35. Surprise

250 20 0
                                    


sorry lambat update. saya sedang melalui fasa writer blok. uwaa!!! so black beauty, please support cerita saya Possessive. 






Segalanya berjalan dengan lancar. Hubungan Aaric dan adik-adiknya makin rapat. Ayahanda pula makin buntu dengan 'kehilangan' anak-anaknya namun tidak mengesyaki Aaric. Pengawasan Jelita pula makin dilonggarkan dan kini mereka sering berhubung. Namun, Aaric jadi makin tamak. Dia mahukan Jelita di pelukannya. Bukan hanya suara. Dia rindu akan gadis tersebut. Aaric menutup sedihnya dengan tawa.

Aaric dan adik-adiknya sering membuat perangai gila dan Lan sering memarahi mereka. Kenakalan Aaric makin menjadi-jadi dan bertambah teruk apabila adik-adiknya memberi semangat. Segalanya terasa betul sehinggalah tiba satu malam, mereka bersembunyi di dalam bilik Aaric. Niat mereka ingin mendengki. Mereka bersembunyi di almari, bawah katil, belakang langsir dan tempat-tempat yang sesuai untuk menyorok. Aaric melangkah masuk ke dalam bilik bersama phone di tangan. Fikirnya, adik-adik dia sudah tidur. Aaric melangkah ke balkoni.

"Hello," Jelita menjawab panggilan Aaric.

Adik-adik Aaric tertawa sendirian.

"Hmm," balas Aaric.

Jelita terdiam seketika, cuba menganalisis nada Aaric.

"Why you sound so sad?" tanya Jelita.

Mereka keluar dari tempat persembunyian. Nail membuat isyarat, dalam kiraan 1,2,3, mereka akan menerjah

"I'm not sad," balas Aaric.

Mereka berdiri kaku di tempat masing-masing.

"Is it about your baby brothers?" tanya Jelita.

"No, my baby brothers doing fine. They just... Being a lil bit naughty this few weeks," kata Aaric sambil tertawa kecil.

Mereka terasa sesuatu apabila Aaric melabel mereka sebagai 'baby brothers'.

"Then, what wrong? Kau tak nak video call. Are you ..... Crying?" Jelita cuba untuk berhati-hati dalam menggunakan perkataannya.

"Not i'm not crying," balas Aaric dengan nada mendatar.

Jelita menghela nafas lega.

"Nasib baik, kita dahlah jauh..."

"That the problem. Kita jauh," Aaric memotong kata-kata Jelita.

Jelita terdiam begitu juga adik-adik Aaric.

"Aaric..."

"I miss you," potong Aaric lagi.

"Let video call..."

"I'm afraid i will losting my sanity if i saw your face. Funny isn't it? Aku yang mintak kau tunggu tapi aku yang tak boleh sabar," Aaric tertawa kecil menutup dukanya.

"I love you," kata Jelita.

"Stop it!" marah Aaric.

"What? Loving you?" nada Jelita meninggi.

"Stop saying you love me," marah Aaric.

Adik-adiknya melangkah ke luar. Terbantut niat mereka untuk mendengki.

"I love you! I love you! I love you! I lo..."

Aaric mematikan talian. Dia melangkah ke dalam bilik dan merebahkan tubuh di atas katil. Keluhan berat dilepaskan. Beberapa minit berlalu dan jarinya mendail nombor Jelita.

MedicineWhere stories live. Discover now