>Haeryung pov
Mataku memerhatikan jam di dinding bilik, pagi sudah semakin lewat tetapi Haesung masih belum siap lagi . Tanpa berlengah lagi aku menuju ke biliknya untuk kejutkan dia bangun .
klik! suis lampu dibuka . Dapat aku lihat tubuhnya yang masih lagi berbaring di atas katil .
" Yah bangun .. kau tak takut kena denda ke? " Aku goyangkan bahu adikku , selimut yang menutupi separuh mukanya ditarik lalu tangannya aku cari untuk tarik dia bangun dari katil .
Aku tersentak selepas kulitnya kena permukaan tanganku.
" kau demam? " Tangan aku bawa ke dahinya untuk merasa suhu . Sangat panas .
" hm.. " Gumam Haesung perlahan lalu menarik semula selimut menutupiseluruh badannya .
" jom la pergi klinik nae? aku risau nak tinggal kau sorang-sorang ni .. " Kataku sambil memujuk Haesung untuk ke klinik . Laju sahaja kepalanya menggeleng tak mahu .
" kejap lagi makan panadol ok la , noona pergilah kerja nanti lambat pula .. "
" aku ambil cuti la sehari , kita kena pergi klinik . Kau tu everytime demam je dapat penyakit lain sekali . " Aku menarik lengan Haesung dengan paksa supaya dia bangun . Rungutan keluar dari mulutnya aku endahkan lalu kami berdua bertolak ke klinik berdekatan.
Selesai mengambil ubat aku belanja Haesung aiskrim untuk sejukkan suhu badannya sedikit sementara aku berhenti di sebuah kedai buku .
" noona, aku tunggu kat kereta ya? " Aku mengangguk lalu Haesung menekan kunci kereta supaya dia boleh masuk ke dalam .
Sedang aku membelek beberapa buah buku cerita , telefonku berdering . Aku mengeluarkan telefonku lalu butang hijau di swipe ketepi .
" Haeryung! Saya kacau kerja awak ke tu?? "
" tak adalah , saya ambil cuti harini. "
" eo, kenapa? Awak sakit ke? "
" Haesung demam , saya tak berani nak tinggal dia sorang-sorang dekat rumah lagipun Hongjoong masih busy dekat studio so saya ambil cuti . Nasib baik boleh minta surat mc tadi. Anywayss ada apa call ni? "
" oh ya! nak tanya pasal San , awak nampak dia kat rumah tak?? "
" Saya tak perasan.. kenapa? "
" San hilang lepas kitorang rest untuk practice tadi .. Yunho yang duduk sebilik dengan San pun tak tahu San pergi mana .."
" lah macamtu pula. Tak apa Woo, nanti kalau saya nampak kelibat San saya bagitahu awak "
" Nae , thank you "
Telefonku disimpan kembali ke dalam beg tangan lalu keluar dari kedai buku selepas selesai membayar barang.
Kunci kereta dimasukkan lalu enjin mula dihidupkan . Aku memandu balik ke rumah selepas enjin sudah cukup panas.
》SKIP
Air suam aku tuang ke dalam gelas , bubur ayam yang baru dimasak juga sudah siap terhidang di atas meja .
YOU ARE READING
[𝘾] 𝐖𝐈𝐋𝐋 𝐔 𝐁𝐄 𝐌𝐘 𝐅𝐑𝐈𝐄𝐍𝐃?:𝐖𝐎𝐎𝐒𝐀𝐍
Fanfiction!!TW!! : cringe,cliche ( i write diz ff when i was a delulu teenager / baby atiny => ) Mula-mula bergelak ketawa , pada pertengahannya saling tak percaya dan pada akhirnya akan berbahagia . start: 12/12/19 end : 31/12/20 final update : 25/2/24 st...