40

4.3K 86 27
                                    

NASHRIQ menghembuskan nafasnya di telinga Ellaina.Dia membelai pipi isterinya itu.Cantik !Tengah tidur pun cantik !Sambil bibirnya tersenyum-senyum,Nashriq mengucapkan sesuatu kepada Ellaina.

"I love you sayang."

Pantas Ellaina membuka matanya dan tersengih.

"I love you too !" Ellaina mendongakkan sedikit kepalanya ke atas dan lantas bibirnya mencium pipi Nashriq.

"Morning sayang..." Nashriq mencuit hidung Ellaina.

"Awalnya abang bangun." kata Ellaina sambil menggosok-gosok matanya.

"Saja bangun awal.Nak ambil angin kat luar."

"Sayang pergi mandi eh.Nanti kita makan sama-sama." kata Nashriq .Ellaina memandang nasi lemak yang terhidang di atas meja di sebelah katil bersama dengan air teh tarik.

"Gemuk lah Ell macam ni ! Hari-hari makan nasi lemak." Ellaina mencebik.

"Gemuk pun tak apa kan ?"

"Mana boleh !Nanti abang dah tak sayang Ell lagi." Ellaina menyilangkan tangannya di dada.

"Sayang gemuk ke kurus ke abang tetap sayang !"

"Eleh.Awal-awal je cakap macam ni.Nanti Ell dah gemuk,abang dah taknak kat Ell lagi."

"Sayang ni kan makin manja tau.."Nashriq mendekatkan tubuhnya dengan Ellaina.Ellaina mula merasa seram sejuk .Jangan oii !

"Eii jangan lah !"

"Semalam okay je." kata Nashriq sambil tersenyum.

"Tu semalam ,ni hari ini !"

"Ada je jawab,cium karang !" Nashriq sengaja mahu mengusik Ellaina dengan mendekatkan lagi mukanya dengan isterinya itu.

Pantas Ellaina turun dari katil dan berlari masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan dirinya.





"BABY.....tak sangka kita jumpa kat sini kan.Jodoh la tu namanya !" tegur Afiya sambil memaut lengan sado Nashriq.

"Apa you buat kat sini ?"

"Jalan-jalan cari hati you !" Afiya melentokkan kepalanya di lengan Nashriq.

"Baby,alang-alang kita dah jumpa ni kan,apa kata you teman I pergi makan ke jalan-jalan ke."

"Fiya,I datang sini nak honeymoon dengan wife I.Bukan dengan You !" kata Nashriq.

"Tapi mana wife you ?Kenapa You sorang-sorang kat sini ?" Afiya tersenyum sinis.

"Baby,boleh lah temankan I jalan-jalan .Tak pun teman I pergi makan je.Please,baby !" Afiya merayu.

"No,Fiya.Nanti wife I nampak." Nashriq menolak.

Afiya mendengus kasar.

"I janji I akan bersihkan nama you balik.I akan cakap dengan maksu yang Viena tu bukan anak I,okay ?"

"Tapi dengan syarat You kena temankan I pergi makan !" Afiya mengenyitkan matanya.

"Kan I dah kata,tak boleh !"

"You sanggup ke nak tengok Ell nangis hari-hari sebab maksu suruh You ceraikan dia ?Kalau You tak nak,You teman I.Nanti I akan bagitau maksu yang kita tak pernah berkahwin dan tak pernah ada anak !" kata Afiya.

"You tak reti faham bahasa ke,Fiya ?"

"Fine !You taknak tak apa,tapi You jangan menyesal !I takkan teragak-agak nak paksa maksu suruh You ceraikan Ell !" bentak Afiya.Dia sengaja mengugut Nashriq.

Nashriq mengeluh.Dia memandang Afiya.

"Okay.I akan temankan You.Tapi kejap je."

Afiya tersenyum gembira .Boleh lah dia menepuk tangan sekuat-kuatnya apabila melihat reaksi Ellaina cemburu melihat dia dan Nashriq keluar berdua-duaan.

7 SYARAT CINTA!Where stories live. Discover now