În primul rând, suntem chemați să mulțumim prin dărnicie.
"În chipul acesta veţi fi îmbogăţiţi în toate privinţele, pentru orice dărnicie, care, prin noi, va face să se aducă mulţumiri lui Dumnezeu."
2 Corinteni 9:11Cu o mână primim ceea ce am cerut și cu cealaltă, cu recunoștință, oferim din ceea ce am primit. Dărnicia e mai mare decât zeciuiala. Zeciuiala are în ea spiritul legii, dărnicia are în ea spiritul milei și al recunoștinței. Nu contează cât dai, ci mai mult contează motivația cu care dai.
În al doilea rând, să-I mulțumim lui Dumnezeu prin cântări și rugăciuni de laudă și adorare.
"Cântaţi Domnului cu mulţumiri, lăudaţi pe Dumnezeul nostru cu harpa!"
Psalmul 147:7Cântarea cântată din inimă, cu o deosebită recunoștință, are o mare valoare de mulțumire înaintea lui Dumnezeu.
De asemenea, rugăciunea de mulțumire e un gest pe care nu trebuie să-l neglijăm:
"S-a aruncat cu faţa la pământ la picioarele lui Isus și I-a mulţumit. Era samaritean."
Luca 17:16Știți de ce subliniază Biblia că acel lepros vindecat era samaritean? Pentru că cel mai greu lucru pentru un samaritean era să recunoască că a fost ajutat de un iudeu. Și totuși s-a întâmplat. A fost mulțumescul care i-a adus mântuirea.
În al treilea rând, să-I mulțumim lui Dumnezeu prin prezența la Casa Domnului.
"Intraţi cu laude pe porţile Lui, intraţi cu cântări în curţile Lui! Lăudaţi-L și binecuvântaţi-I Numele!"
Psalmul 100:4Jertfele de mulțumire în Vechiul Testament se aduceau personal la Templu. Mulțumescul are valoare când vii să te întâlnești cu ceilalți mântuiți, care aduc și ei, la rândul lor, ofrande...
Prezența ta duminică la biserică e o recunoștință publică pentru tot ce a făcut Dumnezeu pentru tine în timpul săptămânii.
În al patrulea rând, vorba și fapta noastră trebuie să dovedească constant o atitudine de mulțumire.
"Și orice faceţi, cu cuvântul sau cu fapta, să faceţi totul în Numele Domnului Isus și mulţumiţi, prin El, lui Dumnezeu Tatăl."
Coloseni 3:17Dacă toată ziua prin vorba mea arunc reproșuri asupra sistemului politic, asupra vremii, asupra comitetului, asupra tuturor, este aceasta o stare de mulțumire? Cine mă aude, în acest fel, poate spune că sunt un om deosebit de recunoscător?
E greu să fii mulțumit de salariul pe care îl ai când alții au mult mai mult, dar nu uita: cine e mulțumit, cu puțin, va ști să prețuiască când ste mult. Cine nu știe să fie mulțumit cu 1000 de lei, nu va fi mulțumit nici cu 1000 de euro...
CE CÂȘTIG CÂND MULȚUMESC?
Fericirea și sănătatea noastră depinde foarte mult de atitudinea de mulțumire pe care o avem.
Știați că cel care stă în chirie (și poate mulțumi Domnului pentru aceasta) se odihnește mai bine decât cel care are o casă mare și 10 hectare, dar nu poate dormi când vede că vecinul are cu un hectar mai mult ca el?
Unii au bucurie doar la Paști și la Crăciun, când au masa plină, alții au bucurie tot anul, chiar dacă nu e masa plină. Pentru că nu ce ai pe masă e important, ci ce ai în inimă...
"Toate zilele celui nenorocit sunt rele, dar cel cu inima mulţumită are un ospăţ necurmat."
Proverbe 15:15Unii au sărbători fericite o dată pe an, alții au tot anul...
Știați că unii doctori au recomandat pacienților cu hipertensiune sa își numere Binecuvântarile în fiecare săptămână și, în scurt timp, s-a observat o scădere a presiunii arteriale?
Căci tensiunea crește atunci când te uiți la ce au alții și tu nu ai, dar își revine repede la normal, când te uiți la ce ai tu și alții nu au...S-a demonstrat științific că nemulțumirea (care deseori vine "la pachet" cu îngrijorarea, stresul și mânia) are efecte adverse chiar și asupra somnului nostru de noapte!
Răspunsurile la rugăciunile noastre depind foarte mult de mulțumirea noastră.
"Au luat dar piatra din locul unde zăcea mortul. Și Isus a ridicat ochii în sus și a zis: „Tată, Îţi mulţumesc că M-ai ascultat."
Ioan 11:41Când ai mulțumit ultima dată fără să ceri? Când ai mulțumit pentru minuni, înainte să vezi minunea?
Personal cred că acesta este apogeul suprem al credinței: să mulțumești pentru vindecare când ești bolnav.
Să mulțumești pentru coroana din cer, când aici porți coroana de spini. Să mulțumești pentru înviere, când încă ești în acest trup supus morții. Ce credință! Ce mulțumire profundă!
O primă întrebare pentru meditație: dacă peste noapte am rămâne doar cu lucrurile pentru care I-am mulțumit lui Dumnezeu, oare cat de săraci am fi dintr-o dată?
O a doua întrebare pentru meditație: știai că alții se roagă să aibă lucrurile care pentru noi au devenit deja o rutină și pentru care nu mai mulțumim lui Dumnezeu?
"Pacea lui Hristos, la care aţi fost chemaţi ca să alcătuiţi un singur trup, să stăpânească în inimile voastre și fiţi recunoscători."
Coloseni 3:15Așa să ne ajute Dumnezeu!
Text preluat din cartea "Picuri de rouă pentru suflet"
Editura Total Publishing
Autor: Cristian Boariu
CITEȘTI
Pași spre lumină
Non-FictionArticole, curiozități, meditații despre viață, mărturii creștine și multe altele!