Kapitola 11.

91 7 0
                                    


Pred zámkom sa pristavil koč, na ktorý sme dnes všetci čakali. Akonáhle sme ho videli z okien, všetci sme prišli dolu. Z koča pomaly a ladne vystúpila naša nová kráľovská speváčka - Jane Wyatt. Milo sme sa s ňou zvítali, komorný jej zobrali všetku batožinu a princezná jej išla poukazovať zámok.

Medzitým sa však čierna cisárovná náhlila kráľovskými chodbami, aby ešte stihla prísť a s novou Jane sa zvítať. Neskoro. Prišla ku dverám svojej komnaty, kde na ňu na jej počudovanie čakal o stenu opretý - modrý chlapec.

„Zabudla si."

„Zabudla...? Zabudla na čo ?"

„Nechcela si sa len tak náhodou naučiť strieľať ?"

„Chcela, ale dnes na to naozaj nemám čas."

„Aká škoda" sarkasticky sa uškrnie modrý chlapec. „Predpokladám, že nemáš čas už nikdy."

„Vlastne som zistila, že by ma to asi nebavilo, takže..." čierna cisárovná mykne plecami a posnaží sa obísť modrého chlapca, ten ju však zastaví.

„čo odo mňa chceš ?!" cisárovná sa začne pomaly rozčuľovať.

„od teba ? nič."

„Tak potom čo má toto znamenať ?!"

„Videl som ťa, ako si niekam išla."

„A ? Tu nie je zákaz voľného pohybu."

„Kde si bola ?"

„To nie je tvoja vec, prestaň ma sledovať a láskavo ma už pusti."

„Dobre"

„čo ?"

„Dobre." Modrý chlapec odstúpi od dverí a zmizne cisárovnej z dohľadu.

Tá sa ešte pre istotu poobzerá okolo, či ju nesledoval niekto ďalší a zalezie do komnaty.

Modrý chlapec nepotreboval odpoveď cisárovnej, pretože ju vedel sám. Chcel si iba preveriť, či naozaj má dôvod sa týmto všetkým zapodievať, ale podľa reakcie cisárovnej usúdil, že o tom nikto iný z kráľovstva nevie, a že to asi zmysel má. Namierené mal do kráľovskej knižnice, kde sú všetky archívy, encyklopédie, zoznamy a vlastne všetko, čo potrebuje, aby zistil, čo sa práve odohráva v cisárovninej hlave a s akým starcom má dočinenia.

Na druhej strane kráľovstva, v známych zámockých záhradách bola atmosféra o niečo pokojnejšia. Ja, dvorná dáma, Jane Wyatt, Radca a princezná sme sedeli za záhradným stolíkom v altánku lemovanom kvetmi, popíjali sme čaj a po dvoch hrali bedminton. Medzitým ako si Princezná a Radca vymieňali medzi sebou košík, ja a dvorná dáma sme spovedali Jane.

„Takžeee...." začala dvorná dáma, „Odkiaľ si prišla ?"

„Zo severu"

„Zo zimy ?"

„Aj tak sa to dá nazvať..."

„Tak preto si taká bledá...." dvorná dáma sa prisunie k Jane Wyatt a začne si zblízka prezerať jej tvár.

„Asi to bude tým..." Trošku hanblivo odpovedá Jane a odsunie sa späť od dvornej dámy.

„Neboj, tu sa opáliš veľmi rýchlo" Zasmeje sa dvorná dáma a pomaly si chlipne z čaju.

„výmena !" zaznie z diaľky hlučný hlas radcu.

Ja a Jane sa postavíme a ideme sa vystriedať s princeznou a radcom, ktorý nám už celý spotený podávajú do rúk rakety.

Biele kráľovstvo [SK]Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz