"Kamu kenapa Danial?Takde angin, takde ribut.Tiba-tiba kamu datang serang Aura.Dia buat salah apa pada kamu?" Qhayra mula panas
"Dia yang perangkap Danial dengan Putri!"
"Kau yakin ke bro?dari siapa kau dengar benda ni? " Wan mula masuk campur.
"Kalau takde siapa bagitahu pun,aku tahula dia puncanya.Dari mana maksu kutip ehh betina tu?
PANG ⚡
"Kamu jangan kurang ajar ya Danial!Kamu tuduh dia,caci dia kamu fikir kamu baik sangat?.Kamu fikir kamu malaikat? Dia ada nama,jangan berani sebut dia betina lagi depan maksu!Kamu datang sini tuduh dia bukan-bukan macam kamu ada bukti!Kamu bukan nak tanya dia sihat ke tak,dia masuk wad sebab apa.Tapi kamu datang sini tuduh dia bukan-bukan sebab Putri tu.Kamu tak pernah nak nampak baik Aura.Apa si Putri tu hasut kamu? Dia tuh yang layak dipanggilkan betina. Perangai sama je kamu dua ekor, baguslah kahwin saja, perangai tak semegah, dayus. "
Qhayra menarik nafas sedalamnya selepas berdas-das melepaskan amarahnya pada si Danial.
Lelaki itu terdiam.Tak pernah tengok maksunya marah sebegini sebelum ini.
"Berubahla Danial.Selagi dia masih boleh terima kamu.Kalau dia dah move on dia tak akan layan kamu seperti dulu lagi.Cuba siasat dulu perkara yang sebenar.Jangan asyik nak tunding jari dekat orang lain sampia tak nampak kesalahan diri sendiri."
"Bro,semua yang Qhayra cakap nie betul.Kau minta maaf je dekat Aura.Semua masalah ni akan selesai.Turunkan ego kau.Kita lelaki, tunjukkan sifat matang kita. Jangan asyik nak menangkan ego. Tak ke mana pun perginya, sudahnya kau sendiri yang sakit nanti. "
"Arghh,dia yang salah.Jadi dia yang perlu minta maaf!" Lelaki itu terus pergi dari situ.Tidak betah mendengar ceramah percuma dari kedua kenalan rapatnya.
Qhayra menggeleng manakala Wan mengeluh berat.Susah betul nak turunkan ego milik rakannya itu.
🌸
"Putri,you jujur dengan I.You yang panggil pegawai tu tadi kan?" ujar lelaki itu dengan wajah ketat.
"Apa ni Danial.Tak akan I nak buat macam tu.I ni icon model terkenal dekat KL kot.Tak akan I nak jatuhkan imej I sendiri."
"Jadi you rasa siapa yang report?"
"Manalah I tahu.Macam I cakap tadi,mungkin isteri you tu.Dia kan jealous tengok I dengan you berkawan dengan memalukan I dengan you mungkin dia rasa puas."
"I tak rasa Aura buat macam tu.Dia sekarang dekat hospital."
"Hah?Hospital? Macam mana dia boleh ada di hospital?" Putri terkejut tak kepalang.
"I tak tanya pon.I just tengok kepala dan tangan dia berbalut."
"Ouh.." Ujar perempuan itu sepatah.
"So kita ni macam mana?Kita kena kahwinla kan?" ujar Putri menukar topik perbualan
"Erm.Saya tak rasa macam tu.Kita just bayar denda and tutup kes ni."
"But why? You still love me right?" Putri memegang tangan lelaki itu.
"Tak.I takkan kahwin dengan you.Sorry" lelaki itu bangun dari duduk
"But why? You know I love you so much right?" suara perempuan itu seakan-akan ingin menangis
"Sorry.I have a wife."
"But you don't love her!"
"Nope.I love her so much"
"No!Liar!"
"It's up to you" lelaki itu beredar dari cafe itu
"Arhhgg!" perempuan itu menolak cawan dan gelas yang berada diatas meja itu jatuh kebawah.Pecah berderai semuanya.
