"Abang bangun abang.. dah pagi ni, jom sarapan" Dahlia yang baru sudah mandi itu pergi kejutkan Iskandar. Iskandar bangun dari tidurnya lalu meninggalkan katil..
***
"Okey jom.. hari ni biar sayang drive, sayang nak bawak abang makan kat satu tempat yg Dahlia pernah pergi.. sedapppp" Dahlia mencapai tangan Iskandar lalu menuju ke bahagian penumpang.. pintu dibuka Dahlia.. "sayangg, jangan lah macam ni.. abang boleh bukak sendiri.. malu la abang.. sepatutnya abang bukakan pintu untuk permaisuri abang ni, ni terbalik pulak.. dah lah sayang pulak drive tu" iskandar mengusap kepala Dahlia.. "takpee bukan selalu pun sayang macam ni tau. Dah.. abang dipersilakan masuk ye" tersengih Dahlia..
***"Waa sedapnya makanan dia" Iskandar makan begitu berselera.. "tahu" jawab Dahlia tersenyum sambil melihat suaminya sedang makan itu. "Eh tapi macam mana sayang boleh pernah datang sini?" Tanya Iskandar.. "hmm agak agak macam mana yeee?" Dahlia acah acah berfikir.. Iskandar mengecilkan matanya.. "sayang jangan cakap yang sayang call Shafiee yang haritu tu ye" iskandar terus berhenti makan.. "Eh macam mana abang tahu.. betul lah sayang call dia.. sayang cakap yang sayang ada dekat Terengganu, sayang ingat nak ajak dia sarapan sekali.. so kitorang ingat nak makan kat sini sama sama tapi sayang cancel.. sebabkan sayang lupe sayang ada suami" usik Dahlia ingin menguji suaminya itu jealous ke tidak dah alang alang suaminya yang sebutkan nama Shafiee tu..
"Sayang cakap sayang setia even..." Iskandar mula teringat kisah semalam terus berubah air mukanya.. Dahlia mula tersedar yang dia telah membuatkan Iskandar tiada mood.. "eh abang, sayang gurau laa.. ye sayang akan setia dengan abang kalau abang sentiasa setia dengan sayang sorang je.. okey? Setia dengan sayang sorang je.. ingat tu ye.. sayang tahu tempat ni sebab dulu kan sayang pernah datang kerja sini.. okey? Jangan salah sangka ye.. saya dengan dia kawan baik je.. kata semalam kite akan percaya satu sama lain.. dahhh,, hari ni kita nak seronok.. esok dah nak balik. Jom nanti kita pergi jalan jalan" pujuk Dahlia panjang lebar untuk melegakan hati iskandar..
"Bukan kelmarin dah jalan ke?" Tanya Iskandar.. "tu kemarin.. kemarinkan ending dia sad ending sebab semalam.. so hari ni kita happy ending laa.. nanti kita tak tahu boleh ke tak jalan jalan macam ni nanti.." jawab Dahlia "okey baik lah sayangku. Biar abang drive ye"
***
"Hahahhahahah penakut rupanya dia nii" Dahlia mengusik iskandar ketika keluar dari wayang itu.. "tak baik la sayang" malu iskandar.. "awak tu yang kelakar.. awak tahu tak awak menjerit kuat sangat tadi masa scene hantu .. dah lah lelaki badan tu ada lah sado sikit.. adoii abang abang" merah muka Dahlia seronok ketawakan iskandar. "Ketawa ye ketawa.. kan saya dah cakap saya taknak cerita hantu.. lepas ni tak payah tengok wayang dah" iskandar tinggalkan Dahlia yang sedang menahan ketawa itu.. Dahlia cepat cepat mengejar Iskandar.. "abang abang.. sayang mintak maaf sayang janji tak gelak.." Iskandar buat muka tak dengar.. Dahlia yang geram itu punterus mencium pipi Iskandar laju.. terkejut iskandar"Terkejut ke? Nak lagi?" Tanya Dahlia lalu terus cium pipi iskandar lagi.. Iskandar cepat cepat memeluk Dahlia.. mata mereka kini saling bertentangan.. "siap lah sayang malam ni" Iskandar mengenyit matanya.. Jantung Dahlia mula kencang.. "heheh" Dahlia keluar dari pelukan Iskandar. Iskandar melihat jamnya.. 6 petang.. "hmm jom sayang.. dah nak kene balik ni.. nak kene mandi wangi wangi ni. Jom" usik iskandar.. "ambik kau.. tu lahhh gatal sangat pergi cium dia tadi.. kan dia dah guna kuasa dia" omel Dahlia lalu mengikuti iskandar dari belakang..
****"Sayang bangun sayang.. solat subuh.. lepastu kita kemas barang kita pastu pergi breakfast.. habis tu kita dah nak balik.." iskandar mengusap kepala isterinya itu.. "morning abang, dah subuh ke?" Tanya Dahlia yang sedang mamai itu.. "morning too.. belum lagi.. abang dah mandi.. sempat la sayang mandi sekarang.. dah pergi mandi" balas Iskandar..
****
"Abang sebenarnya kelmarin sayang ada bertembung dengan Shafiee dekat mall.. masa abang pergi tandas tu.. kalau ikutkan Shafiee ajak abang dengan sayang dinner same dengan dia hari ni.. tapikan kite nak balik dah hari ni.. so sayang cakap la kat dia yang kita dah nak balik.." beritahu Dahlia selepas menelan seteguk air teh.. "ouhh takde rezeki la.. cakap kat dia lain kali kalau ada rezeki kita makan same same" jawab iskandar.. "abang nak sayang chat dia ke? Abang tak jealous?" Tanya Dahlia.. "takde lah.. Abang percaya sayang" jawab iskandar.. Dahlia tersenyum.. Dahlia menunggu iskandar habiskan makanannya itu sambil perhatikan gelagat seorang budak lelaki yang sedang tersenyum melihatnyaa."Cutenyaa" tiba tiba Dahlia terkeluar kata pujian dimulutnya.. "apa?" Tanya iskandar.. "cuba abang tengok anak dia.. cute kan?" Tunjuk Dahlia.. "cute.. sayang, abang nak tanya.. kalau ada rezeki, sayang nak baby girl ke boy?" Tanya iskandar.. " boy" jawab Dahlia pantas.. " wauuu.. okey.. kalau macam tu boyy je lah.. abang pun nak boy!" Balas iskandar tersengeh.. dahlia ketawa kecil.. "hesh abang ni,, dia punya semangat macam boleh pilih" kata Dahlia..
***
"Alhamdulillah selamat sampai.." iskandar memimpin tangan Dahlia menuju ke kereta.. "kenangan yang takkan dilupakan" Kata Dahlia..
YOU ARE READING
Kerana Setia
RomanceMengisahkan kisah cinta diantara Dahlia dan Iskandar dimana rumah tangga mereka diuji oleh dua orang ketiga, Farah dan Adam.. . "Kenapa Farah ada dekat sini?" -Dahlia "Dia isteri saya yang sah. Saya minta maaf" -Iskandar . "Kak Leya saya minta maaf...