》One week later..
> Haeryung pov
Disebabkan sistem keselamatan di kawasan perumahan kami dah semakin ketat jadi aku , Hongjoong , Haesung dan San dibenarkan balik ke rumah semula .
Naik beku juga otak aku hadap ateez 24/7 dekat practice room tu .
Hongjoong tolong hantarkan kami balik ke rumah . Dia kata tak sabar nak guna yang dia tertinggal dalam bilik .
Aku kena cari kerja la kalau dah balik sini . Nasib baik polis tak kerap jumpa aku pasal kes kanak-kanak hilang kat pusat penjagaan tu .
" Uh Ryung , kamu dah dapat kerja ke belum ?? " Tanya noona San , Choi Haneul .
San yang baru keluarkan bagasinya daripada bonet melangkah ke arah kami .
" Ah belum-
" HAH BAGUS SANGAT TU !! UNNIE NAK KAMU JADI PELAYAN DEKAT RESTORAN UNNIE . SETUJU TAK??? " Haneul mendekatiku lalu memegang lenganku . San yang baru sampai tercegat sambil tengok Haneul .
" Noona wae? " Bagasi San di letakkan di atas tanah . Keningnya terangkat sedikit melihat jarak Haneul dan aku .
" Ah tak.. noona nak ambik Ryung jadi pelayan kat restoran . Lagipun noona dah tempahkan apron dengan nama Ryung dah .. Setuju please ??? " Haneul melepaskan lenganku . Aku senyum kekok sambil cuba menjenguk Hongjoong dan Haesung yang sedang mengeluarkan isi bonet .
Hongjoong yang terdengar perbualan kami mula bersuara .
" Setuju la Ryung , peluang dah depan mata tu . " Kata Hongjoong lalu menutup bonet kereta . Haesung tunduk hormat sebelum jalan melepasi aku , Haneul dan San .
" Kalau macamtu Ryung setuju lah . "
" Ryung tak tahu kan restoran noona dekat mana? Nak tak malam ni kita try menu dekat sana?? Lagipun noona nak buat makan-makan .." Celah San dengan senyumannya .
" Ha Ryung datanglah ! Datang dengan San malam ni , unnie tunggu dekat restoran . " Cadang unnie lalu menepuk bahuku dan San sebelum masuk ke dalam rumah semula .
" A-ah okay.. gomawo unnie . " Aku bow sedikit dengan senyuman . San berpaling semula ke arahku .
" Nanti aku roger pukul berapa . Kau pakai baju purple la kalau boleh . "
" okay boleh , boleh . "
Selesai saja perbualan awkward tadi aku melangkah masuk ke dalam rumah . Haesung yang sedang unpacking barang-barangnya menayangkan smirk .
" Amboi.. setuju jela kat semua benda yang dorang soal tu ye ! Untungla ada orang dah su-
Mulut Haesung tiba-tiba disumbat dengan pringles yang Hongjoong tengah makan . Haesung terdiam terus !
" Hah.. Kau cakap apa ? " Soalku dengan kening yang berkerut .
" Tak ada apalah ! " Haesung menggelengkan kepala . Bebola mataku automatik naik ke atas . Eish budak ni .. nak cakap tu biarlah bagi habis !
" Dah korang pergi unpack barang masing-masing . Bising betul la .. " Hongjoong melihat kami berdua dengan tak puas hatinya . Dia mengambil remote tv lalu menukarkan siaran .
" Hyung orang nak tengok anime lah !! "
》SKIP
Aku menyelak baju-baju di dalam almari lalu mengeluarkan satu persatu yang berwarna purple dan cantik .
YOU ARE READING
[𝘾] 𝐖𝐈𝐋𝐋 𝐔 𝐁𝐄 𝐌𝐘 𝐅𝐑𝐈𝐄𝐍𝐃?:𝐖𝐎𝐎𝐒𝐀𝐍
Fanfiction!!TW!! : cringe,cliche ( i write diz ff when i was a delulu teenager / baby atiny => ) Mula-mula bergelak ketawa , pada pertengahannya saling tak percaya dan pada akhirnya akan berbahagia . start: 12/12/19 end : 31/12/20 final update : 25/2/24 st...