》one month later
> San pov
Kling~
Aku menolak pintu cafe lalu menuju terus ke bahagian dapur untuk berjumpa dengan noona.
" Noona chukahae!! " Ucapku pada noona yang sedang menyusun peralatan dapurnya . Noona berpaling .
Sejambak bunga mawar aku hadiahkan untuk noona sebagai tanda sokongan . Noona dapat buka cafe dengan bantuan boyfriend dia . Aku pula tak dapat datang majlis perasmian dua hari lepas jadi aku bercadang untuk tolong noona hari ini .
" Kenapa kamu keluar ? Tadi kata busy record dance practice kan.. " Soal noona keliru sambil lihat aku yang masih pakai baju dengan logo ateez . Aku menggaru kepala yang tidak gatal.
" Erm.. San kesian dekat noona lagipun San tak sempat datang masa majlis perasmian tu . San minta izin dengan Hongjoong hyung nak keluar tolong noona buka cafe . " Terangku . Noona menggeleng kepala .
" Dah buka nanti balik Kq semula . Noona taknak kamu terlebih penat harini . " Tegas noona lalu mengambil bunga yang aku bagi tadi dan letak ke dalam pasu jernih di hadapan cafe .
" Yelah.. " Aku berlalu ke ruang hadapan cafe lalu mula menurunkan kerusi . Belum suruh pun aku dah tahu kena buat apa hehe.
" San tolong susun-susun dengan lap-lap je tau . Nanti hyung datang tolong noona kat sini sampai malam . " Pesan noona lalu menghidupkan penghawa dingin. Aku hanya mengangguk faham .
Oh . Patutlah noona rileks je , rupanya boyfriend dia nak datang sini .
Aku ikut noona ke dapur cafe . Gelas dan pinggan mangkuk yang baru siap di cuci aku lap sehingga kering sementara noona menyusun buku menu di setiap meja yang ada di hadapan cafe .
Sedang sibuk di dapur tadi aku terpandang apron yang di sangkut di tepi dinding dengan huruf HR dan JK . Mungkin nama pekerja-pekerja noona kot sebab dekat apron noona pun ada nama dia .
Selepas hampir sejam buat kerja badan aku mula lenguh . Tuala aku sangkut di bahu untuk lap peluh .
" Sudahlah San , biar noona uruskan yang lain . " Kata noona risau selepas ternampak aku bersandar di kerusi sambil mengelap peluh .
Dia kata tadi lap dengan susun je . Aku yang gatal tangan pergi lap tingkap dengan sapu satu cafe .
" Tak apa noona, sikit je lagi nak siap . Biar San habiskan lap tingkap tu dulu . " Aku mengelak baki peluh lalu mula bangun dengan laju . Menyebabkan kepala ku pening sebab darah tak mengalir dengan betul .
" Degil betul lah kamu ni . Duduk noona ambilkan air ! " Noona menampar bahuku lalu menuju ke dapur untuk ambilkan air . Aku ketawa melihat telatah noona .
Kling~
Loceng pintu berbunyi bila di buka . Aku mengalihkan pandangan ke arah seorang lelaki yang menapak masuk ke dalam cafe .
" Eh San pun ada rupanya . Mana noona ?? " Tanya lelaki yang amat ku kenal iaitu Jeon Jungkook . Boyfriend dan tunang noona .
" Noona dekat dapur dia ambilkan air sekejap . " Balasku . Hyung mengangguk lalu meletakkan beg silangnya di atas meja .
" Ha sampai pun, awak lambat sikit . " Noona keluar dari dapur dengan membawa segelas air kosong untukku . Aku mula meneguk dengan rakus .
YOU ARE READING
[𝘾] 𝐖𝐈𝐋𝐋 𝐔 𝐁𝐄 𝐌𝐘 𝐅𝐑𝐈𝐄𝐍𝐃?:𝐖𝐎𝐎𝐒𝐀𝐍
Fanfiction!!TW!! : cringe,cliche ( i write diz ff when i was a delulu teenager / baby atiny => ) Mula-mula bergelak ketawa , pada pertengahannya saling tak percaya dan pada akhirnya akan berbahagia . start: 12/12/19 end : 31/12/20 final update : 25/2/24 st...