رقية كانت واقفه مش مستوعبه إللى هى سمعته منها ، حست إنها إنكسرت لما سمعت كلامها ليه...
سيف ببرود وفيه نبره من الغضب:"إلزمى حدودك يا آنسه."
لورا وهى بتقرب منه:"بلاش ياسيف الطريقه دى معايا ، أنا عارفه إنك لسه بتحبنى و........."
سيف بغضب:"بحبك؟ بحبك إيه؟ هو إنتى مصدقه الكلام إللى إنتى بتقوليه ده؟ بقولك إيه ، أنا مش فاضى لهبل البنات بتاعك ده."
لورا بدموع:"إحنا كنا أكتر إتنين بنحب بعض."
سيف بتأكيد:"كُنااااا ، يعنى بححح مافيش ، مافيش أى حاجه تربطنى بيكى نهائى."
طول الوقت مليكه ورقيه كانوا ماسكين إيد بعض جامد من إللى شايفينه قدامهم ، دموع رقيه نزلت من غير ماتحس من الكلام إللى هى بتسمعه ، ومليكه خايفه حد ياخد باباها منها ، بتتمنى إن رقيه هى إللى تبقى مامتها مش لورا...
لورا بقهره:"صدقنى ياسيف ، أنا عملت كده عشان بحبك."
سيف بعصبيه:"مايفرقش معايا أى حاجه تخصك ، إبعدى عن سكتى."
كان لسه هيمشى مسكته من دراعه...
لورا برجاء:"إدينى فرصه أرجوك ، إدينى فرصه أصلح من كل حاجه أنا عملتها فيك ، مش عشان كذبت عليك ياسيف تعمل فيا كل ده."
بعد دراعه عنها...
سيف بصوت مُخيف:"إنتى كنتى صفحه وإتقفلت من زمان ، ولو هقول إنى بحب حد فأنا مابحبش غير مراتى الله يرحمها."
دموع رقيه نزلت بغزاره بعد الكلمه إللى هو قالها دى بالذات ...
مروان وهو بيقرب منهم:"لورا، إهدى إيه إللى إنتى بتعمليه ده؟"
لورا بدموع:"قوله يامروان إنى مكنش قصدى أكذب عليه وإنى كنت ناويه أقوله."
سيف بغضب:"إنت إزاى ماتقوليش إن دى جايه هنا؟"
مروان:"ياسيف أنا ماكنتش أعرف فى الاول بس لما شوفتها قولت أكيد يعنى مش هيحصل أى حاجه."
لورا بدموع:"دى؟ هو أنا للدرجادى بقيت دى؟"
سيف بغضب:"إنتى بالذات مالكيش أى حق تتكلمى أو تنطقى بأى حاجه ، إنتى خسرتى حقك فى إنك تكونى معايا من زمان."
سابها ومشى من غير مايستنى رد منها ، ركب العربيه وإستنى رقيه ومليكه يركبوا....لحد ماركبوا ...إتحرك ومشى وإتحرك وراه الحرس...
لورا لمروان بدموع:"عمره ماهيصدقنى."
مروان:"إنتى إللى كذبتى يا لورا من الأول ، صدقينى لو كان ينفع كنت قولتلك إن فى أمل ، بس مبقاش فى أمل بينك إنتى وسيف."
لورا:"أرجوك ماتقولش كده ، أنا بحب سيف بطريقه ماتتخيلهاش."
مروان:"ليه كذبتى عليه يا لورا؟"
أنت تقرأ
أنتَِ نوري
Romanceفتاة مسكينه مغتربه ، تبحث عن عمل وسكن لها ، وعندما وجدت الفرصه المناسبه ، ذهبت سريعا لها ... كذبت دون أن تشعر... كذبة غيرت مجرى حياتها.... عينيه سحبتها إلى دنيا الخيال... أحبته ، أحبها بشده...ولكن! إذا إكتشف كذبها ماذا سيحدث؟؟ وماذا سيحدث لها إن عل...