~ Meditație - Nevoia de mulțumire

187 13 3
                                    

Oamenii, în general, sunt obișnuiți să ceară. Copilul cere tatălui, patronul cere angajatului, profesorul cere elevului și așa mai departe. Când cere, omul o face cu voce tare. Când trebuie să mulțumească, o face în șoaptă ca și cum a mulțumi e un lucru umilitor.

Vremea în care trăim e o vreme când oamenii se uită mult la realizările lor personale si prea puțin se uită în sus la Dumnezeu, care merită mulțumirea noastră.

Apostolul Pavel ne reamintește că nimic din ce avem nu e al nostru, ci vine de la Dumnezeu.

1 Corinteni 4:7 - "Căci cine te face deosebit? Ce lucru ai pe care să nu-l fi primit? Și dacă l-ai primit, de ce te lauzi ca și cum nu l-ai fi primit?"

PENTRU CE SĂ MULȚUMESC?

În primul rând, trebuie să mulțumesc pentru ceea ce îmi dă Dumnezeu.

Știați că cele mai scumpe lucruri din viața aceasta sunt cele pe care le primim gratis?
Sănătatea, lumina, aerul, puterea de muncă, apa, mâncarea, ș.a.m.d.

Multumescul de dinaintea mesei are origine biblica:

Faptele Apostolilor 27:35 - "După ce a spus aceste vorbe, a luat o pâine, a mulțumit lui Dumnezeu înaintea tuturor, a frânt-o și a început să mănânce".

Dumnezeu, pe lângă bunurile materiale pe care ni le oferă, ne-a dăruit frați și surori în credință, pentru care trebuie să-I mulțumim:

1 Tesaloniceni 1:2 - "Mulțumim totdeauna lui Dumnezeu pentru voi toți, pe care vă pomenim necurmat în rugăciunile noastre".

E o mare binecuvântare să ai pe cineva care să te viziteze în spital, care să te îmbărbăteze în suferință, care să te susțină în examenele vieții. Care să-ți dea un SMS de încurajare în pragul examenelor, care să îți ofere un zâmbet și care să te invite la o cină.

Apostolul Pavel ne îndeamnă să mulțumim nu doar pentru frați și surori, ci chiar pentru toți oamenii:

1 Timotei 2:1 - "Vă îndemn dar, înainte de toate, să faceți rugăciuni, cereri, mijlociri, mulțumiri pentru toți oamenii".

Nu-i ușor, dar trebuie să mulțumești și pentru vecinul care te invidează, și pentru aproapele care te bârfește și pentru cei care "nu te au la inimă". Faptul că trandafirul e înconjurat de spini nu îi scade din parfum deloc...

În al doilea rând, trebuie să mulțumesc pentru ceea ce face Dumnezeu.

Faptul că am trecut de zece ori strada astăzi și nu m-a lovit vreun șofer care trecea pe roșu e datorită protecției Sale!

Faptul că ai mei copii sunt ocrotiți la fiecare pas e datorită harului Său, care oferă protecție la fiecare pas!

Faptul că o boală incurabilă încă nu m-a atins e datorită marii Lui îndurări. Nu vaccinul îmi oferă cea mai mare protecție, ci mâna puternică a Dumnezeului meu din cer!

Psalmii 91:15 - "Când mă va chema, îi voi răspunde; voi fi cu el în strâmtorare, îl voi izbăvi și-l voi proslăvi".

Dacă atunci când Îl chemăm, El vine și intervine, nu ar fi datoria noastră ca după ce intervine să-I mulțumim?

Psalmoi 50:15 - "Cheamă-Mă în ziua necazului, și Eu te voi izbăvi, iar tu Mă vei proslăvi!"

Oh, Doamne, iartă-ne, căci niciodată nu uităm să cerem izbăvirea, dar uităm adesea să Îți mulțumim pentru ea!

În al treilea rând, suntem chemați să mulțumim pentru ceea ce este Dumnezeu.

Mi-ar plăcea să-mi mulțumească copii mei nu doar pentru bomboane, ci și pentru că sunt tatăl lor. Cred că și Dumnezeu vrea asta!

El e îndurare, milă, sfetnic, Dumnezeu tare. Când greutățile vieții erau să ne doboare, am privit la caracterul Lui și am văzut că El este Domn al păcii. Minunat. Părinte al veșniciilor. Judecător drept, dar și preot plin de îndurare.


Publicare wattpad: EllyEliza
Autorul textului: Cristian Boariu
Preluat din: „Picuri de rouă pentru suflet", editura Total Publishing, 2016

Pași spre luminăUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum