16

373 57 7
                                    

> Wooyoung pov

Aku cakap dengan Hongjoong nak temankan San sementara tunggu Haeryung balik dari kerja dan dia setuju . WooSan forever hehet .

Tapi harini Eunyoung ada di rumah aku , omma pun dah busy dengan bisnes kuih mochinya jadi aku suruh omma tinggalkan Eunyoung disini. Takla pening omma jaga budak ni .

Sedang aku memasak di dapur tiba-tiba aku terasa kakiku dipeluk,aku lihat kebawah

" Appa! " Kelihatan Eunyoung yg sedang tersenyum riang sambil memelukku .

" Eun nak apa masuk dapur ni, lapar ke? " Soal aku pada Eunyoung yang masih tak lepaskan kaki aku .

" Takla Eun bosan je. " Terang Eun , jjangmyeon yg dah siap di masak aku letakkan kedalam mangkuk besar .

Selepas itu aku keluar dari dapur denganmembawa jjangmyeon lalu diletakkan di atas meja makan. Si kecil Eunyoung hanya mengikut dari arah belakang .

" Eun pergila main dulu , nanti papa layan Eun . Pegi color buku yang papa dah beli tu . " Suruhku memandangkan Eun menghalang ruang aku untuk buat kerja rumah .

" Eun dah buat tadi, dah habis satu book Eun color " kata Eun , aku keluar dari dapur bila dah selesai bersihkan barang masak tadi . Apron aku sangkut di kerusi makan .

Eun hanya mengikut kemana saja aku pergi .

Kecuali ke toilet.

Aku duduk di sofa dan bukakan tv , Eun juga duduk di sebelahku sementara aku mencari channel yang sesuai untuk Eun tengok .

" Appa Ryung mana? tak nampak pun dia "
Soal Eun , patung toothless nya yg berada di atas sofa diambil lalu di peluk-peluk .

" Ryung sekolah la sayang.. " Jawabku , Eun hanya mengangguk . Walaupun dia tahu unnie dia pergi sekolah tapi dia banyak tanya .

" Eun tengokla tv kejap , appa nak buat kerja lain pula . " Aku bangun lalu menapak ke arah tangga .

Tiba-tiba kakiku terpijak sesuatu, baru aku perasan kat lantai penuh dengan lego berwarna-warni.

" Jung Eunyoung , berapa kali appa pesan lepas main kemas kan.. " Kata aku tegas . Terus Eunyoung mengalihkan perhatian ke lantai .

Dia tahula bila aku panggil nama penuh dia maknanya dia ada buat salah .

" Eh lupa, okay pa Eun kemas. Jap eh ! " Eun mencicit berlari mengambil bekas legonya .

Aku perhatikan sahaja Eun yang sedang mengemas lego-lego yang berselerak tu .

Telefon aku pula berdering, ianya Kim Hongjoong .

" Woo bila nak datang? Hyung nak kena ambil Haesung balik dari sekolah ni .. " Kata Hongjoong hyung . Jam di dinding aku lihat lalu baru teringat dah tiba giliran aku untuk temankan San .

" Oh ,Woo baru siap masak tadi tu yg lambat sikit. Tengah siap-siap lah ni ." Kata aku lalu bergegas mengeluarkan baju daripada almari .

" Cepat sikit. " Balas Hongjoong hyung lalu meletak telefon .

" Siap ! " kata Eun yang baru siap kemaskan mainannya .

[𝘾] 𝐖𝐈𝐋𝐋 𝐔 𝐁𝐄 𝐌𝐘 𝐅𝐑𝐈𝐄𝐍𝐃?:𝐖𝐎𝐎𝐒𝐀𝐍Where stories live. Discover now