A Bazalt bányához legközelebb fekvő város még mindig Riverstead. Szeles idő volt, a kereskedő hajók épp beérkeztek. Az utcákon macskák járkáltak és dörgölőztek az ottlévők lábaihoz, de az egyikük hirtelen valami furcsa dologra felkapta a fejét és elkezdett sziszegni. A kisváros határában Lucant láthattuk, ahogy eltántorgott valahogy odáig. Testéből ömlött a vér, sőt lábai már annyira nem bírták tovább, hogy összecsuklottak, ezzel felfedve a hátába belefúródott két nyílvesszőt. A helyiek természetesen azonnal odarohantak, hogy eljuttassák a srácot a gyógyítóhoz, aki megtudta, hogy a Bazalt bányából jött, amit élőholtak támadtak meg, és minden bizonnyal ő volt az incidens egyetlen túlélője. Miután biztosra mentek, hogy Lucan meg tud állni a saját lábain, elvitték Felórába, Felden fővárosába, hogy a felden tiszteknek jelentse a történteket.
-Hát ez... elég nyugtalanító, amiről beszámoltál – kezdte vészjóslóan a női tiszt. – Leírnád részletesen, mi történt a bányában? – kérte a vele szemben álló Lucantől.
-Először... jött ez – mutatta fel a Wither csontváz fejét, amire a tisztek egymásra néztek rettegett arckifejezéssel. – És aztán az alagutakból másztak. Élőholtak... – mérgesedett el arckifejezése, – fegyverekkel és páncéllal ellátva.
-Szóbeszéd járja, hogy láttak... Nekrománcorokat, akik az élőholtak irányítására törekszenek, így hadsereget alkotva belőlük – nézett félre a másik tiszt.
-Hozzám is hasonló pletykák jutottak. Stratégiát használnak és sokan támadnak egyszerre. Lucan – szólította fel a srácot, – tartozol a királyságnak további szolgálatoddal, így megbízlak, hogy vizsgáld ki az ügyet – adta ki parancsba.
-Hogy? Én?! – lepődött meg. – Nem tudok, nem vagyok... – akadozott szava. – Csak szerencsém volt... – tisztázta. – Most már Nekrománcorokkal kell harcoljak? – értetlenkedett.
-Csak vizsgálni – mondta más szóval a tiszt. – Amit megtudsz, azt jelented nekünk – erre Lucan a fejre nézett, ami furcsa, de halk susogást hallatott. Ha a srác hatodik érzéke a rossz megérzés lenne, akkor ő már rég bele sem keveredett volna ebbe az egészbe.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
A háború dallamai
FantastikHamarosan minden, amiről azt hitted különbözik, most egybeforr egy hatalmas végkifejletben, ahogy a Háború dallamai visszaránt kétszáz évet és elmesél egy olyan történetet, ami még ma is nagy hatással van Ardónia népére. Kik azok az ardónok, mit csi...