نهى وهى بتبصله:"إحكى باصبرى أنا سامعاك."
صبرى بدأ يحكيلها كل حاجه عن حياته إنه عاش كل حياته فى الشارع من صغره لحد ما قابل سيف....
صبرى:" يوم أما إتقابلنا كان والده لسه متوفى من فتره فهو إللى مسك كل حاجه....هو إللى علمنى الصلاه وإن السرقه حرام ، علمنى حاجات كتير عن دينى ، ده غير إنى ماينفعش أكذب ، بصى يانهى أنا إتعلمت كتير منه ده غير إنه صرف عليا من صغرى وشغلنى عنده وأنا مش مؤهل أصلا إنى أشتغل عنده ، بس خلانى أشتغل عنده مع الأيام بقيت دراعه الليمين ، كنت أنا الوحيد إللى هو بيثق فيه فى وسط كل الناس إللى حواليه عشان كده بقولك ده زى أبويا برغم من إن فرق السن مش كبير ، بس لقيت فيه الأب إللى أنا ماشوفتوش أبدا."
نهى بحزن:"أنا آسفه ياصبرى."
صبرى بإبتسامه:"حصل خير."
نهى:"طيب أنا همشى عشان إتأخرت زمان رقيه رجعت السكن."
صبرى:"طب إستنى هوصلك."
نهى:"مالهاش لازمه ، أنا هاخد مواصله وهروح علطول."
صبرى بإصرار:"هوصلك إستنى."
دفع الحساب وخرجوا هما الإتنين من الكافيه....بمرور الوقت....
دخل القصر بسرعه وجرى على مليكه إللى واقفه ورا مروان والخوف واضح عليها...
سيف بلهفه:"مليكه."
مليكه لمروان:"أنا خايفه يا أونكل ، خايفه بابا يضربنى زى ما ضرب ماما."
مروان بضيق وهو بيبصله:"هو إنت ضربت رقيه؟!!!"
سيف:"ملكش فيه."
مروان بعصبيه:"لا ليا فيه."
سيف وهو رافع حاجبه:"اه مانا نسيت صح ، مانتوا شبه بعض يلا روحلها."
مروان بعدم إستيعاب:"أفندم؟ّ!!! إنت بتقول إيه؟"
سيف بعصبيه:"بقولك روح لرقيه إللى شبهك ، مش كنت ناوى تتقدملها؟ أهى الهانم طلعت مخطوبه وضحكت عليا من أول يوم قابلتها فيه وفرحها خلاص قرب."
مليكه وهى بتمسك هدوم مروان جامد:"قوله يا أونكل مايشتمش ماما ، ماما كنت بسمعها دايما بتعيط وأنا نايمه وكانت بتدعى ربنا علطول إنه يصلحلها حالها."
سيف بعصبيه:"ماتجيبيش سيرتها فاهمه؟"
مليكه بدموع:"أنا عايزه ماما."
سيف:"قولتلك هى......"
مروان وهو بيقاطعه:"أكيد فى حاجه غلط ، رقيه مش كده."
سيف:"أنا برده قولت كده ، بس الدليل كان قدامى ، خطيبها جه عزمنى على فرحهم."
مروان:"وخطيبها يعرفك منين؟"
سيف:"ماهو مكنش يعرف إنى ماشى مع خطيبته ، قابلته عادى فى مره من زمان وكان مستنى خطيبته فى اليوم إللى أنا كنت مستنى فيه رقيه قدام الكليه."
أنت تقرأ
أنتَِ نوري
Romantikفتاة مسكينه مغتربه ، تبحث عن عمل وسكن لها ، وعندما وجدت الفرصه المناسبه ، ذهبت سريعا لها ... كذبت دون أن تشعر... كذبة غيرت مجرى حياتها.... عينيه سحبتها إلى دنيا الخيال... أحبته ، أحبها بشده...ولكن! إذا إكتشف كذبها ماذا سيحدث؟؟ وماذا سيحدث لها إن عل...