Feminism: O ideologie socială

129 9 44
                                    

   Feminismul este oarecum dificil de definit, deoarece termenul este înțeles în mod diferit de persoane diferite. Unele dintre persoanele care se numesc feministe sunt pur și simplu interesate să promoveze demnitatea și valoarea femeilor. Altele încarcă să promoveze o ideologie sociopolitică ce merge mult mai departe. Adepții feminismului ridică multe probleme valide: abuzul verbal și fizic asupra femeilor, degradarea imaginii femeilor prin pornografie și concepția promovată frecvent că femeile sunt mai puțin valoroase decât bărbații.

  Unii susținători ai feminismului propun ca argument suprem al filozofiei lor dreptul femeilor de a-și "defini" propria identitate și valoare. Ei le încurajează pe femei să decidă cine sunt, cum ar trebui să fie lumea și cine sau ce este Dumnezeu. Scriptura se opune acestei soluții. Biblia ne învață că Dumnezeu - și numai Dumnezeu - a făcut pământul și a creat bărbatul și femeia, stabilindu-le identitatea și modul în care trebuie să trăiască.

"Vai de cine zice tatălui său: ‘Pentru ce m-ai născut?’ și mamei sale: ‘Pentru ce m-ai făcut?’”
Așa vorbește Domnul, Sfântul lui Israel și Făcătorul său: „Vrea cineva să Mă întrebe asupra viitorului, să-Mi poruncească pentru copiii Mei și pentru lucrarea mâinilor Mele?
Eu am făcut pământul și am făcut pe om pe el; Eu, cu mâinile Mele, am întins cerurile și am așezat toată oștirea lor." (Isaia 45:10-12)

"Dar, mai degrabă, cine ești tu, omule, ca să răspunzi împotriva lui Dumnezeu? Nu cumva vasul de lut va zice celui ce l-a făcut: „Pentru ce m-ai făcut așa?”
Nu este olarul stăpân pe lutul lui ca, din aceeași frământătură de lut, să facă un vas pentru o întrebuinţare de cinste și un alt vas pentru o întrebuinţare de ocară?" (Romani 9:20-21)


   Femeile sunt create după chipul lui Dumnezeu (Geneza 1:27: "Dumnezeu a făcut pe om după chipul Său, l-a făcut după chipul lui Dumnezeu; parte bărbătească și parte femeiască i-a făcut.") și, prin urmare, ele trebuie să fie tratate cu aceeași demnitate și cu același respect că bărbații. Biblia descrie însă și diferențele de bază dintre bărbați și femei, care trebuie percepute și primite ca parte a planului divin:

"Dar vreau să știţi că Hristos este Capul oricărui bărbat; că bărbatul este capul femeii și că Dumnezeu este capul lui Hristos.
[...] În adevăr, nu bărbatul a fost luat din femeie, ci femeia din bărbat,
și nu bărbatul a fost făcut pentru femeie, ci femeia pentru bărbat.
[...] Totuși, în Domnul, femeia nu este fără bărbat, nici bărbatul fără femeie.
Căci dacă femeia este din bărbat, tot așa și bărbatul, prin femeie, și toate sunt de la Dumnezeu." (1 Corinteni 11:3,8,9,11,12)

Biblia nu susține umilirea sau abuzarea femeilor. În același timp, nu susține nici dreptul femeilor (sau al bărbaților) de a se pune deasupra planului lui Dumnezeu și de a-și asuma un rol care nu le aparține. Creștinii trebuie sa răspundă la problemele reale identificate de feminism, dar trebuie să facă acest lucru fără a compromite planul pentru bărbați și femei pe care Dumnezeu l-a descoperit în Cuvântul Său.

Text preluat din Biblia pentru femei
Din cartea Isaia
Pagina 1010

Pași spre luminăUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum