Îndelunga răbdare

57 6 0
                                    


   Îndelunga răbdare este atitudinea care include blândețea, capacitatea sau dispoziția de a îndura dificultăți, statornicie și toleranță. Este un răspuns activ față de obstacole, nu o resemnare pasivă față de inevitabil.

  Un cuvânt important atât în ebraică, cât și în greacă, "îndelunga răbdare" este un atribut al lui Dumnezeu (Ps. 86:15 - Dar Tu, Doamne, Tu ești un Dumnezeu îndurător și milostiv, îndelung răbdător și bogat în bunătate și în credincioșie), o roadă a Duhului Sfânt (Galateni 5:22 - Roada Duhului, dimpotrivă, este: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioșia...) și o atitudine pe care toate femeile trebuie să o manifeste (1 Corinteni 13:4 - Dragostea este îndelung răbdătoare, este plină de bunătate, dragostea nu pizmuiește, dragostea nu se laudă, nu se umflă de mândrie...).

   Apostolul Pavel s-a rugat pentru coloseni ca să aibă răbdare, îndelungă răbdare și bucurie (Coloseni 1:9-12).
Răbdarea (gr. hupomone, lit. "a susține") înseamnă să suporți, chiar aplecându-te sub efort, povară sau suferință, și să transformi dificultatea în ceva glorios. Cel mai adesea, termenul "răbdare" le este aplicat oamenilor. Copiii lui Dumnezeu trebuie să fie răbdători cu alții, mai ales atunci când se confruntă cu adversități (Romani 5:3-4 - Ba mai mult, ne bucurăm chiar și în necazurile noastre, căci știm că necazul aduce răbdare, răbdarea aduce biruinţă în încercare, iar biruinţa aceasta aduce nădejdea).

Răbdarea este o caracteristică a dragostei adevărate (1 Corinteni 13:4 - Dragostea este îndelung răbdătoare...).

"Îndelunga răbdare" (gr. makrothumia) este o calitate aplicată cel mai adesea lui Dumnezeu. Rădăcina termenului înseamnă "a înlătura mânia, în timp ce suferi răul sau nedreptatea". Doar Dumnezeu poate fi îndelung răbdător (Ps. 86:15; Ioel 2:13). Doar El este "încet la mânie" (Exod 34:6; Numeri 14:18, Neemia 9:17). Cu toate acestea, creștinii pot ajunge îndelung răbdători prin puterea Duhului Sfânt. Credincioșii care trăiesc prin Duhul Sfânt dezvoltă o atitudine de îndelungă răbdare pe care nicio circumstanță n-o poate distruge și o răbdare pe care niciun om nu o poate înfrânge:

Vă sfătuiesc dar eu, cel întemniţat pentru Domnul, să vă purtaţi într-un chip vrednic de chemarea pe care aţi primit-o, cu toată smerenia și blândeţea, cu îndelungă răbdare; îngăduiţi-vă unii pe alţii în dragoste și căutaţi să păstraţi unirea Duhului prin legătura păcii.

Efeseni 4:1-3

Articol preluat din Biblia pentru femei,
Din cartea Psalmilor,
Categoria Roada Duhului
Pag 856

Pași spre luminăUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum