Mijn hand trilde terwijl mijn vingers het poeder verspreiden. Kom op Noa, sprak ik mezelf toe en de tranen liepen nog steeds over mijn wangen. Ik had nog niet naar het mesje gegrepen, maar had gelijk de coke gepakt. Ik pakte het schrift met de coke erop op en tilde hem langzaam omhoog. Ik haalde even diep adem en zuchtte toen. Nu moest ik snuiven, zoals die gast had gezegd. Maar hoe? Met een kloppend hart zocht ik het op internet op.
1. Met een mesje fijnhakken.
2. Streep maken van fijngehakte poeder.
3. Soort "rietje" maken van papier ofzo.
4. Opsnuiven.
Ik volgde alle instructies en even daarna zat ik opnieuw aan mijn bureau maar nu met een streep coke voor me en een rietje in mijn hand. Nu was het mesje toch nog handig, voor het fijnhakken van de coke. Ik kon drie lijntjes maken van de coke die ik had, dus misschien had ik wat dikke lijntjes maar dat maakte me niet uit. Ik wist ook niet of ik 1 gram of een kwart gram coke nam, maar ik wou gewoon nú coke binnenkrijgen en me beter voelen. Ik bracht mijn gezicht naar het witte lijntje en snoof toen door het rietje het lijntje in een keer op.
Op het eerste gezicht gebeurde er niks, ja ik werd een beetje duizelig en ik moest bijna niezen, maar voor de rest niks. Pas na ongeveer anderhalve minuut (ik hield de tijd bij) begon een soort borrelig gevoel in mij. Ik kreeg zin om met mensen te praten, en omdat er geen mensen waren om tegen te praten begon ik tegen mezelf te praten.
'Hoi Noa hoe gaat het? Ja, dank je dat je het vraagt, ik voel me super! Jij dan? Ik ben hetzelfde persoon dus ik voel me ook super! Mooi zo. Wat zullen we gaan doen?' Er viel een stilte, want ik wist niet wat ik moest gaan doen. 'Zullen we maar weer verder gaan praten? Anders is het zo stil en daar kan ik niet tegen. Ja, is goed. Ik haat stilte ook. Duh. Als ik stilte haat is het nogal logisch dat jij stilte ook haat want we zijn hetzelfde persoon!' Ik lachte mezelf uit en liep toen naar beneden. De afstandsbediening reageerde dit keer wel en ik keek GTST voor het eerst in mijn leven. Wat een gezeik, dacht ik terwijl ik naar jankende en schreeuwende acteurs keek en er niks van begreep.
Laat die avond kwamen Jack en Ellen thuis. Ik had zonder er bij na te denken nog een keer coke gesnoven en riep vrolijk 'Hallo!' toen ze binnenliepen. 'Hoi,'bromde Jack. 'Hebben jullie ruzie gehad?' vroeg ik. 'Shut up,' zei Ellen en ik zag tranen branden achter haar ogen. 'Waarover hebben jullie ruzie gehad?' vroeg ik verder. 'Is het zo moeilijk om gewoon je bek te houden?' mopperde Jack. Ellen was de kamer uit gevlucht. Jack trok zijn jas uit en liep naar de keuken. Ik keek maar weer naar de tv. Één of ander dom programma. 'Doe dat uit,' zei Jack even later toen hij weer binnenkwam. 'Nee,' zei ik. 'Ik ben dit aan het kijken.' 'Zet die tv uit, nú,' herhaalde Jack. 'Nee!' riep ik boos. 'Ík ben nú tv aan het kijken!' Jack greep de afstandsbediening en wou de tv uitdoen maar het knopje reageerde niet. 'Godverdomme!' riep hij en hij smeet de afstandsbediening weg en ik dook weg om te voorkomen dat dat ding tegen mijn hoofd knalde. 'Doe effe normaal!' schreeuwde ik. 'Dat ding raakte bijna m'n hoofd!' 'Oja?!? Had-ie jouw hoofd maar geraakt!' schreeuwde Jack en hij liep op mij af. 'Kun jij nou gewoon een keer je verschrikkelijke bek houden en naar mij luisteren?!' 'Nee,' antwoordde ik. 'Ik ben je meerdere!' riep Jack terwijl hij mij vastgreep. 'Dus?' vroeg ik schamper. 'Je luistert naar mij!' schreeuwde Jack die helemaal over de rooie ging. 'Blijkbaar niet,' zei ik. Met enorme kracht duwde Jack me van zich af en ik knalde tegen de kast. 'Klootzak!' krijste ik. Jack klemde zijn lippen op elkaar en haalde uit met zijn vuist. 'Auw!' brulde ik en ik keek Jack woedend aan. Toen stampte ik naar boven. Daar viel mijn blik op de coke maar ik nam het toch maar niet. Ik keek in de spiegel en zag een rode plek naast mijn oog. Die zou blauw worden. Ik walgde van mezelf en voor ik het doorhad viel ik terug in mijn oude gewoonte. Het mesje had al een snee gezet toen ik besefte dat ik hiermee zou ophouden en drugs zou gaan nemen. Maar om nu drugs te nemen vond ik verspilling en pas na nog twee sneden legde ik het mesje weer weg. Ik zuchtte en veegde het bloed van mijn arm. Coke was echt beter.
A/N
Mensen superbedankt voor alle views!! Ik ben voorbij de 100 en nu ben ik blij.... had het echt niet verwacht!!♡ Maar ik heb een vraag: zou iedereen die dit hoofdstuk leest een reactie achter kunnen laten? Gwn hoi ofzo maar ik vroeg me af of de views die een hoofdstuk dan heeft of dat gwn steeds hetzelfde mens is of allemaal verschillende. ....oja je kunt ook ipv reageren voten, dat is makkelijker, mij maakt het niet uit ik ben gwn benieuwd naar hoeveel mensen dit lezen. dus please, als je dit leest COMMENT/VOTE!!!!
JE LEEST
Terugval
Teen FictionStel: je bent 15. Je hebt geen ouders meer. Je woont alleen met je zus die een hekel aan je heeft. Je haat jezelf. Wat zou je doen? Noa koestert een grote haat voor zichzelf vanwege de ruzie die ze met haar moeder had voordat die omkwam bij een auto...