32. Until We Meet Again

309 20 2
                                    

Ahaa~~~ Surprise😉😉










Jelita membuka matanya dan melihat Aaric sedang nyenyak tidur. Kepenatan kerana date mereka malam tadi. Jelita memegang rantai yang berloketkan cincin di lehernya. Cincin pemberian Aaric tersebut sengaja tidak dipakai di jari kerana takut hilang. Aaric juga tidak menyoalkan tentangnya. Tangan Jelita menguak rambut Aaric yang makin panjang itu. Perbualannya mereka malam tadi menganggu Jelita.

Aaric dimaklumkan oleh Lan bahawa kelima-lima adiknya telah ditemui. Jadi, Aaric akan pergi mendapatkan mereka. Dalam tempoh itu, mereka akan berpisah. Aaric bukan tidak mahu bawa Jelita tetapi dia tidak mahu tanggung risiko sekiranya segalanya sampai ke penggetahuan ayahanda. Aaric bahkan tidak mahu memberitahu Jelita di mana keberadaan mereka. Jelita dan Aaric baru sahaja jumpa dan hubungan mereka baru sahaja pulih dan kini mereka terpaksa berpisah lagi.

"Morning," sapa Aaric dengan suara baru bangun tidurnya.

Jelita tersenyum.

"Good morning my handsome," jawab Jelita

Aaric merangul erat tubuh Jelita.

"I love you," bisik Aaric.

Jelita membalas perlukan tersebut.

"Me too,"jawab Jelita.

"You what?" tanya Aaric.

"I love me too," Jelita tertawa kecil.

Jelita pelik kerana tidak mendapat respon dari Aaric. Dia mendongak untuk melihat wajah Aaric.

"Kenapa?" tanya Aaric.

"Kau tak marah? I mean, yelah. Aku tak balas semula cinta kau," Jelita meminta penjelasan.

Aaric tersenyum lalu dia mengucup kelopak mata Jelita.

"It okay. As long as you love yourself, and you know how valuable you are. If you happy with that, then that all I need," kata Aaric.

"First thing in the morning that I really hate to do is crying," Jelita menahan rasa.

Aaric mengucup kening Jelita. Lama. Kemudian, dia merangkul tubuh Jelita.

"I'm sorry," bisik Aaric.

"I don't deserve you," suara Jelita menggeletar.

"You deserve the world," balas Aaric.

"You are my world and I love you," Jelita mengucup bibir Aaric sekilas.

Aaric dan Jelita tertawa bahagia.

"I'm gonna miss this. All of this," kata Aaric.

"What you mean?" tanya Jelita.

Aaric bangkit dari pembaringannya. Dia mengucup seluruh wajah Jelita.

"I'm gonna miss this moment with you," kucupan Aaric turun ke leher.

Dia menggomol leher Jelita.

"Aaric!" Jelita kegelian.

"I'm gonna miss your scent. Your smile. Your eyes...."

"Aaric.." panggil Jelita.

"Hhmm?" Aaric memandang wajah Jelita.

"I want to be with you. I mean, forever," Jelita menggunakan segala taktiknya.

Aaric tertawa.

"I know you babygirl. Aku tak boleh bawa kau. I need you to stay here. Save and sound. Barulah aku boleh buat kerja aku dengan tenang," kata Aaric.

MedicineWhere stories live. Discover now