05

4.6K 788 569
                                    


"Lee Yeonbi-shi!"

"Kang Euna!"

Dua nama ini telah naik di bilik disiplin sekolah kerana melakukan kekecohan sehingga  menyebabkan kesesakkan lalu lintas di bangunan E di hadapan bilik rawatan sekolah.

"Jeongseohabnida." perlahan sahaja suara Yeonbi menutur permohonan maaf.  Euna juga menunduk kesal. Hajatnya cuma nak perang mulut je. Tak sangka, tangan juga telah memainkan peranan sehingga mereka telah menibai antara satu sama lain.

"Jeongseohabnida." tutur Euna pula.

"Aigoo, kamu berdua bergaduh sebab lelaki ke?" soal Puan Jia Anderson dengan serius dan tepat. Dia sudah berkhidmat lebih kurang 20 tahun di sekolah Fenfection High School ini. Kebanyakkan masalah yang berlaku adalah masalah yang berulang setiap tahun. Crush, friendzone, antagonis, boyfriend dan kawan makan kawan sudah menjadi rencah rempah ratus setiap insan yang bergelar pelajar di sekolah ini.

Masa muda jangan disiakan..

"Tak lah." cepat Yeonbi membantah walaupun itulah hakikat yang sebenar.

"Mana ada, kita orang battle markah exam. Ada tak puas hati sikit. Kan Yeonbi?" laju Yeonbi mengangguk menyetujui kata-kata Euna.

"Betul tu!" sokong Yeonbi bersemangat wajar.

"Haih, baguslah kalau battle sebab exam tapi, tindakan awak berdua salah. Saya tak nak kejadian ini berulang bla bla bla bla bla bla bla jshdjdjsjyejsjsjsjsjsjnsmamkejsjjsjsjsnshsnsjsnhakkamamammajsbseueusjsjus? Shshjsjsjsjaja! Shhsjsjsjahshshsjsjsjshsjsjs....."

1 hour later...

____

"Kenapa Yeonbi gaduh dengan Euna?" tanya Jungkook pada Eungi yang sedang menggosok kukunya agar kelihatan cantik dan berkilat. Jungkook duduk di kerusi meja belajar Yeonbi
untuk memudahkan dirinya berinteraksi dengan Eungi dan Bom. Almaklum tempat duduk Eungi bersebelahan dengan Yeonbi manakala Bom di hadapan mereka.

"Aku tak tahu, sebab aku dengan Bom tengah struggle beratur nak beli makanan. Kurang ajar punya junior tu dia potong barisan aku!" tak semena mena Eungi menghamburkan kemarahannya yang masih belum tertuntas.

"Alah, mesti sebab Taehyung. Euna tu macam suka Taehyung juga je.." Bom mencelah seraya memandang Jungkook. Jungkook pula alih pandangan ke tempat Taehyung yang sedang berbual bersama Jimin sementara Cikgu belum masuk lagi .

"Tu, Jimin tu kenapa botak tengah?" mulut Jungkook termuncung ke arah sosok Jimin yang duduk di hadapan Taehyung. Tangan Jimin naik menutup kepala sendiri. Dari tadi dia dah jadi pusat perhatian ramai. Jimin dah set, esok dia tak nak datang sekolah.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Ex ; jjkWhere stories live. Discover now