11

406 65 3
                                    

>San pov

Rambutku yang basah aku keringkan dengan hair dryer . Phone yang berada diatas meja aku capai lalu contact Haeryung ditekan.

" Haeryung-ssi ,kau kat mana tu? "  Soal aku sambil mengeringkan rambutku , phone dikepit antara bahu dan telinga.

" Aku baru masuk kerja ni San, kau nak apa?? "  Tanya Haeryung straight forward.

" oh tak, aku ingat nak ajak kau keluar .. "  Kataku , phone yang tadinya di sebelah kiri aku letak ke bahu kanan .

" sorry .. tapi kenapa tak bagitahu awal-awal, aku baru ingat nak duduk rumah je lepas balik kerja .. "  Nada Haeryung sedikit mengendur . Dapat aku dengar bunyi kunci dan seperti pintu dibuka .

" a-aku lupa. " 

" tch, kau bukannya jenis pelupa San .. " 

Tiba-tiba ada suara budak memanggil Ryung dengan nama gelaran , tapi aku tak dapat dengar dengan jelas sebab bunyi hair dryer boleh tahan kuatnya.

" Eh? ada suara budak, kau kat mana tu Ryung? Maybe lepas kau balik kerja kita boleh keluar?"  Cadang aku , Haeryung diam sekejap lalu mula bersuara.

" Tak adalah . Dah bye, kau mengganggu kerja aku la San . Uhm nantila aku fikirkan. "  Balasnya lalu mematikan panggilanku . Aku mengeluh apabila soalanku tadi tak di jawab.

" ugh " 

Phone aku dicampak ke katil , geram dgn perangai Haeryung yang suka berahsia.

Bukannya aku tak tahu dia ada hati pada wooyoung . Tengok riak muka pun aku dah tahu.

Kalau aku marah lama-lama pun tak ada gunanya. Aku kena pergi jumpa Ryung dan buat dia setuju !

> end pov

>Haeryung pov

Aku duduk ditaman sambil tengok kanak-kanak ni bermain.  Mata aku asyik perhatikan seorang budak lelaki ni muka dia seakan San , buatkan aku teringat Choi San yg baru je tadi kacau aku buat kerja .

hm, kesian pula dekat San . Aku jawab call dia acuh tak acuh saja .

aku pun busy sangat sampai tak ada masa untuk dia ,padahal dia yg banyak luangkan masa untuk aku.

" Weh Ryung! Ada orang nak jumpa kau "  Tiba-tiba rakan sekerja muncul entah dari mana , tercungap-cungap berlari sambil memanggilku.

" siapa ? " Tanya aku hairan .

" alahh yang hensem kalah laki aku tu, San kot "  Jawab dia. Menyempat lagi nak bandingkan suami dia dgn San.

" ouh okay, kau duduk sini jaga budak-budak "  Aku pun bangun dan melangkah balik ke taska semula .

sampai sahaja didepan gate , dah boleh nampak San yang sedang tercegat disitu.

"San . "  panggil aku , San memandang aku

em Ryung, aku ada something nak cakap .kata San.

" cakapla cepat .Kata aku sambil bercekak pinggang sebelah .

" em boleh tak kalau kau teman aku pergi beli cincin ? kata San sedikit gugup . Dahiku mula berkerut dengan soalan San .

" cincin untuk apa?soal aku . Semakin hairan rasanya tengok San yang awkward semacam didepan aku.

" untuk kahwin- eh untuk noona laa dia kan dah nak kahwin "  kata San , belakang tengkungnya digaru .

" lah kenapa pulak kau yg kena beli? Bakal abang ipar kau mana? "  Soalku lagi , boleh pula macamtu ya.

" dia belum balik korea so dia mintak aku carikan and noona pula suruh aku bawa kau sekali untuk test saiz cincin.. "  Terang San lalu tangannya dibawa masuk ke dalam poket hoodienya.

" macam-macam la noona kau ni , aku free nanti la aku temankan kau.Ataupun lepas habis kerja ni "  Aku mengukir senyuman kecil , San mengangguk.

" oh really? kalau camtu thank you aku balik dulu. "  Kata San meminta diri untuk pulang , sebelum dia melangkah jauh tangannya aku tarik.

" San. "  Panggilku , San berpaling dengan keningnya terangkat sedikit.

" sorry sebab termarah kau tadi . Aku tak sengaja " kata aku ,San mengangguk dan senyum tanda dia memaafkan aku

" bye San ! "   lambai aku pada San sebelum kelibatnya hilang dri pandangan.

» SKIP

Macam biasa, bila loceng dah berbunyi maknanya dah tiba waktu pulang.

aku buka pintu, dah agak mesti ada saja jejaka berambut purple yg setia menanti anak angkatnya pulang.

" appa ! "  Ryung lepaskan tangan aku dan pergi pada Wooyoung yg sudah tersenyum gembira.

Wooyoung rendahkan badannya lalu Ryung didukung kemas .

" kajja Ryungie kita pergi makan ! "  Ryung bersorak gembira lalu pipinya dicium geram oleh Wooyouung.

"  appa tapi boleh tak kita ajak teacher makan sama ? "  Tanya Ryung sambil memutarkan hujung rambutnya.

" eo ? Siapa teacher tu ? " Tanya wooyoung .

jari telunjuk Ryung dituju ke arah aku .

Wooyoung terkejut, aku yang berdiri tercegat menyaksikan dua beranak itu dia hampiri.

" ommo! Haeryung awak kerja sini ke ? "  tanya Wooyoung mesra.

" Ah , haah saya jadi teacher kat sini hehe " Jawabku malu , Wooyoung mengangguk dengan senyumannya.

" appa! Ajak laa teacher makan sekali apa senyum-senyum nih "   Ryung cubit pipi Wooyoung buatkan Wooyoung mengaduh pedih.

" ah yelah..Haeryung jom kita makan sama "  Ajak Wooyoung, Ryung memandang aku dengan puppy eyesnya .

" alaa jomlah teacher! " Kata Ryung sedaya upaya memujuk aku.

" okey-okey "  Aku setuju lalu keluar dan tutupkan gate . Wooyoung bawa kami makan di restoran kegemaran Ryung.

Aku menyeluk tangan ke dalam beg silang , cuba mencari telefonku . Nama contact San aku cari lalu cepat-cepat menekan butang call .

" weh San , kita cancel la harini boleh? Esok lepas kerja aku teman kau ."    

" yah wae .. aku dah beritahu noona yang kau setuju.. "

" hm sorry, aku balik malam harini. "

" takpelah, esok kita pergi . "

" Nae, im sooo sorry .
Thank you sebab faham aku! "

" no problem , kerja elok-elok . "  

Aku end call lalu terus sambung makan sebelum hari makin lewat .

" Siapa tu? " Tanya Wooyoung di sebelahku sambil makanan disuap ke dalam mulutnya.

" Oppa , dia tanya bila nak balik "  Wooyoung mengangguk lalu menyuruh kami makan cepat sedikit.

[𝘾] 𝐖𝐈𝐋𝐋 𝐔 𝐁𝐄 𝐌𝐘 𝐅𝐑𝐈𝐄𝐍𝐃?:𝐖𝐎𝐎𝐒𝐀𝐍Where stories live. Discover now