De volgende morgen werd ik vroeg wakker. Omdat het ontbijt nog niet was begonnen, besloot ik wat door het kasteel te dwalen. Misschien kon ik wat boeken lezen. Of wat eten pakken uit de keuken.
Rond een uur of twee besloot ik nog wat brieven te gaan schrijven.
Beste Hermelien,
Hoe gaat het met je? Ik weet dat de vakantie nog maar net is begonnen, maar ik was toch benieuwd.
Hoe vieren jullie Kerst? Is dat heel anders dan de tovenaarsmanier?Ik ben nog nooit in een dreuzelhuis geweest. Is de manier van leven van Dreuzels heel anders dan die van tovenaars? Dat moet je me echt een keer vertellen.
Ik raad je aan om een keer tijdens de vakantie op Zweinstein te blijven. Het kasteel is echt betoverend. Er gaan geruchten rond dat Hagrid twaalf kerstbomen in de Grote Zaal gaat zetten. Weet jij of dat waar is?
Je krijgt nog de groetjes van Harry, trouwens.
Fijne vakantie!Oce
Beste Ron,
Hoe gaat het met je? Houd je het nog een beetje vol, zo met zijn allen in één huis?
Het Nest lijkt me echt geweldig. Met zijn allen knus op elkaar, heel gezellig. Hoe heten al je familieleden ookalweer?
Hoe vieren jullie eigenlijk Kerst?Je moet me eens vertellen hoe het er in een tovenaarshuishouden aan toe gaat. Verschilt het veel van een dreuzelfamilie?
Blijf gezond!
Oce
Ik legde mijn veer neer en dacht even na. Zou ik het doen? Ja. Ik moest het weten.
Aeminio, Silurra!
Lang heb ik je niet gesproken. Mijn excuses hiervoor. Ik had het druk met zaken die belangrijker waren.
Ik heb je hulp nodig.
Emerald heeft me op de hoogte gehouden hoe het staat met de oorlog. Maar ik heb het gevoel dat hij dingen voor me achterhoudt. Kun jij me vertellen wat er aan de hand is?Hoe zit het met Ferlon? Heb je nog wel eens contact met hem? En Corai? Zie je haar nog eens?
Hoe gaat het met je zus, Lucienne? Is ze nog koningin?
Ik heb antwoorden nodig.
Oinimea,
Oceana
Een paar dagen later kreeg ik antwoord.
Eerst van Draco, die zich dood verveelde in zijn huis.Beste Oce,
Het gaat best goed met me, alhoewel het hier bij mij thuis echt een saaie boel is. Mijn moeder is in Parijs om te winkelen en te praten met oude vriendinnen, dus ben ik alleen met mijn vader. Na een paar dagen samen met hem te hebben doorgebracht, denk ik dat hij eigenlijk dood vanbinnen is. Voordat ik jou leerde kennen, viel dat niet zo op. Nu wel. Dit huis mist echt wat kleur.
Het lijkt me echter niet zo'n goed idee om een feestje te gaan geven hier. Ik denk niet dat mijn moeder dat op prijs zou stellen.
Zoals je weet heb ik het niet zo op onze tuin, maar ik weet zeker dat je het erg mooi zou vinden.
Tijdens Kerst geef je elkaar meestal cadeautjes en versier je alles en zet je overal kerstbomen neer. Ook zing je verplicht stomme liedjes die alleen oude mensen en kleine kinderen leuk vinden. En je gaat uitgebreid dineren.
Misschien blijf ik volgend jaar tijdens de vakantie wel op school, als mijn ouders het goed vinden.
Ik hoop dat ik je snel weer zie.
Vrolijk kerstfeest! (Bijna goed!)
JE LEEST
Oceana - deel 1
FanfictionDraco Malfidus begint aan zijn derde jaar op Zweinstein. Hij verwacht dat het net zo zal gaan als de voorgaande jaren - hij is de leider van Zwadderich, hij heeft ruzie met Potter en Potter redt één of twee mensen, of de hele toverwereld - je weet...