> Haeryung pov
" Korang ! " Jerit Yunho sambil tergesa-gesa berlari memasuki cafeteria .
" Aku dapat info dari staff. Ada orang ketiga yang terlibat dalam kes Wooyoung dan orang tu lah yang sebenarnya bersalah . " Yunho melihat skrin telefonnya sambil menerangkan text yang dia baca kepada ateez .
Disebabkan ateez ada kena mengena dengan Wooyoung , jadi mereka boleh tahu sedikit situasi semasa pasal Wooyoung melalui staff .
" Jadi betullah apa yang Woo cakap . Dia tak bunuh Eun .. " Yeosang bersuara . Yunho mengalih pandangannya lalu mengangguk laju .
" Macamana dengan pembunuh sebenar , dah jumpa ? " Soal Hongjoong lalu mengambil tempat di sebelah Mingi .
" Polis tengah siasat lagi bukti-bukti yang ada kat rumah San tu . " Jawab Yunho lalu telefonnya ditutup . Yunho berlalu ke arah peti sejuk untuk minum jus buah .
Tiba-tiba Mingi bangun lalu melangkah keluar dari cafeteria dengan membawa makanannya . Ateez yang lain hairan .
" Nak ke mana tu bang ? " Soal Jongho yang sedang mengunyah roti jam strawberi itu .
" Practice room . Hyung nak duduk atas lantai . " Balas Mingi . Ateez yang lain hanya mengangguk sambil memerhatikan langkah Mingi keluar dari cafeteria itu .
Aku mengalihkan pandangan ke tempat duduk Mingi tadi . Nampaknya dia terlupa telefon dia . Memandangkan yang lain sedang sibuk berecerita pasal Wooyoung jadi aku keluar dari cafeteria dan menuju ke practice room .
" Mingi? " Aku membuka pintu practice room . Mingi yang sedang mengunyah sandwich mengalihkan pandangannya .
" Kenapa ikut aku ni ?? " Soal Mingi . Aku masuk lalu menuju ke arahnya . Telefon yang berada di tanganku di hulur pada Mingi .
" Mana ada ikut .. kau lupa nak bawa telefon kau sekali . " Mingi mencapai telefonnya . Aku duduk bersila di sebelah Mingi .
" Gomawo . Kau tak makan ?? " Soal Mingi . Aku menggeleng kepala .
" Kau duduk sini sebab malas nak dengar diorang cerita pasal Wooyoung . Kan ? " Soalku . Mingi tersengih lalu mengangguk perlahan .
" Sama lah .. " Aku menggaru tengkuk . Sandwich Mingi yang sudah tinggal sekeping(?) aku tenung .
Aku dan Mingi duduk di situ sehingga Mingi habiskan makanannya . Slow eater la katakan .
Sepatutnya Yunho yang temankan Mingi makan tapi entah kenapa perangai semua orang agak serius sejak Wooyoung kena tangkap .
San pun dah jarang tunjukkan dimple dia .
" Ryung . Nak coffee ?? " Mingi memegang lenganku . Lamunanku terhenti lalu mengangguk laju .
» SKIP
Ateez yang lain sedang berlatih untuk mengisi masa lapang . Asalkan Wooyoung tak ke tali gantung mereka rasa agak lega dan tak perlu fikirkan perkara yang terlalu negatif .
Selesai practice Ateez berehat sebentar . Seonghwa dan Hongjoong keluar untuk belikan makanan . Memandangkan ateez tak sibuk harini jadi mereka boleh asingkan waktu breakfast, lunch dengan dinner .
Hongjoong mencapai cap dan mask lalu di pakai . Seonghwa pula menyelak rambutnya ke belakang sebelum menyarungkan bucket hat di kepala .
Selesai mengambil pesanan masing-masing . Hongjoong membuka pintu lalu mereka berdua melangkah keluar dari bangunan KQ .
YOU ARE READING
[𝘾] 𝐖𝐈𝐋𝐋 𝐔 𝐁𝐄 𝐌𝐘 𝐅𝐑𝐈𝐄𝐍𝐃?:𝐖𝐎𝐎𝐒𝐀𝐍
Fanfiction!!TW!! : cringe,cliche ( i write diz ff when i was a delulu teenager / baby atiny => ) Mula-mula bergelak ketawa , pada pertengahannya saling tak percaya dan pada akhirnya akan berbahagia . start: 12/12/19 end : 31/12/20 final update : 25/2/24 st...