Bab 9

143 3 0
                                    

"awak okey tak? Okey?" Shafiee kelihatan resah apabila melihat Dahlia memeluk tubuh.. "okey.. saya okey.. tq selamatkan saya" terketar ketar suara Dahlia.. biru bibirnya sejuk.. malam kottt, masuk kolam pulak, berhampiran pantai pulakkk.. memang bergetar lah tubuhnya kesejukkan..

"Akak saya mintak maaf, saya ingat akak ni kakak saya.." adik yang telah membuat Dahlia terkejut tadi datang meminta maaf. "Takpe.. lain kali jangan ulang ye.." Dahlia memaafkan adik itu.. "okey sekarang awak pergi masuk bilik awak, nanti kan duduk sini lama lama ada yang demam nanti. Nanti saya hantarkan minuman panas." Arah shafiee.
*****

"Nah.. cik Dahlia minum la, saya pergi dulu.." Shafiee melemparkan senyumannya. "Eh jap, kenapa dua? Banyak ni. Satu pun belum tentu saya habis" Dahlia tergelak sedikit.. "laa.. saya ingat tak cukup" shafiee menggaru kepalanya. "Okey macam ni, awak ambik satu. Nah" Dahlia menghulurkan satu cup kepada Shafiee.. "tq"Shafiee mula mengangkat langkahnya..

"eh awak boleh tak teman saya.. saya bosan.. kite minum kat meja dekat buai tu.. takpe kalau boss awak marah, saya cakap dengan dia nanti.."
Shafiee tidak dapat menolak kerana memang sekarang waktu shiftnya habis. "Oo . Okey"
****

"Kenapa? awak takut duduk dengan saya kat sini?, berdua?, malam pulak tu?" Dahlia memutar mutar cupnya. Shafiee hanya tersengeh. "Awak jangan takut. Kat sana pun ada orang. Lagipun saya waras dan.. saya dah nak khawin dah pun" shafiee mendengar keluhan Dahlia dihujung percakapannya. "Cik Dahlia dah nak khawin?" Shafiee merenung mata Dahlia yang cantik itu. "Dahlia.. tak payah panggil cik.. awak dah macam kawan saya" Dahlia memberikan senyuman manisnya kepada Shafiee.

"Erm lagi sebulan.. nanti saya jemput awak nak?" Sambungnya lagi. "Malu lah, saya baru kenal cik Dahlia" Dahlia mengecilkan matanya apabila panggilan cik buatnya itu masih disebut oleh Shafiee.. "takde makne lah. Awak kan kawan saya.. saya sangat berjasa dengak awak" Dahlia menghirup minumannya..

"Fi, saya nak mintak tolong awak, boleh tak dapatkan phone saya dalam kolam tadi? Hehe" serba salah Dahlia..tapi apakan daya takkan dia nak pergi berenang kan? tak pasal pasal dia berada dalam dakapan Shafiee tu lagi.  "Boleh.. pagi esok saya bagi.. kita jumpa dekat cafe." Shafiee pula menghirup minumannya itu.
"Okey"

Maaf kepada pembaca 'Kerana Setia', kerana saya tidak dapat update cerita ini secepat yang mungkin kerana handphone saya bermasalah. Saya akan cuba untuk update secepat yang boleh.. saya mohon maaf jika saya lambat..😊🥺🙏

Kerana SetiaWhere stories live. Discover now