26

256 53 16
                                    

> Haeryung pov

Suara seseorang kedengaran samar-samar . Bau ubat dan hand sanitizer mula menyapa hidungku .

Perlahan-lahan mataku terbuka . Benda pertama yang aku nampak adalah siling putih dan bilik yang kemas .

Inilah dia hospital .

" Haeryung ,kau dah sedar .. "  San bergegas ke arah aku . Air kosong di tangannya di letakkan atas meja hujung katil .

" Teruk sangat ke aku jatuh ?? "  Soal aku . San membantu adjustkan katil supaya aku dapat duduk bersandar .

"  Boleh tahan . Mujurlah doctor kata luka kat kepala kau tu tak dalam . "  Balas San lalu duduk . Aku mengangguk faham lalu memerhatikan sekeliling bilik itu .

" Mana yang lain ? "  Soal aku lagi .

"  On the way . Kau pun tahu staff yang jaga kereta kat kq tu liat sikit nak bagi pinjam kereta dia . Aku dengan Wooyoung sejak semalam bergilir jagakan kau ."  Terang San dengan tenang . Mendengar saja nama Wooyoung terus datang rasa curiga .

"  Kau tak rasa Wooyoung tu pelik? Aku tak faham kenapa dia nak cederakan diri dia?  Kalau dia ada masalah kenapa dia tak bagitahu aku sedangkan aku-

" Girlfriend dia . " 

Potong San . Aku terkaku lalu melihat senyuman kecil San .

Ah takguna Haeryung , kau hampir expose diri sendiri !

" Mian sebab tak bagitahu lebih awal.. aku-

Tangan San naik menggenggam tanganku .

" Hey, it's okay aku faham . Aku dah lama tahu . Tak kisah la apa sebabnya asalkan kau happy dengan Woo aku pun tumpang happy ."  Kata San dengan senyuman ikhlas . Nampaknya San lebih pandai sembunyikan rahsia daripada aku .

" Tapi sekarang ni aku rasa pelik dengan Wooyoung . Sejak kau tak ada dia berubah , tak banyak cakap macam dulu . Malah dia jauhkan diri dari aku . "

" Mungkin dia rindukan aku ? Kau pun tahu kan Wooyoung kawan baik aku . "   San masih cuba bersangka baik . Aku menggeleng kepala laju .

" Kau nak tahu , aku kerap dapat mimpi buruk pasal kau . "

" Dalam mimpi tu akan ada kita berdua dengan seorang orang jahat tapi aku tak ingat la muka orang tu . Dan mesti kau akan cedera ataupun kena bunuh .. "

Dahi San berkerut seribu . Dia menahan aku dari terus bercerita .

" K-kau mimpi aku kena tikam kan? dengan namja , aku mimpi benda yang sama Ryung . Tapi... "  San menelan liur sebelum meneruskan ceritanya .

Tapi dalam mimpi tu , Wooyoung yang bunuh aku .. "

San dan aku bertentangan mata , sekarang kami kongsi perasaan curiga yang sama .

Tiba-tiba pintu bilik di buka luas dari luar . Terpampang wajah kacak 5 orang lelaki .

Hongjoong terlebih dahulu bergegas ke arahku lalu menggoncangkan bahuku .

"  Ryung , kau dah sedar . Ingat tak aku siapa? "  Soal Hongjoong . Tangannya naik memegang kedua belah pipiku .

" Kau siapa ? " Soal aku mengusik .

Hongjoong dan ateez yang mengelilingi katilku tergamam . Mereka gasp dengan kuat macam lepas buka kertas ujian matematik .

" K-kau serius lah? Aku Hongjoong , oppa kau .. " Hongjoong menatap mataku dalam . Hampir berair mata dia sebab tak berkedip untuk beberapa saat .

[𝘾] 𝐖𝐈𝐋𝐋 𝐔 𝐁𝐄 𝐌𝐘 𝐅𝐑𝐈𝐄𝐍𝐃?:𝐖𝐎𝐎𝐒𝐀𝐍Where stories live. Discover now