاقى معاها كان خروج للإمتحانات والعملى وبس غير كده مافيش خروج ، فاهمه؟"

رجاء:"حاضر يا بيه ، فاهمه."

سابهم ودخل مكتبه....

بدأت الدموع تنزل من عيونها..

رجاء وهى بتقرب منها:"معلش يابنتى ماتزعليش."

رقيه بدموع:"ده بيحبسنى!!"

رجاء:"البيه قال إن ده إتفاقك معاه ، ومع الأيام صدقينى هتفرج وهتتحل هو بس سيف بيه تلاقيه متضايق من حاجه فى شغله."

رقيه:"حاضر."

رجاء:"يلا إطلعى على أوضتك ريحى شويه ، مليكه هانم قدامها شويه وتيجى."

رقيه بإبتسامه:"شكرا يا مدام رجاء."

رجاء:"العفو بعد إذنك."

إتنهدت بصعوبه وطلعت على أوضتها...رمت نفسها على السرير وبتبص للسقف بشرود لحد مانامت من التعب...كان قاعد فى مكتبه والغضب مسيطر على ملامحه كالعاده ومركز فى الملفات إللى قدامه....قطع تركيزه صوت رنة موبايله...

أنتَِ نوريحيث تعيش القصص. اكتشف الآن