— Zici că vrei să îți lași vitele pe câmpul acela în timpul iernii? Nu-ți fă griji cu privire la adăparea lor; pur și simplu lasă-le să bea apă din râu, mă sfătui domnul Meyer.— Chiar așa? Nu cred că celor de la Departamentul de Resurse Naturale o să le convină. Ei vor ca malurile să arate bine. Vitele vor călca malurile în picioare și le vor strica.
Cu ochii mari, domnul Meyer își apropie fața de a mea. Își drese glasul și își îndreptă degetul arătător spre pământ.
— Știi unde e locul celor de la Departamentul de Resurse Naturale? întrebă el scrâșnind din dinți. La trei metri sub pământ. Și chiar acolo o să-i bag, dacă mă vor deranja vreodată. Nu-i lua deloc în seamă pe oamenii ăștia.
*
Nu cred că domnul Meyer chiar i-ar băga în pământ pe cei de la Departamentul de Resurse Naturale, dacă aceștia ar veni la ferma lui. Dar ei deja sunt îngropați în mintea lui.
Din fire, noi avem o lipsă de respect față de autoritate. Glumele despre guvern vor produce râsete în aproape orice audiență. Dar cum vrea Dumnezeu ca tu și eu să ne raportăm la autoritățile civile?
„Nu blestema pe împărat nici chiar în gând și nu blestema pe cel bogat în odaia în care te culci, căci s-ar putea întâmpla ca pasărea cerului să-ţi ducă vorba și un sol înaripat să-ţi dea pe faţă vorbele.”
(Eclesiastul 10:20)„De aceea trebuie să fiţi supuși nu numai de frica pedepsei, ci și din îndemnul cugetului [...] Daţi tuturor ce sunteţi datori să daţi: [...] cui datoraţi frica, daţi-i frica; cui datoraţi cinstea, daţi-i cinstea.”
(Romani 13:5,7)„Cinstiţi pe toţi oamenii; iubiţi pe fraţi; temeţi-vă de Dumnezeu; daţi cinste împăratului!”
(1 Petru 2:17)„Domnul știe să [...] păstreze pe cei nelegiuiţi ca să fie pedepsiţi în ziua judecăţii: mai ales pe cei ce, în pofta lor necurată, umblă poftind trupul altuia și dispreţuiesc stăpânirea. Ca niște îndrăzneţi și încăpăţânaţi ce sunt, ei nu se tem să batjocorească dregătoriile. ”
(2 Petru 2:9,10)Trebuie să respectăm guvernul civil, pentru că fără un astfel de guvern lumea ar fi mult mai rea decât este acum.
Trebuie să respectăm guvernul civil, pentru că respectul este singurul lucru care menține pacea reciprocă și ne pazește de ororile unei anarhii. Dar mai presus de toate, trebuie să respectăm guvernul civil pentru că Dumnezeu ne spune să o facem. El a rânduit structura de autoritate pe pământ; în calitate de copii ai Săi, noi trebuie să respectăm autoritățile guvernamentale.Putem respecta guvernul civil fără sa-i respectăm pe funcționari? Nu, fiindcă atât funcționarii, în mod individual, cât și guvernul, în general, sunt cei despre care ni se spune în Biblie că trebuie să-i respectăm.
Un creștin respectă oficialitățile pentru că se supune lui Dumnezeu, nu neapărat pentru că el ar fi de acord cu ele. Dumnezeu nu ne-a spus că funcționarii fac bine ceea ce fac, ci ca noi trebuie intotdeauna să îi respectăm. Chiar și atunci când nu trebuie să ne supunem lor, trebuie să fim plini de respect.
„Trebuie să ascultăm mai mult de Dumnezeu decât de oameni” este o declarație plină de respect (Faptele Apostolilor 5:29).
Noi respectăm la fel atât femeile, cât și bărbații care sunt în funcții de conducere.
Întrebarea NU este dacă funcționarii înțeleg voia lui Dumnezeu pentru viața lor. Întrebarea este dacă NOI înțelegem sau nu voia lui Dumnezeu pentru viața noastră.
Ce facem atunci când un funcționar încalcă "drepturile" pe care noi le așteptăm în calitate de cetățeni ai unei țări democratice?
Lloy A. Kniss a fost un tânăr menonit nonrezistent din Johnstown, Pennsylvania, în Primul Război Mondial. În tabăra Greanleaf din Georgia, ofițerii din armată îl loveau, îl băteau și îl batjocoreau fiindcă el refuza să dea o mână de ajutor. Lloy știa că îi putea raporta pe câțiva dintre ofițerii abuzivi la Washington, D.C., iar cei din autoritățile mai înalte i-ar fi exclus din slujba lor. Dar nu i-a raportat, fiindcă acesta ar fi fost un act de răzbunare. De fapt, ofițerii se simțeau în siguranță, profitând de Lloy și de alți tineri nonrezistenți, pentru că știau că aceștia nu i-ar raporta.
După ce Lloy s-a eliberat din tabăra militară, unul dintre ofițerii abuzivi a venit la el cu lacrimi în ochi și și-a cerut scuze pentru modul în care s-a purtat cu el. Lloy l-a asigurat că nu-i poartă pică.
După mai mulți ani, Lloy a spus că lucrurile intamplare în tabără "nu erau sub nicio formă demne se excelenta conducere a țării, și nici încurajate de aceasta."Apostolul Pavel avea drepturi de cetățean roman, dar nu s-a răzbunat împotriva acelora care au încercat să-i nege aceste drepturi.
Cât încă suntem în viață, Dumnezeu ne cere să respectăm autoritățile civile. Și când vom muri, chiar dacă am primit sau nu ce ni se cuvenea în viață, nu ca mai conta. Așadar, respectă-i pe cei "înălțați în dregătorii". Răsplata este prea mare pentru a o pierde!
Autor: Michael S. Martin
Publicare text Wattpad: EllyEliza
Preluat din Sămânța adevarului, ianuarie 2019
CITEȘTI
Pași spre lumină
No FicciónArticole, curiozități, meditații despre viață, mărturii creștine și multe altele!