27

3.8K 699 795
                                    

♥ Japan ; Central Japan International
Airport, Japan | 12:09 PM

♥ Japan ; Central Japan International Airport, Japan | 12:09 PM

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



bae seoyun
have a nice trip
sedih tak dapat pergi.
Terima kasih untuk hari semalam. 🖤

Jungkook hela nafas berat seraya menutup telefon pintarnya. Pesanan Seoyun tidak di balas. Dia kembali fokus dengan Yeonbi. Gadis itu sedang berjalan menuju ke arah bas pelancongan yang sudah menunggu mereka untuk di bawa ke sebuah kawasan penginapan.

Sampai di luar lapangan terbang, para pelajar dikumpulkan. Cikgu Rain dan beberapa guru yang mengendali rombongan tersebut meneliti satu persatu anak murid dengan tajam. Kalau ada yang tertinggal nanti dah menyusahkan.

"Euna mana?" soal Cikgu Rain apabila tidak melihat kelibat gadis itu bersama rakan-rakannya. Yeonbi toleh ke arah belakang sengaja ingin mencari kelibat Euna juga tapi tak sangka matanya tertembung dengan sepasang mata yang sedang memerhatikannya dengan pandangan redup. Yeonbi hanya buat tak tahu dan mengalihkan pandangan ke hadapan dengan selamba padahal jantung dah berdetak sakan.

"Ei, mana Euna ni?! Dahlah dah lapar!" bentak Eungi dengan sebelah kaki dihentak dan kedua tangannya mengusap perut sendiri. Wajah dicebik tanda protes.

"Apa? Kau lapar? Nah, ambil ni." cepat Jimin mengeluarkan lolipop dari poket seluarnya dan dihulur buat Eungi. Eungi pandang lolipop dan wajah Jimin silih ganti.

"Eoh? Eung.. k-kenapa dengan kau ni Jimin? Sejak dua menjak ni, kau baik dengan aku." kata Eungi seraya tangannya mengambil juga huluran lolipop itu.

Yeonbi menghela nafas ringan menyaksikan Jimin yang cuba menggoda Eungi. Yeonbi dah tak percaya sejenis lelaki baik ni. Huh!

Bom pula dah sakan mengusik Eungi dan Jimin. Jimin tersipu-sipu malu di situ.

"Kalau nak lagi, duduk dengan aku dalam bas tau. Bye.." Jimin menghadiahkan senyuman buat Eungi sebelum mengatur langkah berdiri di hadapan bas.

Sedang Eungi dan Jimin melakukan drama buat beberapa saat secara langsung. Lengan Yeonbi dicuit dari belakang. Yeonbi ingin menoleh tapi suara Jungkook cukup menyentakkan diri. Tak jadi dia nak menoleh pandang. Dia tegak sahaja memandang pemandangan di hadapan iaitu bas pelancongan.

"Yeon ah, mian.." ucap Jungkook seraya berdiri di samping gadis itu. Yeonbi paling wajah ke sebelah kiri. Semudah ABC je minta maaf?

Jadi apa gunanya pejabat polis tu kalau semua kesalahan boleh dimaafkan?! K perumpamaan tak sampai.

"yeon.. em em." lengan baju panjang Yeonbi di bahagian sikit ditarik tarik manja.

"Marah ke?" Jungkook menyoal soalan bodoh walaupun dah tahu jawapannya. Yeonbi tetap tidak melayan.  Eungi dengan Bom pula dah sibuk melayan Jimin di hujung sana. Sekejap je baik, tengok tu dah bercakaran balik. Eunjibom eunjibom. Berebut lolipop pula! Jimin melompat-lompat konon tak nak bagi lolipop yang lain. Ceh, buat comel-comel lah tu dengan Eungi.

Ex ; jjkWhere stories live. Discover now