29 [retak]

212 9 1
                                    

"Kenapa kau cakap macamtu dekat Danial?" Qhayra rasa ingin saja diluku-luku kepala si Aura ni.Ikut suka dia jer.

"Lah.Dia cakap nak pasang 2 boleh pulak!"

"Dia gurau jer tu.Kau pon yakin je cakap dia tumbuk irfan.Ada bukti?"

"Danial sendiri mengaku dia pergi debik muka Irfan tu.Itu bukan bukti?"

"Tapi mula-mula dia cakap tak kan?Bila kau paksa dia,siapa je rasa tak tercabar."

"Okay fine.Memang semua salah aku" aku merengus perlahan.

"Memang pon!Kau suka bertindak melulu.Lagipun Irfan sendiri cakap tak."

"Entahla.Kadang-kadang aku rasa kata-kata Putri ada betulnya."

"Kau sendiri cakap dulu Putri tu tak boleh pakai.Tapi asal kau pergi dengar cakap dia.Dia tu mereng" ujar Qhayra tersendawa beberapa kali selepas diurut lembut.

"Eleh.kalau kau nak tahu lepas kau sound Danial harituhla terus kitaorang gaduh besar.Dia ingat aku hasut kau supaya tak suka Putri"

"Hah kiri sikit.Arhh sedapnya.Aura,nanti diorang dah siap urut kau kejut aku eh" Qhayra menutup matanya rapat-rapat

"Hampeh punya kawan" ucap aku sebelum turut terlelap

'Perlu ke aku mintak maaf dekat Danial ?' Soal aku di dalam hati

'Kau memang perlu mintak maaf dengan dia.Dia ada hak Aura kalau dia tak benarkan kau jumpa Irfan.Dia suami kau.' Ujar Qhayra selepas membuat pembayaran.

'Eh,macam tahu-tahu jer apa yang aku fikir tadi' ujar aku sendirian

"Alah.Aku kenal kau since darjah 1 kot.Aku boleh scan la raut wajah kau"

'Ceh!Dasar ahli nujum!'

"Dah.Tak payah nak kutuk aku sangat.Jom balik"

"Ey!" aku menjegilkan mata.Payah ada kawan macam ni.Semua benda dia tahu.

🌸

Malam itu aku memasak lauk special untuk mengambil hatinya semula.

Jam mengenjak pukul 10.00 malam.Batang hidung lelaki itu masih tidak muncul tiba.

Tit..tit

"Assalamualaikum abang,abang dekat mana sekarang?" ujar aku sekali nafas

"Abang tak balik malam ni.So sayang tak perlu tunggu abang"

"Tapi sayang dah..."

Tit.

Lelaki itu memutuskan panggilan telefonnya.Aku menahan amarah.Rasa nak baling jer phone ni dekat muka dia.

Aku terus masuk ke bilik tanpa menjamah sebarang makanan pada malam itu.

🌸

Aku merenggangkan badan sebelum bangun dari katil.

"Arhhh!" jerit aku kuat sampai tertendang badan ramping perempuan itu jatuh kebawah.

"Auchh" jerit perempuan itu agak kuat

"Eh,kenapa ni?" ujar Danial keluar dari bilik sebelah

"Nih Aura ni,tendang I sampai jatuh ke bawah" perempuan itu menggosok belakang badannya.Terasa sengal

"Kenapa dengan sayang ni?"

"Abang cakap abang tak balik rumah semalam.Nih kenapa siap angkut dia masuk dalam rumah kita?" ujar aku geram

"Kejap ye Putri" ujar lelaki itu sebelum menarik aku keluar dari bilik itu menuju terus ke dapur.

"Apa masalah sayang ni?.Dia cuma tumpang tidur je kot.Nak bising sangat kenapa?"

AWAK TAKDIR SAYAWhere stories live. Discover now