2nd Warning

622 38 4
                                    

5) Lucas dengan yejin memang pasangan couple. Tapi dia orang punya part tak banyak. Lucas pun tak banyak muncul. Dan saya syak, mesti akan ada yang tertanya, "apa function lucas dekat situ?" kalau tengok betul ii ada function Lucas dalam cerita ni T_T.

6) Semua watak dalam ni mainkan peranan sebenarnya. Sebab kebiasaannya, kalau heroin hilang, pasti hero yang jumpa bukti dulu. Tapi saya tak nak buat macam tu. Sebab tu saya jadikan si cheng watak pelajar sekolah. Lepas tu, Ten pun sama ada peranan. Biasanya hero yang akan buat tindakan untuk selamatkan heroin tapi saya jadikan watak ten yang merupakan seorang polis untuk selamatkan Jeonghyun. Tapi semuanya tiba-tiba 😂

7) pasal telefon jeonghyun tu, sebenarnya semasa hari kejadian Si cheng dah jumpa telefon tu cuma dia lambat buat tindakan untuk beritahu pada yejin.






Korang mesti tak fahamkan jalan cerita dia. Tiba-tiba Jeonghyun rasa nak bunuh diri. Tiba-tiba aje dia cakap selama ni dia pura-pura happy. Tapi, kalau awal-awal lagi saya dah buat dia murung saya rasa cerita ni tak akan habis 😂 cuma saya rasa silapnya saya sepatut bagi tanda-tanda Jeonghyun tu ada kemurungan dalan sesetengah bab. Sebab tu saya rasa saya perlu explain pada bab 38 dan saya rasa korang mesti pening kepala bila baca sebab banyak sangat bermain dengan masa.

Okey biar saya explain sikit.

Masa umur Jeonghyun 4 tahun, dia dah mula kena pukul dengan ayah dia. Nak jadikan cerita, mak dia meninggal ketika umur Jeonghyun 4 tahun. Lepas tu, ayah Jeonghyun bawa Jeonghyun lari untuk tinggal tempat lain. Bermula daripada umur Jeonghyun 5 tahun, Jeonghyun mula tinggal dengan ayah dia sahaja. Disebabkan ayah dia mula ketagih dadah since dia berumur 4 tahun, Jeonghyun selalu kena pukul dengan ayah dia.

Bila umur Jeonghyun menginjak angka 6, Jaehyun start tinggal dekat kawasan perumahan Jeonghyun tu (abaikan sama ada kawasan tu perumahan orang kaya atau tak 😓) . Dari situ, Jaehyun dan Jeonghyun kenal. Dia orang mula rapat bila Jaehyun tolong Jeonghyun.

Bila umur Jeonghyun menginjak ke angka 7, Jaehyun terpaksa berpindah ke luar negara (China). Semua sebab Puan Jung nak mulakan hidup baru.

Ketika Jeonghyun berumur 15 tahun, saya tulis dekat situ dia mula keluar rumah dan mula merempat ketika dia berumur 15 tahun. Sebenarnya, tahun ii sebelum ni, dia duduk seorang diri sebab ayah dia hilang entah ke mana untuk beberapa tahun sampailah dia berusia 15 tahun. Kenapa Jeonghyun keluar sewaktu umur dia 15 tahun? Sebab masa tu, ayah dia datang tinggal situ dengan dia. Dia sebagai anak, be like, "dia ayah aku. Aku tak boleh kurang ajar dengan dia walaupun dia selalu pukul aku." so tak apa. Dia okey aje ayah dia tinggal dengan dia tapi lain pula yang jadi bila ayah dia cuba buat yg bukan ii yang akhirnya menyebabkan Jeonghyun lari rumah dan duduk merempat. Alkisahnya~

Pasal kes ponteng sekolah pula (okey aku penat taip 😂)

Jeonghyun memang tak bersekolah sejak dia kecil lagi. Tapi bila dia berumur 13 tahun, Puan Jung tawar dia untuk masuk ke sekolah dengan bantuan Puan Jung. Okey, Jeonghyun terima. Dia memang rajin bila dia start masuk sekolah. Rajin datang sekolah buat kerja sekolah and so on. But then, bila berlakunya peristiwa dia ketika berumur 15 tahun tu, dia dah mula tak datang sekolah. Dia kerap ponteng. Kan saya tulis, dia cuma datang sekolah tak sampai lima hari sebulan. Sebabnya, dia dah mula rasa down. Daripada kecil lagi dia kena dera. Asyik kena pukul. Bila dah besar, dia hadap pula bapak dia yang macam tu. Sebab tu dia marah sangat dekat Jennie bila Jennie tuduh dia macam tu. Trauma.

Nak dijadikan cerita, dia tak datang sekolah tu sebabnya dia cederakan diri sendiri. Korang tahu kan bila orang dah start ada depression dia orang akan cuba buat yang bukan-bukan. So, disebabkan dia tak nak orang tahu dia cederakan diri sendiri, dia ambil kesempatan ponteng sekolah untuk hilangkan luka yang dia buat. Alkisahnya~

The point is, jangan abaikan orang yang ada depression. Korang tak boleh nak terus kata, dia orang nak attention. Sebab depression ni penyakit. Saya ulang PENYAKIT.

PENYAKIT MENTAL.

Sebab tu korang kena tolong. Well yes aku tahu akan ada yang annoying sebab rasa dorang macam nak attention. Lagi ii bila ada yang macam, "aku nak bunuh diri". Korang pun be like, "sukati kome ler. Malas layan." kan? But korang tak boleh nak terus kata, "oh dia na attention". Tak. Korang kena cuba, letakkan situasi korang dekat tempat dorang. Cuba rasa apa yang dorang rasa and please don't say, "Kalau aku jadi kau, aku tak akan buat benda tu". Please tho, macam mana korang tahu korang tak akan buat sedangkan korang tak rasa? And jangan tho, kalau someone tu cakap pape pasal masalah dia, kalau boleh, bagi aku lah kan, jangan cakap, "alah. Benda kecil je pun. Tu pun kecoh. Buat jela macam ni macam ni" dan seangkatan dengannya. Sebab kau tak tahu dia lalui apa sebenarnya. Kau tak tahu yang sebenarnya masalah tu pada dia sangat besar. Sampaikan boleh kena panic attack. Kena anxiety. Kalau dah kena benda tu, kau tak boleh buat kerja tahu tak. Boleh jejas kau punya harian.

Aku rasa aku dah cakap banyak 😂 first time aku membebel tho 😂 sorry la bebel. Aku sebenarnya geram bila ada certain people yang judge orang-orang yang nak cederakan diri ni. Jujur cakap aku pun geram. Tapi daripada korang maki hamun better korang tolong. Kalau tak boleh, doa kan la untuk dia. Support. Korang maki hamun pun dapat apa, kan?

Ini sekadar pendapat aku. Mungkin ada antara korang yang ada opinion yang bercanggah dengan pendapat aku. Tak apa. Pendapat masing-masing. Diri masing-masing. Apa yang aku cakap ni berdasarkan apa yang aku rasa je. Kau judge orang, kau rasa, kau dah sempurna sangat?

Teacher Jung | Jung Jaehyun NCT [COMPLETED]Where stories live. Discover now