Yeonbi dan Jungkook jalan bersama menuju ke tempat pelajar-pelajar meletakkan kenderaan mereka. Yeonbi juga dah tahu mengenai motor skuternya yang di bawa oleh Jungkook.
"Aku bawa ke kau?" soal Yeonbi setelah mereka sampai di tempat tujuan.
"Eh, aku kan boyfie mestilah aku yang bawa." balas jejaka itu dengan lagak. Yeonbi tak berkata apa, dia terus campak kunci motor yang berada di tangannya pada Jungkook. Lelaki itu menyambut dengan tangkas. Giliran Jungkook pula menghulur topi keledar pada Yeonbi.
"Girly betul kau punya skuter ni. Kata geng swag." ujar Jungkook seraya mengangkat sebelah kakinya untuk naik ke atas motor skuter itu. Hendal dipegang kemas, Jungkook menolak skuter ke belakang untuk keluar dari tempatnya.
"Aku soft, Eungi je swag." kata Yeonbi seraya memakai topi keledarnya.
"Em, Kook. Kau belakanglah, biar aku bawa. Bukan apa aku pakai skirt lagipun aku pakai topi keledar." kaki Yeonbi berdiri di hadapan motor agar Jungkook menjadi pembonceng.
**
Mereka berdua lalu di perkarangan sekolah bersama motor skuter yang ditunggangi. Yeonbi di hadapan dan Jungkook di belakang. Yeonbi tekan hon motor apabila sekumpulan pelajar perempuan menghalang laluan jalan.
Sekumpulan pelajar itu pterus memberi laluan kepada akak dan abang senior ini lalu.
"Ommo, ommo. Itu kan Jk sunbaenim dengan Yeonbi sunbaenim." tutur Doda beriak hampa dan kecewa. Ahh crushhh! Prakkkkkkkk!
"Seoyun, kenapa Euna tengok Seoyun macam dah tak rapat dengan Jungkook? Mesti Seoyun takut dia buat apa apa dekat Seoyun kan?" Euna yang berjalan di sebelah Seoyun cuba mengorek rahsia gadis itu. Almaklum, selain Yeonbi. Seoyun juga target utamanya untuk tidak menggedik dengan Jungkook.
"T-tak adalah." balas Seoyun senyum tipis. Dalam diam Euna tersenyum sinis. Eleh!
Vrooom vroom vroom!
pin pin!
"Tumpang lalu, Coreuna!"
Yeonbi menekan hon lagi apabila Euna dan Seoyun pula menghalang jalan. Serentak Euna dan Seoyun menjarakkan diri dan memberi motor skuter Yeonbi bergerak di laluan tengah. Kedua manusia itu tergamam seketika melihat Yeonbi membawa Jungkook naik motor bersama sama. Siap sempat berbual nampak mesra.
"Ish!" decit Euna sekadar dalam hati, raut wajahnya cuba ditahan sedangkan Seoyun memerhatikan mereka dengan rasa sakit. Seoyun buang pandangan ke arah lain dan terus berlari menuju ke arah pemandu keretanya. Malas dah nak layan Euna. Tak ada mood bila nampak Yeonbi bersama Jungkook.
"Jungkook, teman aku pergi cyber cafe.."
"Eo? Buat apa?" soal lelaki itu. Yeonbi tidak berkata apa dan terus belok ke arah jalan kiri untuk pergi ke destinasinya.
____
Mata Jungkook mengecil bersama jari telunjuknya menekan mouse komputer. Mouse komputer juga digerakkan kiri dan kanan. Yeonbi mengajaknya ke cyber cafe untuk temankan dia mengedit gambar Bibi dengan detail butiran dan print gambar Bibi. Tapi, Jungkook pula yang buat kerja itu.
Lagipun dekat rumah bukan tak ada printer. Cuma, tak manis kalau nak ajak Jungkook datang masuk rumah ditambah ibunya tiada. Huhuhuhu