>Haeryung pov
macam biasa, Hongjoong akan hantar aku dan adik aku ke tempat kerja yang sama.
aku bekerja di pusat penjagaan kanak kanak, lebih kurang macam taska tpi budak-budak kat sini semuanya yatim piatu atau ditinggalkan.
aku ditugaskan untuk mengajar mereka membaca,mengira dan membuat aktiviti lain.
Adik aku , haesung pula akan tolong aku jaga budak-budak kat sini bila hari dia tak sekolah.Haesung akan ajar budak lelaki cara main bola sepak, bersukan dan dia juga akan agihkan makanan pada mereka.
setiap hujung minggu juga ,ada pelawat dari pusat penjagaan yg lain akan melawat disini untuk menilai progress masing-masing.
tetapi hari ni lain , ada pelawat yg datang untuk ambil budak-budak ni sebagai keluarga angkat mereka.
sesi pj dah tamat, semua masuk untuk memulakan sesi pembelajaran dgn aku. Aku mengajar subjeck bahasa english, walaupun tak pro mana tapi bolehla setakat level budak-budak.
tiba-tiba pengetua membuat pengumuman.
" okay semua, harini kita ada pelawat .Hensem orangnyaa ..dia nak ambik salah seorg dari kamu untuk jadikan anak angkat! Siapa suka ada family baru? " kata pengetua dengan teruja . Riuh satu taska dengan sorakan budak-budak ni.
selepas pengumuman dibuat pengetua menyuruh orang itu masuk.
aku terkejut. Orang itu adalah Jung Wooyoung.
" Anyeong ! Nama saya Jung Wooyoung , nice to meet you guys ! Wahh comelnya kamu semuaa " Kata Wooyoung sambil melambai semua budak-budak.
selesai sesi pengenalan, pengetua bawa Wooyoung ke office untuk selesaikan proses pengambilan keluarga angkat .
aku hanya duduk melihat pengetua yang sedang berbincang dengan Wooyoung melalui tingkap office.
aku tak tahu pula Wooyoung suka budak-budak..
》SKIP
aku masuk kedalam rumah dan buka coat yg aku pakai lalu gantung di penyangkut. Beg galas aku letak diatas meja makan.fyi Haesung dah lepak dengan kawan dia dekat cyber cafe . Hongjoong pergi siapkan lagu dekat studio .
bila aku menuju ke arah sofa untuk duduk aku nampak seorang lekaki yang tinggi lampai tengah memerhatikan aku. Lah tak perasan pulak.
" omo!! " Terkejut aku sambil mengusap dada . Oppa tergelak suka dapat kenakan aku.
Oppaku yang paling tua dah balik korea akhirnya aku terlepas dri segala kegilaan Haesung dan bebelan Hongjoong!
" Haeryung sshi , lama tak jumpa dah berisi dah sekarang " Kata oppa selamba lalu memicit pipi tembamku. Kening aku berkerut sebab oppa cakap aku gemuk.
" alahai gurau je , mesti Ryung penat kan? pergilah rest nanti kita dinner sama-sama kat luar okey ? dengan Jungs family sekali " Terang oppa panjang lebar.
wait, siapa Jungs family ?
" wait oppa, siapa Jungs family ?? " Tanya aku
" oh , alah jiran sebelah ni je . " Kata oppa sambil tunjukkan dinding sebelah kanan.
aku tergamam, ianya keluarga Wooyoung? Macamana oppa kenal Wooyoung sedangkan dia baru je pindah sini??
YOU ARE READING
[𝘾] 𝐖𝐈𝐋𝐋 𝐔 𝐁𝐄 𝐌𝐘 𝐅𝐑𝐈𝐄𝐍𝐃?:𝐖𝐎𝐎𝐒𝐀𝐍
Fanfiction!!TW!! : cringe,cliche ( i write diz ff when i was a delulu teenager / baby atiny => ) Mula-mula bergelak ketawa , pada pertengahannya saling tak percaya dan pada akhirnya akan berbahagia . start: 12/12/19 end : 31/12/20 final update : 25/2/24 st...