Bu günün üçüncü bölümü!!! Bir de ben şuraya bir dipnot bırakayım.
Dipnot: Her bölüm de yorumlara bırakılan şarkıları medyaya ekleyeyim diyorum. Nasıl? Hem yeni şarkılar keşfederiz belki.
Şarkıları şuraya alayım.
...Ay'ın Güneş'ten çaldığı ışıkla geceyi aydınlattığı sokakta yürürken fazla sesli dinlediğim şarkı kulaklıktan dışarı sızıyordu. Ama saat o kadar geç ve sokak o kadar boştu ki birinin rahatsız olacağını sanmıyordum.
Yalnızlığa döndüm yüzümü
Hangi el bıraktı hüzünü
Bir el uzat şu garip halime
Bir tek sözün yeter gönlüme*Neden dinlediğim her şarkıda gözümün önüne gelen yüz, bir o kadar tanıdık ama bir o kadar da uzak olmasını istediğim bir yüz oluyor? Pembe saçları, soluk dudakları, ela gözleri neden bana bu kadar kusursuz geliyor? Halbuki omuzları bir kıza göre fazla iri ve bu ona yakışmamalı.Gözlerinin altı genelde mor ve bu onun kusuru olmalı. Kafasını eğdiğinde çıkan minicik gıdığı onu sevimli göstermemeli.
Kulaklıklarımı çıkardım ve kaldırıma oturup bacaklarımı uzattım. Abimin evine gitmem ve ailem hakkındaki gerçeklerle yüzleşmemin üzerine 3 koca hafta eklenmişti. Notlar hala geliyordu. Bu 3 haftada 3 not gelmişti. Ayrıca sınavlar başlamıştı ve 3 gün sonra çarşamba günü matematik sınavı vardı. Bilge bize gelecek ve ders anlatacaktı.
"Senden vazgeçemem."
"Erkek olduğu ne malum?"
"Ayrıca ya hayatındaysa."
Bütün oklar Bilge'yi gösteriyordu. Cümlelerini anlamayacak kadar aptal değildim. Ya da aptaldım. Belki de sadece kim olduğunu tahmin ettiği için böyle cümleler kuruyordu. Ben onun olmasını istediğim için okların hedefini ona çeviriyordum.
Montumun cebinde titreyen telefonla kulaklığın tekini kulağıma takıp aramayı yanıtladım.
"Efendim?"
"Beliz? Neredesin? Annen çok endişelenmiş. Neden evde değilsin?"
"Bilge?"
"Hı?" Nefes seslerimizi dinlediğimiz saniyeler sonucunda cümlelerimi toparlayabildiğim kadarıyla aktarmaya çalıştım.
"Abimi reddettiler. Beni de reddedecekler. Değil mi?"
"Neden böyle düşünüyorsun?"
"Ben de bir kızı sevebilirim. Eğer seversem onları kaybederim. Değil mi?"
Kesik bir nefes aldığında beni anladığına emindim. Oydu işte. Aptal değildim.
"Bilmiyorum. Eve git. Sonra konuşuruz." Aramayı sona erdirdiğinde kulaklığın diğer tekini de takıp sözlerine odaklanamadığım bir şarkı daha açtım.
Yarım saat sonunda eve geldiğimde kapıyı açıp anahtarı anahtarlığa taktım ve montumu çıkarıp askıya astım.
"Beliz!" Telaşlı seslerle beraber bana dolanan iki çift kolla bir süre ayakta dikildik. Kollar benden ayrıldığında odama doğru ilerledim.
"Geç kaldığım için üzgünüm. Evde olmazsınız diye düşünmüştüm. O yüzden sorun etmemiştim."
Cümlelerim ortalıkta sallanıp karşılık bulamadığında kapıyı kapatıp kendimi yatağa bıraktım. Pijamalarımı giymeye halim yoktu. Alarmı her zamankinden biraz daha erken kurdum ve telefonumu komodine koyup gözlerimi kapadım.
Her gece seni sevdiğimi anlattım
Bir gece olsun sormadın anlamını
Ya söyleyişimden anlamıştın
Ya da çoktan uyudun, masal sandın
...Çağan Şengül- Yalnızlığa Döndüm Yüzümü
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ay Güneşten Daha Güzel [gxg]
Conto''Ay çok güzel,'' dedim gözlerim hala gözlerindeyken. Neyi kastettiğimi biliyordu. ''Hayır, Güneş daha güzel.'' Neyi kastettiğini biliyordum. Dudaklarına uzanıp küçük bir öpücük kondurdum ve burnumu saçlarının arasına daldırıp kokusunu içime çektim...