Biraz kısa ama bugün ikinci bölüm.
İyi okumalar :)
...Hakan Vreskala- Uyudun Sen
Bilge elimi tutup başını omzuma yaslarken elinin üzerini okşuyordum. Yine migreni tutmuştu ve bu zamanlarda biraz masum oluyordu. Genelde bana sırnaşır ve tüm gün boyunca uyurdu. Ve ben de bu süre zarfında onu izlerdim. Çok güzel ve kusursuz bir yüzü vardı. Ayrıca uyurken bebek gibi oluyordu.
Ona karşı içimde her zaman bir anne şefkati vardı. Deniz ile de iyiydik, onu da seviyordum ama Bilge benim için ayrıydı. Sonuçta 17 yıllık hayatımın tamamını onunla geçirmiştim. Onun hakkında en küçük ayrıntıları bile bilir ve onu herkesten iyi tanırdım. O da aynı şekilde beni.
Sinirlendiğinde dolan gözlerini saklamak için yalnız kalmayı sevdiğini bilirdim mesela. Filmlerin sonu güzel bitse de bittiği için her filmin sonunda ağladığını bilirdim. İşaret parmağında hiç çıkarmadığı ince yüzüğün onun için ne kadar önemli olduğunu bilirdim. Ninni dinleyerek uyuduğunu, dinlemeden uyuyamadığını bilirdim. Yaz aylarında güneşten nefret edip ama aynı zamanda güneş resimleri çizmeyi sevdiğini bilirdim. Ve migreni tuttuğunda göğsümde uyumanın ona iyi geldiğini de bilirdim.
"Uyudun sen, büyüdün sen
Başucumda haylaz
Sen varken hayat asla sarpasarmaz
Uyudun sen, büyüdün sen
Başucumda haylaz
Sen varsan hayat asla sarpasarmaz.""Çok güzelmiş."
Parmaklarım saçlarında gezinmeye devam ederken sınıftan birisi bağırarak öğle arasının bitmesine ne kadar kaldığını sorduğunda on dakika cevabını aldı. O an yemek yemediğimi ve ne kadar aç olduğumu fark ettim ama umursamadım.
"Senin için ezberledim. Devam edeyim mi?"
Kafasını salladı ve elini belime sardı."Her akşam sana yeni bir masal uydurdum
Her masalda ben de uykuya daldım
Aklıma durduk yere kötü şeyler getirip
İlk kez ölümü ciddiye aldım
Her gece seni sevdiğimi anlattım
Bir gece olsun sormadın anlamını
Ya söyleyişimden anlamıştın
Ya da çoktan uyudun, masal sandın"Ninninin sonunda uykulu sesiyle mırıldandığı cümleler beynime kazınırken zil çaldı ve seyrettiğim yüzünü homurdanarak göğsüme gizledi.
"Senden vazgeçemem."
Deniz bağırarak önümüzdeki sıraya oturduğunda Bilge biraz daha kıpırdanıp iki kolunu birden bana doladı. Uzanıp Deniz'in kafasına vurdum. "Aptal! Başı ağrıyor. Mal mal bağırmasana."
"Aman iyi be." Bakışlarını üzerimizde gezdirip "Ne bu böyle mıç mıç ayındaki sevgililer gibi." dedi yüzünü buruşturarak. " Dip dibesiniz."
" Ne saçmalıyorsun?"
Ellerini iki yana kaldırdı ve dudağını bükerek omuz silkti. "Ben bilmem."
"Siktir git."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ay Güneşten Daha Güzel [gxg]
Short Story''Ay çok güzel,'' dedim gözlerim hala gözlerindeyken. Neyi kastettiğimi biliyordu. ''Hayır, Güneş daha güzel.'' Neyi kastettiğini biliyordum. Dudaklarına uzanıp küçük bir öpücük kondurdum ve burnumu saçlarının arasına daldırıp kokusunu içime çektim...