Kereta BMW Dahlia dipandu laju oleh iskandar.. fikiran iskandar waktu itu sedang mengingat kembali apa yang perempuan itu bagitahu dia sebentar tadi..
Throwback
"Is, puas saya cari awak.. awak pergi mana?" -Farah
"Fa.. farah ke? -Iskandar
"Ye"-Farah
"Sorry, saya sibuk sikit.. sorry saya tak jemput awak datang majlis khawin saya haritu.. saya lupa"- Iskandar
"Khawin? Awak dah khawin?"- Farah
"Haah.. eh awak pregnant? Dah khawin ke? Tak jemput pun.. takpe, faham.. mesti awak pun tak ingat saya.. ye la lagi pun ki.."-Iskandar
"Tak.. saya.. tak khawin lagi"-Farah
"Habistu.. ni anak sape?" -Iskandar.
"Anak awak" -Farah
"What? Macam mana?" -Iskandar
"Ye ni anak kita.. kita.. saya ada video rakaman cctv.." -Farah
"Tapi.. macam mana"-iskandar
"Awak kene tanggungjawab please.. tolong saya.. jangan buat saya macam ni" -Farah
___
"Abang? Abang?!" Dahlia menekankan sedikit nadanya.
"Ha ha ye" Iskandar tersedar dari memikirkan hal itu.. "jangan bawak laju sangat.. bahaya.. awak okey tak?" Tanya Dahlia.. "saya okey.. saya okey.. saya tiba tiba rasa sakit perut." "ouh okey" Dahlia tidak tahu mahu percaya atau tak.. pelik dia melihat perlakuan iskandar selepas sahaja iskandar berbual dengan perempuan itu..
***"Hai abang tadi kata sakit perut? Sekarang dah okey?" Dahlia pelik melihat iskandar elok duduk di atas katil dan bukannya ke tandas.. "tiba tiba dah rasa okey.. sayang.. jom tidur, abang ngantuk" Iskandar terus membaringkan badannya.. "aik pelik betul laki aku ni" detik Dahlia.. "haah.. abang tidur la dulu, sayang nak tukar baju dulu.. abang taknak tukar?" Tanya Dahlia.. Iskandar diam.. "okey" balas Dahlia.
***Keesokkan harinya
"Hello farah, ni aku iskandar.. aku nak jumpa kau..nak bincang pasal anak dalam kandungan kau tu" Iskandar terus keluar office sebaik sahaja panggilannya dijawab farah. " Is, nak ke mana laju laju ni" Dato Hadi yang baru balik dari jumpa kawan sekerjanya itu menegur Iskandar yang kelihatan tergesa gesa.. "nak jumpa kawan lama kejap" balas iskandar cuba menipu ayahnya.. "ouh.. okey" Dato Hadi terus meninggalkan Iskandar.
***"Awak nak jumpa saya sebab awak nak ajak saya nikahkan? Please" farah kelihatan sangat berharap ketika itu. "No" jawab iskandar.. air mata farah mula mengalir "why.. ni anak kita.. awak kene tanggung.. tolong la is.. saya dah tak tahan nak tanggung malu.. awak tahu tak mak ayah saya dah halau saya.. sebab saya pregnant anak luar nikah.. kenapa awak sanggup buat saya macam ni?" Farah merayu kali ini.. iskandar meraup mukanya.. "tapi macam manaaaa? Macam mana saya kene khawin dengan awak.. sedangkan tu bukan anak saya.. saya tak pernah sentuh awak.. macam mana awak boleh mengandungkan anak saya.. Allahuakbar.. dugaan apa ini Ya Allah" kini Iskandar terduduk..
Hati iskandar sangat berkecai kali ini.. "aku tak pernah buat benda terkutuk ni.. aku tak tahu apa apa pun.. kenapa dia kata tu anak aku.. kenapa.. nanti apa orang cakap kalau orang tahu benda ni sedangkan aku tak buat pun.. mesti orang takkan percayakan aku.. aku taknak kehilangan Dahlia" hati iskandar mula resah.. air mata jantan iskandar mula mengalir.. iskandar memandang farah lalu memandang perut farah..
'Kandungan tu dah nak masuk 9 bulan.. kenapa dia cakap tu anak aku? Aku tak pernah mengandungkan kau' bisik iskandar dalam hati.. iskandar bangun dari dudukan itu. "Im sorry" Iskandar meninggalkan farah..
***"Abang, finally kita dapat pun pergi honeymoon kan" Dahlia memeluk pinggang iskandar yang sedang menolak bagasi mereka ingin masuk ke dalam bangunan KLIA.. "Kan.. nanti kita boleh buat apa yang sayang nak.. satu lagi.. kita akan.. dapattttt" iskandar menunggu soalan dari Dahlia. "Dapat apa?" Berkerut dahi Dahlia.. iskandar berhenti lalu mendekati di telinga dahlia.. "anak" bisik iskandar nakal.. "abangg" dahlia mencekik iskandar.. iskandar pun laju meninggalkan Dahlia.. Dahlia pun cuba mengejar Iskandar.. tapi tiba tiba dia terlanggar seorang perempuan.. nasib perempuan tu tak apa apa, dah lah pregnant.. "sorry.. awk okey?" Serba salah Dahlia.. iskandar menoleh kebelakang.. 'farah'..
"Eh awak bukan yang dekat restoran haritu ke?" Tanya Dahlia.. "Dahlia!!" Panggil Iskandar.. iskandar meninggalkan bagasi disitu lalu mendekati Dahlia. "Awak salah orang rasanya" jawab Farah.. "oh sorry" Dahlia minta maaf sekali lagi.. "awak okey?" Tanya Dahlia sekali lagi.. "okey" jawab farah.. "sayang dah.. jom.. nanti terlepas flight" iskandar menarik Dahlia..
YOU ARE READING
Kerana Setia
RomanceMengisahkan kisah cinta diantara Dahlia dan Iskandar dimana rumah tangga mereka diuji oleh dua orang ketiga, Farah dan Adam.. . "Kenapa Farah ada dekat sini?" -Dahlia "Dia isteri saya yang sah. Saya minta maaf" -Iskandar . "Kak Leya saya minta maaf...