( Sky's restaurant ) 1 month later ..
> San pov
Aku melangkah dengan gembira menuju ke restoran noona dengan sejambak bunga jasmin di tanganku . Harini sudah genap 1 bulan anniversary aku dan Haeryung .
Disebabkan noona nak sangat Haeryung jadi pelayan restoran jadi Haeryung pun setuju untuk stay dengan noona . Lagipun boyfriend dia ni senang nak tahu lokasi girlfriend dia HEHE .
Kling klang bunyi loceng dari arah pintu masuk yang kubuka . Manusia yang sedang menjamu selera aku sapa dengan senyuman lalu melangkah ke arah Haeryung . Senyuman terukir sebaik sahaja nampak muka kacak ni .
" Hi sayang . " Bibir munggil Haeryung dikucup sekilas lalu tanganku membalas pelukan eratnya .
Bunga yang tersorok di belakang aku keluarkan lalu dihulur kepadanya .
" Happy 1 month my love~ " Aku meleraikan pelukan . Bunga tadi Haeryung ambil dan peluknya .
" Thank you awaknya . Hilang terus sakit kaki saya ni . "
" Sakit? Mana? " Aku turun ke bawah lalu memgang kakinya . Haeryung terkejut lalu menjauhkan dirinya sedikit .
" Tak lah , lenguh je . Pelayan kan mesti banyak berjalan .. " Haeryung tertawa kecil melihat gelagatku . Aku meng oh kan saja lalu membetulkan posisi ke duduk .
Disebabkan pelanggan tak berapa nak ramai pagi ni jadi Haeryung dapat berehat sekejap dekat staff room sementara pelayan lain menguruskan pesanan .
Aku singgah pun sebab nak ambil makanan yang Hongjoong orderkan awal-awal . Dah alang-alang dekat tu kan jumpa la buah hati sekali .
" Awak dari mana San? bukan main hensem lagi " Tanya Haeryung . Plastic yang berisi makanan dia letakkan di atas meja .
" Tadi Ateez ada photoshoot sikit untuk cover majalah Epop . Alang-alang dekat , saya boleh jumpa buah hati saya ni ." Terangku . Haeryung tersengih malu .
Makanan tadi aku ambil lalu menapak keluar dari staff room . Haeryung menyambung kerjanya dengan pantas .
" Bye sayang"
Sempat aku wink dan smirk ke arah Haeryung sebelum melangkah keluar daripada restoran noona . Haeryung pula cuba sedaya upaya menahan tawanya daripada meletus .
> End San pov
》SKIP
> Haeryung pov
Aku yang sedang tersengih -sengih sendirian dicuit oleh Haneul dari belakang . Terus senyuman tadi mati lalu berpaling melihat muka Haneul .
" Ada apa unnie? " Soalku dengan senyuman kecil .
" Tak adalah .. unnie tengok kamu berdua ni makin hari makin sweet ya , San pula kalau boleh setiap lima minit nak call unnie tanya pasal Ryung . " Terang unnie . Aku menggaru kepala yang tidak gatal .
" Maafla unnie .. tak boleh buat apa pasal tu , maybe Ryung akan cakap dengan dia jangan kacau waktu kerja unnie . Boleh?? " Cadangku . Haneul tertawa kecil lalu menggeleng perlahan.
" Tak payah , dia risaukan Ryung je tu . Masa unnie mula-mula bercinta dengan Jungkook pun perangainya sama macam San .. " Haneul memuncungkan bibirnya ke arah Jungkook .
" Oh really? Ryung tak tahu pun ." Aku memandang Jungkook yang berada di ruangannya sambil mengelap mesin kopi .
" Ye betul . Dia kata selagi tak nampak unnie depan mata dia takkan aman . Macam sesuatu akan berlaku dekat unnie . Sebabtu dia minta bertunang awal , sekarang Jungkook tak risaukan unnie sangat .."
YOU ARE READING
[𝘾] 𝐖𝐈𝐋𝐋 𝐔 𝐁𝐄 𝐌𝐘 𝐅𝐑𝐈𝐄𝐍𝐃?:𝐖𝐎𝐎𝐒𝐀𝐍
Fanfiction!!TW!! : cringe,cliche ( i write diz ff when i was a delulu teenager / baby atiny => ) Mula-mula bergelak ketawa , pada pertengahannya saling tak percaya dan pada akhirnya akan berbahagia . start: 12/12/19 end : 31/12/20 final update : 25/2/24 st...