"Kau memang tak serik kan!Aku tak akan biar kau hidup lama!Kau tunggu Aura!"
Putri meletakkan not rm100 sebelum beredar dari kafe itu.Dia langsung tidak menghiraukan pandangan orang sekeliling yang memandangnya takut.
🌸
"Qhay,sampai bila aku kena duduk sini?.Rimaslah" ujar aku menggosok belakang tengkuk.
"Minggu depan kau dah boleh discharge.Tinggal lagi beberapa hari je lagi." suara Qhayra lembut mengusap tanganku
"Sehari dekat sini pun dah macam 1 tahun.Lagi beberapa hari tu kira lamala lagi" aku mencebikkan mukaku
"Papejelah.Tapi minggu depan aku nak bawak kau pergi jumpa someone tau!Aku pasti kau rindu gila dekat dia!" ujar Qhayra excited.
"Siapa?" aku mengerutkan dahiku
"Kita tengok jelah.Aku nak pergi turun bawah kejap. Kalau nak apa-apa just call okay? "
"Yela.Aku bukan boleh pergi mana pon" ujar aku memerli si Qhayra.
"Ceh.Untuk kebaikan kau jugak" ujar Qhayra seakan mengerti dengan perlian aku.
Yelah. Dahla duduk hospital lama selepas itu terpaksa terperap dekat dalam wad ni nak dekat satu minggu.Nak keluar dari bilik pon tak boleh.Katanya doktor tak bagi banyak bergerak.
krekk~
Pintu bilik aku dibuka.Aku memandang firguna yang datang.
"Luka kau dah okay?" ujar aku memandang ke arah perut lelaki itu.
"Okay je.Aku kuatla" ujar lelaki itu tertawa
"Ceh!Untungla dapat discharge awal.Aku minggu depan baru boleh keluar." aku mencebik
"Awak tu.Cer jangan agresif sangat!Dulu bolehla awak lari,lompat sesuka hati.Nih dah nak jadi mak orang dah. Ce control sikit lasak tu" ujar lelaki itu menggelengkan kepala.
"Ceh, suka hatilah" ucapku malu.
"Baba aku macam mana?" aku mula mengubah topik perbualan setelah mereka berdua diam membisu
"His getting better!Strong man bapak awak tuh.Kalis peluru" ujar lelaki itu masih dalam nada ber'lawak' dia tu.
"Umi aku takde datang?" ujar aku pelik.Sudah seminggu lebih dia sini.Tetapi batang hidung uminya langsung tidak kelihatan.
"Entahla.Aku tak perasan pulak."
" Minggu depan aku dah nak discharge,so aku nak kau jemput aku dekat hospital dengan orang lain" ujarku menukar topik perbualan.
"Okay no problem!" Ujar lelaki itu seraya ketawa.
"Tapi awak kena belanja saya makan sebab saya dah temankan awak"
"Iyelah" ujar aku akur
"Cuma aku nak tanya satu soalan dekat kau" ujar lelaki itu serious.
"Apa?" aku memandang polos muka lelaki itu
"Kau dah maafkan aku?"
"Tak.Selagi Danial dengan aku tak berbaik,aku tak maafkan kau." ujar aku serious.
"Em.." lelaki itu terasa dihimpit serba salah
"HAHAHA,tapi kita still kawan.No worries brother" aku mengenyitkan mata aku.Rasa tidak sedap pula bila membuat lelaki itu dihimpit rasa serba salah.
To be continue =)
YOU ARE READING
AWAK TAKDIR SAYA
RomancePang❕satu tamparan kuat hinggap di pipi lelaki itu. "Hye,betina..berani kau tampar aku?!Mak bapak aku pun tak pernah sentuh aku!" - Irfan Zakwan "Kau memang layak dapat tamparan itu" - Aura Aleeya Sejak hari itu Aura Aleeya mengurungkan diri didalam...