Teamă - Când ne temem, nu-L auzim pe Dumnezeu

52 6 0
                                    


CÂND NE TEMEM, NU-L AUZIM PE DUMNEZEU

Îndemnul "nu vă temeți" este frecvent repetat în Scriptură. Frica este descrisă ca:

• Robie

Și voi n-aţi primit un duh de robie, ca să mai aveţi frică, ci aţi primit un duh de înfiere, care ne face să strigăm: „Ava!”, adică „Tată!”
(Noul Testament, Romani 8:15)

• Pedeapsă

În dragoste nu este frică, ci dragostea desăvârșită izgonește frica, pentru că frica are cu ea pedeapsa; și cine se teme n-a ajuns desăvârșit în dragoste.
(Noul Testament, 1 Ioan 4:18)

• O cursă

Frica de oameni este o cursă, dar cel ce se încrede în Domnul n-are de ce să se teamă.
(Proverbe 29:25)

Adesea, expresia "nu te înspăimânta" (lit. "Îngrozit", "panicat") însoțește porunca: "Nu te teme!".

Scriptura oferă o listă lungă de lucruri pentru care credincioșii nu trebuie să se îngrijoreze:

× Nevoile materiale

De aceea vă spun: Nu vă îngrijoraţi de viaţa voastră, gândindu-vă ce veţi mânca sau ce veţi bea; nici de trupul vostru, gândindu-vă cu ce vă veţi îmbrăca. Oare nu este viaţa mai mult decât hrana și trupul, mai mult decât îmbrăcămintea?
(Noul Testament, Matei 6:25)

× Dușmanii

Iată că Domnul Dumnezeul tău îţi pune ţara înainte; suie-te, ia-o în stăpânire, cum ţi-a spus Domnul Dumnezeul părinţilor tăi; nu te teme și nu te înspăimânta.’
(Vechiul Testament, Deuteronom 1:21)

× Alți dumnezei

Domnul făcuse legământ cu ei și le dăduse porunca aceasta: „Să nu vă temeţi de alţi dumnezei; să nu vă închinaţi înaintea lor, să nu le slujiţi și să nu le aduceţi jertfe. Ci să vă temeţi de Domnul [...] înaintea Lui să vă închinaţi și Lui să-I aduceţi jertfe.
(Vechiul Testament, 2 Împărați 17:35-36)

× Moartea

Chiar dacă ar fi să umblu prin valea umbrei morţii, nu mă tem de niciun rău, căci Tu ești cu mine. Toiagul și nuiaua Ta mă mângâie.
(Vechiul Testament, Psalmul 23:4)

× Armatele și războaiele

Chiar o oștire de ar tăbărî împotriva mea, inima mea tot nu s-ar teme. Chiar război de s-ar ridica împotriva mea, tot plin de încredere aș fi.
(Vechiul Testament, Psalmul 27:3)

× Reputația

Și limba mea va vesti zi de zi dreptatea Ta, căci cei ce-mi caută pierzarea sunt rușinaţi și roșii de rușine.
(Vechiul Testament, Psalmul 71:24)

× Zilele rele

Pentru ce să mă tem în zilele nenorocirii, când mă înconjoară nelegiuirea potrivnicilor mei?
(Vechiul Testament, Psalmul 49:5)

× Copiii

Iată, fiii sunt o moștenire de la Domnul, rodul pântecelui este o răsplată dată de El.
(Vechiul Testament, Psalmul 127:3)

× Viitorul

Doamne, Tu mă cercetezi de aproape și mă cunoști, știi când stau jos și când mă scol și de departe îmi pătrunzi gândul.
Știi când umblu și când mă culc și cunoști toate căile mele.
Căci nu-mi ajunge cuvântul pe limbă, și Tu, Doamne, îl și cunoști în totul.
Tu mă înconjori pe dinapoi și pe dinainte și-Ţi pui mâna peste mine.
O știinţă atât de minunată este mai presus de puterile mele: este prea înaltă ca s-o pot prinde.
(Vechiul Testament, Psalmul 139:1-6)

Pași spre luminăUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum