> Haeryung pov
Selepas kejadian semalam , Hongjoong dah tak bagi aku usha ateez kat tempat skate tu lagi. Dia kata bahaya .
Tengah leka aku tengok drama best-best , tiba-tiba adik lelakiku Haesung datang merampas remote tv lalu tukar siaran.
" Oi budak ! Suka hati kau je tukar , bagi remote tu balik ! " Aku rampas balik remote dan tukar drama aku balik.
Tapi si mangkuk ni buat perangai dia pi tutup suis tv , kalau aku pukul dia ni kang silap masuk ICU je.
" Hongjoong ! Kau tengok budak ni , dia pi tukar drama aku pastu main tutup suis gitu " Adu aku kat Hongjoong sambil mencebik. Hongjoong mengeluh .
" Ryung, mengalah jelah! Satgi aku bagi kuali kang ! macam budak-budaklah perangai.. " marah Hongjoong yg sedang buat kerja dia .Aku menggulingkan biji mata menyampah asyik kena mengalah.
Dahla tanak kawan Hongjoong , sayang sangat si Haesung tu.
" Noona , aku lapar lah.. " Haesung buat puppy eyes kat aku. Mengharap yang aku bagi dia makan sedangkan pagi tadi dia yang makan makanan aku . Tak malu betul.
" Ha pi la masak , hyung pon lapar gak ni . Buat maggi ke apa yang patut. " Arah Hongjoong sambil tunjuk dapur . Haesung mencebik malas tapi sebabkan Hongjoong yang suruh dia tak berani lawan.
" Haih..nae arasso! " Jawab Haesung lalu beredar jadi aku boleh tengok tv dengan aman.
> SKIP
Aku yang sedang bermain permainan video itu tergendala sebabkan call dari San. Kacau ya nak main game pun tak senang.
" Weh, aku bosan " - Kata San.
" Jom keluar makan jjangmyeon? " Kata San.
" Kau lanje. " Kata aku.
"Onzz ,kita makan dekat kedai omma aku" Kata San.
" Yelah aku siap kejap. " Kata aku lalu menamatkan panggilan telefon tersebut.
Selesai bersiap aku keluar dari rumah selepas minta kebenaran Hongjoong. Dah boleh nampak San yang sedang melambai ke arah aku ,aku terus berlari pergi kat dia.
" Weh jom " Aku dah bukak langkah tiba-tiba San mencapai tangan aku .
" Tunggu kejap , aku ajak Wooyoung sekali " Kata San lalu lepaskan tangan aku , aku hanya mengangguk dan berdiri disamping San.
Alaa pegangla lama sikit--
Selepas Wooyoung keluar dari rumahnya barulah kami jalan kaki ke kedai omma San untuk makan.
Selepas beberapa minit , makanan kami bertiga pun sampai. Makanan kami dihantar sendiri oleh omma San. Aku perhati sekeliling , ternampak juga kelibat noona San yang sedang menolong ommanya mengemas meja.
" Selamat menjamu selera " Kata omma San , kami bertiga mengucapkan terima kasih lalu bow kepala . Tak pasal pergerakan aku dan Wooyoung serentak.
Dahla Wooyoung duduk sebelah aku-
Aku makan sepuasnya memandangkan aku lapar , tapi tiba-tiba ibu jari Wooyoung sentuh tepi bibir aku.Sebab dia nak lap kuah yang ada pada tepi mulut aku. Terkaku aku dibuatnya.
" Gomawo " Ucap aku perlahan pada Wooyoung sambil senyum sikit . Wooyoung mengangguk lalu menghulurkan tisu supaya tak comot lagi.
Aku pandang San yang berada didepan , San hanya makan dengan tekun dan tak pedulikan aku yang hampir kena heart attack didepan dia ni
Harap dia tak nampak lah Wooyoung buat apa tadi. Kalau tak mesti San mengejek aku je.
> SKIP
" Weh san , gomawo nanti aku belanja kau pula " Kata aku dengan senyuman lebar.
" Sama-sama . Dah pi masuk cepat . " Arah San yang menyuruh aku masuk ke dalam rumah memandangkan sudah malam.
" Sweet dreams Haeryung-ah !" Kata wooyoung dengan riang .
Aku mengangguk dan lambai pada San dan Wooyoung lepastu terus masuk rumah , kalau masuk lambat pekak telinga keena bebel dengan Hongjoong.
Tak kisahla tapi confirm aku akan tido lambat sebab Wooyoung tadi AAAAA OMMAA HELP ME !
> End pov
YOU ARE READING
[𝘾] 𝐖𝐈𝐋𝐋 𝐔 𝐁𝐄 𝐌𝐘 𝐅𝐑𝐈𝐄𝐍𝐃?:𝐖𝐎𝐎𝐒𝐀𝐍
Fanfiction!!TW!! : cringe,cliche ( i write diz ff when i was a delulu teenager / baby atiny => ) Mula-mula bergelak ketawa , pada pertengahannya saling tak percaya dan pada akhirnya akan berbahagia . start: 12/12/19 end : 31/12/20 final update : 25/2/24 st...