Uit het verleden (1)

81 4 0
                                    

(A/N) De brieven uit de hoofdstukken 'Uit het verleden (x)' staan in chronologische volgorde. Dit is een wat korter hoofdstuk, maar anders zouden er te veel brieven in staan. Het volgende 'Uit het verleden' hoofdstuk is trouwens langer en die heeft 'flashbacks' in plaats van brieven.

Lieve Luce,

Vandaag zal ik, zoals je me vroeg, mijn moeder vragen de banden met Cimora te versterken. Ik zal proberen Dunlyt zo ver te krijgen samen te werken met jullie leger. Ik ben het met je eens dat dat voor ons allebei heel voordelig zou zijn, om meerdere redenen.
We zouden meer tijd samen door kunnen brengen, en niet meer zo veel brieven hoeven schrijven om contact te hebben. Mijn ouders beginnen vragen te stellen.
De handel zou worden bevorderd, en we weten allebei dat dat altijd goed is.
Onze culturen zouden met elkaar in aanraking kunnen komen, wat ons voordeel zou kunnen opleveren.
Ook zouden onze legers van elkaar kunnen leren. Dat is, vooral met de recente dreigingen van Calorra, een enorm voordeel.

Over Calorra, wat vind jij daarvan? Mijn ouders en Dunlyt maken zich geen zorgen, ze noemen Calorra en haar Kinderen van de Duisternis 'een stelletje opgeblazen leeghoofden met een vrachtschip aan arrogantie die hun plaats niet kennen'. Ben jij het hiermee eens? Ik vind dat we op moeten passen en voldoende voorzorgsmaatregelen moeten nemen, voordat deze rebellie een plaats krijgt.

Nu over op leuker nieuws: mijn oom Frendil komt op bezoek, helemaal uit Irkano! Het is een familiebezoek, een traditie, maar ik heb hem al twintig jaar niet meer gezien, dus ik kijk er erg naar uit. Bovendien neemt hij Falkon mee, en met hem is het altijd gezellig. Hem zag ik vorig jaar nog, maar ik mis hem meer dan Frendil. Ik moet je eens aan Falkon voorstellen, je vindt hem vast aardig.

Liefs,
El

***

Lieve Luce,

Het is gelukt! Het gaat echt gebeuren! Onze legers gaan samen trainen!
Binnenkort zul je het wel van jouw ouders te horen krijgen, maar ik wilde het je eerst zelf vertellen.
De onderhandelingen zijn goed gegaan. We beginnen over drie nachten op de Vlakte in Niemandsland, aan de westkant.
Ik ben zo blij! Hier hebben we hard aan gewerkt, samen.

Over dertien nachten komt Falkon trouwens weer langs, zonder mijn oom Frendil. Zou je het leuk vinden om hem dan te ontmoeten? Ik heb hem over je verteld, en hij zou het zeer op prijs stellen.
Laat het me weten!

Liefs,
El

***

Lieve Luce,

Wat zag ik nou, bij onze ontmoeting met Falkon? Hij gaf je wel érg veel complimentjes. En jij bloosde ook véél meer dan gewoonlijk. Zijn jouw gevoelens voor hem soms meer dan alleen vriendschappelijk?

Als dat zo is, dan sta ik daar compleet achter. Bovendien lijkt hij jou ook erg aardig te vinden, om het maar zo te
zeggen. En alhoewel hij een stuk ouder is, is hij toch ongehuwd, dus de mogelijkheid is er.

Laat me weten wat je van hem vindt. Als het ooit tot een verbond zou komen, zijn we familie!

Liefs,
El

***

Lieve Luce,

Heb je de uitnodiging van de graaf van Werlyt gekregen? Er komt een internationaal bal! Alle belangrijke edelen zullen erbij zijn. Als Royals zijn wij natuurlijk uitgenodigd, en jullie, zo neem ik aan, ook.
Ik heb veel zin in het bal. Werlyt is één van de grootste graafschappen van Tymìro en de bals van de regerende graaf zijn altijd bruisend en het middelpunt van menig sociaal leven.

Welke jurk ben jij van plan te dragen? Ik denk aan een werk van de Spinner. Zijn werkwijze is in sommige ogen immoreel en controversieel, maar zijn jurken zitten altijd als geweldig. In ieder geval zijn ze veel beter te dragen dan die van de Wever, alhoewel zijn jurken iets modieuzer zijn. Omdat de bals van Werlyt altijd tot diep in de nacht doorgaan, ben ik (geheel tegen mijn persoonlijkheid en reputatie in) bereid om schoonheid op te offeren voor meer comfort.
Ook denk ik aan hemelsblauwe zijde. Ik wil stralen op dat bal. Zoals je weet is de relatie tussen Tymìro en Arelia de laatste tijd gespannen en we zijn al twaalf jaar niet meer uitgenodigd op bijeenkomsten daar. Ik wil ze laten zien dat dat een grote fout was, zonder direct edelen de keel door te snijden of gebouwen te verwoesten.
Wat vind jij? En welke jurk ga jij dragen? Laat het me weten!

Nog één ding: kleed je goed, want Falkon komt ook.

Liefs,
El

Oceana - deel 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu