Aku membuka mata . Haesung yang duduk di birai katil sedang memerah sesuatu di dalam bekas .
" Kau demam . " Haesung meletakkan kain basah di atas dahiku kemudian merasakan suhu .
" Aku tahu noona terkejut pasal semalam . Tapi hyung suruh kita tinggal dekat kq sementara polis tengah siasat kawasan ni . Untuk keselamatan kita . " Haesung membantuku duduk . Dia menghulurkan sebiji panadol bagi menghilangkan rasa sakit kepalaku .
" Yelah , gomawo . " Aku mengangguk lalu rambut Haesung di serabutkan . Pandai pulak budak ni jaga aku .
Aku meneguk air perlahan-lahan . Haesung mula menapak keluar selepas dia suruh aku bersiap tadi .
Tanpa berfikir lagi aku terus bangun dan gagahkan diri menuju ke bilik air .
Selesai mandi . Aku mengenakan hoodie dan seluar pendek paras lutut sahaja . Haesung mengeluarkan barang keperluan kami lalu masukkan ke dalam bonet kereta .
Demam aku dah semakin surut lepas mandi tadi . Mungkin sebab terkejut .
" Okay jom gerak ! " Haesung menutup bonet lalu masuk ke dalam kereta . Aku menhidupkan enjin dan pandu keluar dari kawasan rumah .
Disebabkan kami lalu depan rumah San jadi aku sempat lihat keadaanya di sana . Pagar rumah San ada tape kuning yang bertulis do not cross .
Aku mengeluh . Di luar rumahnya juga ada dua biji kereta polis . Mungkin mereka mengawal keadaan 24/7 untuk pastikan penduduk sekeliling selamat .
Tapi San bukannya jahat . Aku kenal kawan aku .
Mungkin..
Aku terus melupakan segalanya lalu fokus memandu . Hampir terlupa destinasi kami ke kq .
Setelah beberapa minit hampir jam hadap traffic . Akhirnya kami sampai ke bangunan kq . Aku menekan butang lif untuk naik ke tingkat atas .
Practice room .
" Haeryung, Haesung ! " Hongjoong menuju ke arah kami lalu memeluk kami erat . Aku tak dapat bezakan antara pelukan rindu ataupun pelukan semangat .
" Kau okay ? Haesung bagitahu kau pengsan semalam , risau aku di buatnya .. " Hongjoong memeluk kepalaku . Aku menolak badannya lalu mengangguk .
" uhm.. okay je , dia jaga aku elok . " Aku memandang Haesung lalu menepuk bahunya bangga .
Ateez tercegat tengok kami buat family reunion di tengah-tengah practice room tu .
" Kitorang nak keluar pergi balai . Polis minta Ateez untuk bagi keterangan pasal San . "
" Kau nak ikut tak ? San masih ada kat balai tu , dia tengah jawab soalan yang mereka tanya sejak semalam . "
" Bolehla . Mesti korang lama nanti , takkan nak tinggal aku dengan staff je kat sini kan . " Setujuku lalu mengikut langkah mereka .
" Hyung , Jongho mana? Dia tak ikut kan . " Haesung menarik lengan sado Yeosang . Yeosang menggeleng lalu menjawab .
" Dia ada kelas vokal . Kalau nak jumpa dia tunggu dekat cafeteria , biasanya dia singgah situ lepas selesai kelas . " Jelas Yeosang . Haesung mengangguk lalu melangkah ke cafeteria .
" Wooyo, tak ikut ke? "
" Sekejap lagi aku pergi , nak masakan bekal untuk San . Kesian dia belum makan dari pagi . "
" Okay la , kami gerak dulu . "
" Nae hati-hati ! "
» SKIP
YOU ARE READING
[𝘾] 𝐖𝐈𝐋𝐋 𝐔 𝐁𝐄 𝐌𝐘 𝐅𝐑𝐈𝐄𝐍𝐃?:𝐖𝐎𝐎𝐒𝐀𝐍
Fanfiction!!TW!! : cringe,cliche ( i write diz ff when i was a delulu teenager / baby atiny => ) Mula-mula bergelak ketawa , pada pertengahannya saling tak percaya dan pada akhirnya akan berbahagia . start: 12/12/19 end : 31/12/20 final update : 25/2/24 st...