10

4.2K 753 553
                                    

+Lee Yeonbi Pov

"Taehyung." aku menahan pergelangan tangannya. Saat mata kami bertemu jantung aku jadi berdebar sakan. Aku cuba tepis semua perasaan yang bertandang di dalam diri. Sekarang ni aku dah dapat!

Ya, aku dapat jawapan!
Cuma aku perlu mensahihkan sahaja jawapan aku ini.

Aku dapat rasakan ada sesuatu yang tak kena di sini.
Mungkin, Jungkook suka aku dan Taehyung tahu perkara itu. Dia tak dapat balas cinta aku sebab Jungkook. Kalau tak, cinta aku dah terbalas. Tibeh! Aku harap, teori aku betul. Penatlah fikir. Tapi macam syok sendiri pulak!

"Bwo?!" soal Taehyung dingin, dia pandang aku macam tak puas hati. Aku telan liur dengan perit. Alamak, tiba-tiba gugup nak tanya teori aku ni. Macam mana kalau jawapannya tidak seperti yang aku fikirkan?

Ahh pedulikan. Kan, hidup aku langgar scene langgar tak peduli siapa!

Taehyung menarik tangannya dari terus dicengkam aku dengan riak bekunya buat aku menjadi salah tingkah. Apa pasal aku pegang tangan dia lama lama?

"Kenapa?" soalnya lagi.

"Em ahh eungg aaa eeee emm."

"Um ah um ah um ah. Apa yang kau cuba nak sampaikan ni?" cepat Taehyung mencantas sebaik melihat aku macam tak tahu nak cakap apa.

"Em, terima kasih sebab unblock saya ehh aku... Hehehe." aku tersengih kelat dengan mata terkedip kedip perlahan. Eii, nak cakap saya awak pulak!

"Huh.." keluhan kecil meniti di bibir Taehyung. Punyalah aku lari bak usain bolt dan ini je yang aku cakap dekat dia? K balik nanti aku nak settle dengan diri sendiri. Mampus luh Yeonbi!

Taehyung bungkukkan badannya sedikit untuk mengambil tin air yang dah bergolek jatuh dari tempatnya tadi. Kemudian sebelah tangan aku diraih, aku terkena renjatan elektrik.

E-electric shockkk!

"Dah, main jauh-jauh.." dia letak tin air nescafe itu di atas telapak tangan aku. Jantung aku! Jantung aku! Jantung akuuuuuuuu! Berdetak dengan lebih kencang seperti genderang mahu perang. Mata aku terkebil-kebil memandangnya.

Masih terasa kehangatan tangannya mencengkam lembut pergelangan tangan aku tadi. Nak nangehh!

Dia berlalu pergi tanpa mengungkap sepatah lagi. Aku memerhatikan kepergiannya dengan hati berbunga-bunga. Tiba-tiba rasa macam sjhsjsjsjsjsj.

Tin air ini akan aku simpan sampai bila-bila walaupun dia dah expired nanti. Berbunga bunga lahabau. Tapikan...

Taehyung kan dah bertunang!
Arghhhhh nak nangesssssss!

Nasib nasib nasib baik aku tak tanya dia pasal teori aku tadi, apa kebudush sangat aku ni? Aku lupa dia dah bertunang. Hm!

Tapi, tak apa. Aku akan jaga tin air ni sebagai kenangan aku bersama Kim Taehyung. Aku, kau dan tin air. 🤍

Kalau bertunang boleh putus kan? HE HE.


_____

Loceng berbunyi menandakan, waktu rehat dah habis. Aku, Eungi dan Bom seperti biasa akan balik ke kelas bersama-sama. Sambil lalu di hadapan kelas 5 Dynamic sebab Bom nak tengok crush dia. Kim Mingyu. Ewah!

Ex ; jjkWhere stories live. Discover now