Wooyoung yang sedang menikmati secawan teh panas di balkoni pada pagi itu dikejutkan dengan kehadiran bola pingpong yang mendarat betul-betul di dalam tehnya .
Wooyoung geram , dia melihat ke arah bola itu datang . Tak salah lagi tuannya adalah Jiyeoul .
" Woo! Boleh bagi balik tak bola pingpong tu " Jiyeoul mendongak memandang Wooyoung yang berada di balkoni itu .
" Yoon Jiyeoul bola pingpong awak dah masuk dalam teh saya! " Jerit Wooyoung dengan suara nyaringnya itu . Jiyeoul mengecilkan mata lalu menutup gegendang telinga .
" Ah- mianhae !! Saya tak sengaja , salah awak juga duduk kat situ! " Kata Jiyeoul , meminta maaf tapi menyalahkan orang lain .
" Amboi kita pula yang salah ya . Ha nah, ambil ! "
Wooyoung membaling bola pingpong yang ringan itu tepat terkena pada baju Jiyeoul menyebabkan kesan teh tadi melekat .
Jiyeoul terkesima , boal pingpong tadi terkena pada baju putihnya .
" Yah Jung Wooyoung!! "
Wooyoung ketawa mengejek . Jiyeoul yang berada di bawah menghentak-hentakkan kaki ke tanah .
" Mianhae , sengaja ! " Jerit Wooyoung lalu menjelirkan lidahnya .
Wooyoung masuk ke dalam rumah semula , dia terhenti kerana puan Jung memerhatikan segala perbuatannya tadi .
Wooyoung menayangkan senyuman kekok lalu berjalan melepasi Puan Jung untuk ke dapur membasuh cawan teh panas tadi .
" Kenapa kamu buat Jiyeoul macamtu ? " Soal Puan Jung sedikit tegas . Wooyoung mengangkat kening . Aik , dia pula kena soal ?
" Mana ada , dia yang kacau Woo dulu.. " Wooyoung mencebik . Anak teruna Puan Jung mula melangkah jauh daripada ommanya .
" Dia tak sengaja Wooyoung . Kamu tu yang serius sangat .. " Terang Puan Jung .
" Ha yela back up la si tomboy tu " Balas Wooyoung malas . Puan Jung yang tercegat di ruang tamu tadi mula bergerak naik ke tingkat atas .
Wooyoung memerhatikan langkah ommanya melalui ekor mata . Tak lama kemudian Puan Jung turun semula dengan bungkusan yang agak lama .
" Bagi Jiyeoul . Baju ni sebenarnya untuk Haeryung tapi jodoh kamu tak panjang pulak dengan dia . " Puan Jung membuka bungkusan itu di hadapan Wooyoung .
Terdapat baju gown paras lutut dengan warna ala-ala vintange . Puan Jung jahitkan baju tu masa zaman Wooyoung dengan Haeryung bercinta dulu .
" Omma , baju dia kotor je tak rosak pun .. " Wooyoung mengerutkan dahinya . Puan Jung memberi memberikan side eye kepada anak terunanya itu .
" Bagi jelah halah..omma memang ada niat nak bagi dekat Jiyeoul . Teringin nak tengok dia pakai baju ni . " Puan Jung tak puas hati , baju tadi dilipat elok-elok lalu diletakkan semula ke dalam bungkusannya
" Ish tapi dia tomboy omma , mesti dia tak minat pakai baju gini . " Wooyoung menolak . Puan Jung berdecit . Mahu saja dia tarik telinga Wooyoung sekarang .
" Kamu bagi dia , cakap omma suruh ambil . Terpulanglah nak pakai ke tidak . Dah , go ! " Puan Jung campakkan bungkusan tadi ke dada Wooyoung lalu menolak Wooyoung keluar .
" Yelah omma.. " Wooyoung memegang bungkusan tadi .
Sebelum melintas ke seberang jalan yang terdapat rumah Puan Jina disitu , Wooyoung memandang ke kiri dan kanan .
" Nak apa huh? " Wooyoung mencari suara itu . Pokok mangga yang berada di sebelah rumah Puan Jina itu dia teliti .
Rupanya itu Jiyeoul , tengah duduk dekat atas pokok mangga Puan Jina .
YOU ARE READING
[𝘾] 𝐖𝐈𝐋𝐋 𝐔 𝐁𝐄 𝐌𝐘 𝐅𝐑𝐈𝐄𝐍𝐃?:𝐖𝐎𝐎𝐒𝐀𝐍
Fanfiction!!TW!! : cringe,cliche ( i write diz ff when i was a delulu teenager / baby atiny => ) Mula-mula bergelak ketawa , pada pertengahannya saling tak percaya dan pada akhirnya akan berbahagia . start: 12/12/19 end : 31/12/20 final update : 25/2/24 st...