"TAK apa ke kita tak bawak Alya sekali ?Nanti dia merajuk pulak." kata Ellaina.
"Ibu yang suruh kita tinggalkan Alya kat dia."
Ellaina mengerutkan keningnya.
"Ibu ?"
"Ibu taknak kita stress dengan masalah yang terjadi ni.Dia tak percaya pun yang Viena tu anak abang.Dan tujuan dia suruh kita pergi bercuti ni untuk...Honeymoon !" Nashriq mengenyitkan matanya.
"Ibu tak bagitau Ell pun."
"Surprise !" Nashriq tersengih.
"Ell,mulai hari ini abang nak panggil Ell...S-A-Y-A-N-G boleh ?"
Ellaina tersipu-sipu.Dia memegang kedua-dua belah pipi suaminya.
"Abang kan suami,Ell ikut je."
"Thank you abang,sebab sudi terima Ell .Ell ingat abang takkan cintakan Ell sampai bila-bila." Ellaina mencebik.
"Ell dah banyak tolong abang.Sepatutnya abang yang ucap terima kasih."
"Ell janji,Ell akan berusaha jadi isteri yang baik untuk abang." kata Ellaina sambil tersenyum.
"Sayang dah cukup sempurna untuk abang dan terlalu baik untuk abang."
Mata Ellaina kemudian melihat sepasang suami isteri yang bahagia bersama anak-anak mereka.Mereka sekeluarga kelihatan gembira dapat meluangkan masa bersama-sama.Ellaina tersenyum.
"Tengok tu.Ell harap nanti kita pun macam tu." Ellaina menunjukkan jari telunjuknya ke arah pasangan suami isteri itu.
"Anak diorang dah 3.Yang kita ni bila nak bagi Alya adik ?" usik Nashriq.
"InsyaAllah" Ellaina tersenyum meleret.
"Abang nak baby kembar tau.Kalau boleh setiap tahun nak baby kembar."
Ellaina melopong dan ketawa.
"Kalau macam tu,biar abang je lah mengandung !"
AFIYA tidak berpuas hati dengan apa yang terjadi.Semua rancangan dia dan Nadia hampir-hampir terbongkar.Dia tidak faham mengapa keras sangat hati si Nashriq itu.
"What ?DNA ?!"
"Ye lah.Dia nak aku buat DNA baru dia mengaku budak tu anak dia." Afiya menjeling
"Aduh.Habis tu apa kata maksu kau dan ibu Nash ?"soal Nadia.
"Maksu aku tak tau nak kata apa dah.Yang orang tua tu pulak asyik diam je."
"Dan Nash pulak seronok pergi honeymoon dengan wife kesayangan." sindir Nadia.
"Honeymoon ?!Mana kau tahu ?!!" jerit Afiya.Hatinya semakin bertambah panas.
"Aku stalk akaun instagram Nash lah."
"Aku ingatkan dengan rancangan kita ni boleh pecah belahkan diorang rupanya tak..." kata Nadia sambil menggelengkan kepalanya.
Afiya mengetap giginya.
"Ish !!!"bentak Afiya.
"Senang cerita kau pergi lah perangkap Nashriq tu.Kahwin free senang."
"Masalahnya diorang tengah bercuti sekarang ni.Kita pun tak tahu bila diorang balik."
"Tapi..."
Afiya terfikir sesuatu.
"Dia ada share location tak ?" soal Afiya.
"Ada !" kata Nadia.
"Good !" kata Afiya sambil tersenyum lebar.
YOU ARE READING
7 SYARAT CINTA!
RomanceEllaina terpaksa akur apabila dia bakal dijodohkan dengan lelaki yang berstatus suami orang.Pada mulanya,Nashriq melayan Ellaina dingin,namun apabila gadis itu menetapkan 7 syarat semuanya berubah.Perlahan-lahan cinta mula berputik di antara mereka...